Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyckades, tack @pepp! Verkligen saknat en sån här sammanställning i appen 😄

IMG_5451.webp

Mitt gym i grannbyn har en workshop i olympiska lyft för nybörjare. Det låter kul även om jag tycker styrkelyft är roligare. Men, jag är helt värdelös på pressar. Även när man hjälper till med benen så är nog en 20 kg stång precis vad jag orkar hålla ovanför huvudet och det känns ganska okontrollerat. Vet inte om jag kan anmäla mig när jag inte ens klarar det? :o

Kör bara kör!

Ortopeden ringde förresten idag om svaret oå min magnetröntgen (ja på en söndag…). Senor och muskler ser intakta ut och han kunde inte se något på dom bilderna som kan orsaka mina problem. Nu funderar han på om det är själva leden. Ska tillbaka till honom på onsdag för en ny bedömning och eventuellt en ny kortisonbehandling fast i axelleden istället för slemsäcken. Så ja, spänningen fortsätter.

Eftersom det finns risk att jag får en kortisonspruta i axeln på onsdag och jag vet hur ont jag hade efter förra så får jag nog planera om veckans träning lite. Torsdag lär behövas som vilodag 😅 Så får nog bli gym mån, tis ons och fre om jag känner mig okej igen då.

Ja :love:
Innerst inne ändå jätteskönt!

Enda jag är lite kränkt över är mina knän. De brukar inte göra ont :cautious:
Eller är jag bara sugen på en ursäkt att köpa nya skor..?
Nya skor är alltid nice! 😉 Men just knän tycker jag är sådant som kan gnälla när man inte sprungit på ett tag eller ökar belastningen. Det är säkert övergående.

Idag blev det 10 km där första halvan gick i distansfart och andra halvan väldigt lugn. Det blåste väldigt och på vissa sträckor i motvinden så valde jag att gå. Fanns ingen lust att kriga. Men pinnande på rätt rejält så skillnaden blev inte så stor.

Väl hemma tänkte jag testa ett ”recept” jag sett på Instagram där man blandar grekisk yoghurt med keso och frusna bär. Det såg så fluffigt och gott ut på filmen. Men alltså, nej, det var verkligen ingen hit. 😂 Jättekonstig blandning! 😂 Fast det borde jag ha kunnat lista ut i förväg kan man tycka. Men nåja, bra med protein blev det i alla fall.

Vad har ni för löparskor?
Tänkte börja springa i spåret här och springa med dottern när hon cyklar, men behöver nya skor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka