Gym i morse innan jobbet. På lunchen blir det en skogspromenad med hundarna 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får man ärevarv så är det klart man fått medalj!Ryggen gnällde orimligt mycket över kettlebellsvingarna, så bestämde mig för att inte provocera den i onödan. Skippade därför Rise-delen och la istället till ett antal set med gobletsquats + step ups. Den senare kändes som en bra övning för att stärka mitt kassa knä inför vandringssäsongen.Började nu försiktigt med en relativt låg pall, tänker att jag kan byta mot något högre framöver.
Fick rejält med puls av passet och både lår och rumpa känns. Bonus: Sjukt mycket endorfiner idag, liksom Jatack?!
Träningstid: 00h 46m
Superset:
Kettlebellsving: 10 x 16, 9 x 16, 8 x 16, 7 x 16, 6 x 16, 5 x 16, 4 x 16, 3 x 16, 2 x 16, 1 x 16
Goblet squat: 10 x 16, 9 x 16, 8 x 16, 7 x 16, 6 x 16, 5 x 16, 4 x 16, 3 x 16, 2 x 16, 1 x 16
Superset:
Step-up: 10 x KV +16 (PB!), 10 x KV +16, 10 x KV +16, 10 x KV +16, 10 x KV +16
Goblet squat: 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16
Set: 30
Reps: 210
#strengthlogapp
Bonus nummer två var att jag tydligen checkade av månadens utmaning och fick medalj! (Nå, märke. Men jag tänker intala mig att det är medaljer!)
Visa bifogad fil 182608
Plus promenader och stegmål förstås![]()
Eller hur?! Helt rimligt ändå!Får man ärevarv så är det klart man fått medalj!![]()
Det låter som att dina pulszoner i klockan är fel. För zon 5 i 13 min ska vara asjobbigt. Är det inte det så ligger zonerna fel. Har du lagt in egna värden eller är det fabriksinställda? Gissningsvis har du väldigt mkt högre maxpuls än vad som är inlagt.En löprunda idag, tajmade till och med lite sol!
Tänkte först sikta på 6:30-7:00 tempo, men gav upp på det. Bestämde istället för att inte gå över 170bpm i puls, och lyckades nästan!
(Zon 2 träning? Nej vi börjar med zon 4 träningMen har aldrig haft under 170 i average bpm förut
)
Edit: alltså på en löprunda.. annars har jag liiite lägre puls faktiskt!
Blev 13min i zon 5 ändå, men till mitt försvar var det typ 171-172bpm. Blev en både skön och rolig runda. Kul att hålla lite koll, och kunde inte hetsa iväg så det blev dödsjobbigt.
Visa bifogad fil 182617
Det är säkert nån slags fabriksinställningDet låter som att dina pulszoner i klockan är fel. För zon 5 i 13 min ska vara asjobbigt. Är det inte det så ligger zonerna fel. Har du lagt in egna värden eller är det fabriksinställda? Gissningsvis har du väldigt mkt högre maxpuls än vad som är inlagt.
Ja, det är vanligt att man har en mkt högre maxpuls än vad som ligger inlagt från början. På både Garmin och Polar (iaf de modeller jag haft) kan man ändra maxpuls så följer övriga zoner efter. Så pröva att lägga in 200 som maxpuls så blir nog zonerna lite bättre (ska man få det helt rätt ska man ju testa på labb).Ser nu till exempel att Apple Watch har ställt in min max heart rate som 183
Jag tror jag kom upp på 197 en gång
Kan nog vara värt att ställa in manuellt!
Var också inne och ändrade maxpuls i min garmin nu! tack för tipsJa, det är vanligt att man har en mkt högre maxpuls än vad som ligger inlagt från början. På både Garmin och Polar (iaf de modeller jag haft) kan man ändra maxpuls så följer övriga zoner efter. Så pröva att lägga in 200 som maxpuls så blir nog zonerna lite bättre (ska man få det helt rätt ska man ju testa på labb).
Tusen tack för tips!Ja, det är vanligt att man har en mkt högre maxpuls än vad som ligger inlagt från början. På både Garmin och Polar (iaf de modeller jag haft) kan man ändra maxpuls så följer övriga zoner efter. Så pröva att lägga in 200 som maxpuls så blir nog zonerna lite bättre (ska man få det helt rätt ska man ju testa på labb).