Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett pass som blev lite extra köttigt för det blåste och jag blir så arg av motvind :p

1,6 km jogg
2 x 1 km 5.20-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 800 m 5.15-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 600 m 5.10-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 400 m 4.55-tempo med 90 sek gåvila mellan
1,8 km jogg

Totalt strax under milen.

Ett pass som blev lite extra köttigt för det blåste och jag blir så arg av motvind :p

1,6 km jogg
2 x 1 km 5.20-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 800 m 5.15-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 600 m 5.10-tempo med 90 sek gåvila mellan
2 x 400 m 4.55-tempo med 90 sek gåvila mellan
1,8 km jogg

Totalt strax under milen.

SNABB!!

Ja, det där med envisa förkylningar och skit... Jag har en envis bihåleinflammation som har förpestat min långledighet. Har tränat ändå eftersom det är så lätt att glömma att man har ont efter en dos Ipren+Alvedon. Men ändå försökt lyssna på kroppen trots att det kanske inte låter så.

Igår kväll var jag och cyklade med en kompis. Hon blev eld och lågor när det kom till utförscykling så förhoppningsvis har jag någon att träna med i framtiden (iaf då och då).

Jag är sur. Min kropp motarbetar mig :down: Armjäveln är inte bättre än, var på fjärde stötvågsbehandlingen idag (aj!!) men naprapaten är positiv så förhoppningsvis kan jag börja rehabträna lite mer snart. En till behandling om en vecka.

Men nu har ena höftböjaren satt sig på tvären också..! :mad: I måndags haltade jag omkring, senaste dagarna har det varit ömt men hyfsat normalt rörelsemönster. Men ändå blir jag begränsad i underkroppen också… wäääääähhhh

Jag tror att både armen och höften är sånt som legat latent ganska länge men som löst ut nu (samtidigt). Så himla tråkigt men jag ska verkligen försöka rehabträna ordentligt så att jag får träna på riktigt sen. Mitt psyke mår icke bra av denna inaktivitet, precis när jag verkligen fått in träningsrutinen riktigt ordentligt för första gången och fått resultat :(

Blev då varken springtur eller promenad igår, vädret är inte så motiverande...
Blev ett benpass idag iallafall!
28588.webp

Spännande, det ska öppna ett nytt gym nära hemma. Inte megaimponerad av SATS som jag tränar på nu. Enda fördelen är gymmet nära jobbet där man får låna kläder.

Men hellre betala typ hälften så mycket per månad, antagligen fräschare gym och.. då kan jag ju köpa en najs gymväska av något slag :D

Ska se till att provträna där när de öppnar iallafall!

Jag är sur. Min kropp motarbetar mig :down: Armjäveln är inte bättre än, var på fjärde stötvågsbehandlingen idag (aj!!) men naprapaten är positiv så förhoppningsvis kan jag börja rehabträna lite mer snart. En till behandling om en vecka.

Men nu har ena höftböjaren satt sig på tvären också..! :mad: I måndags haltade jag omkring, senaste dagarna har det varit ömt men hyfsat normalt rörelsemönster. Men ändå blir jag begränsad i underkroppen också… wäääääähhhh

Jag tror att både armen och höften är sånt som legat latent ganska länge men som löst ut nu (samtidigt). Så himla tråkigt men jag ska verkligen försöka rehabträna ordentligt så att jag får träna på riktigt sen. Mitt psyke mår icke bra av denna inaktivitet, precis när jag verkligen fått in träningsrutinen riktigt ordentligt för första gången och fått resultat :(
Usch vad tråkigt med ont på fler ställen!! 💔😣

Jag och hundarna satte distansrekord idag! Wohoo! Fortfarande så är det ju gång/stopp med, men vi sprang faktiskt väldigt mkt. Sista kilometern blev det varvat gång och jogg, men de andra var i princip bara stopp för att Lemmy ska skita och stopp när det kom bilar. Herregud vad satans fort folk kör och nära! Fick slita med mig hundarna ner i diket ett par gånger för det kändes inte tryggt. Nåja, en bra tur! Var ute tills vi mötte husse som var på väg hem från jobb så vi fick skjuts hem och slapp vända!

Idag ska jag åka till gymmet. Inte för att jag kan göra så mycket men jag kan åtminstone åka dit och göra lite rehabövningar, kanske cykla lite motionscykel och göra några enkla rörelser utan belastning. Har kämpat hårt för att få in gymrutinen och vill inte ramla ur den 😤

Nu är det min tur att bli sjuk. :( Var väl väntat eftersom alla vi syskon var hemma hos föräldrarna och åt middag i söndags och min systerson som är snart tre var förkyld, så nu är exakt alla andra familjemedlemmar också förkylda. Jag har nog kommit lindrigare undan ändå, men kände mig riktigt kass och febrig igårkväll när jag hade gått och lagt mig, och känner mig fortfarande lite off idag så jag valde att hoppa det passet jag hade planerat.

Jag är lite nervös för att jag ska tappa det helt när jag kommit in i en bra rutin. Men mår jag bättre imorgon kanske jag kör ett lugnt pass då. På söndag kommer hela dagen gå åt till mina kusiners konfirmation, jag hoppas bara vi kan gå för vi är en så liten släkt och mammas gren av släktträdet är den som är stor (vi är fyra syskon) så kommer inte vi kommer kusinerna bli väldigt, väldigt besvikna.

Blev långpromenad igår istället för imorgon, vi brukar egentligen ha söndagar som våran långpromenadsdag, men tänkte springa imorgon.
Gick lite längre än sist vi gick den här vändan, men när vi sen gick hemåt så bestämde jag mig för att gå genom skogen istället så hundarna kunde vara lös hela vägen hem. Visade sig att det blev mkt kortare då och det kände jag mig ju lite bitter över när jag hade bestämt en sträcka vi skulle gå, så det blev en sväng förbi grannarna också för att klockan skulle slå över :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka