Transport av katt?

O

oskis

Jag har nu letat katt ett tag och har äntligen hittat den perfekta rasen och nu verkar det som att jag även har hittat den perfekta katten :love:
MEN jag har ett stort problem, katten finns i Norrland (Sundsvall) och jag har inga möjligheter att åka ända dit för att hämta honom (även om jag självklart helst skulle vilja hämta honom själv...).
Någon som vet om man kan lösa detta på något annat sätt och ända kunna lita på att han får en bra resa? Någon som vet hur det fungerar med flyg? Vad kostar det i så fall? Eller nån som har nåt annat förslag.
 
Sv: Transport av katt?

Flygen tar ju med katter i vissa fall, men det är ganska dyrt, var själv inne på detta spåret för ett tag sedan men transporten skulle gå på flera tusen så jag fick skippa den katten tyvärr.
 
Sv: Transport av katt?

Har du kollat möjligheten med tåg?? Vet att de brukar "skicka" katter med tåg ibland.
 
Sv: Transport av katt?

Kanske kan be uppfödaren kolla om den vet någon som ska på någon kattutställning längre söderut å kan ta med en katt till...
 
Sv: Transport av katt?

Miss Daisy: Ja det verkar tyvärr som att det är väldigt dyrt med flyg, verkar som att det skulle bli billigare att ta flyget dit och hämta kissen t.o.m än om man bara skicka katten med flyget...men tyvärr har jag inga möjligheter att ta varken flyget eller bilen ända upp till Norrland pga bebis. Hoppas du fick tag på nån annan mysig kissemisse :)


Prosit: Aha, så man kan "skicka" dem på tåget också alltså. Det ska jag verkligen kolla upp - tack för tipset :bow:


Haukur: Ja du får jättegärna fråga uppfödaren, vore jätte snällt! Tusen tack :bow:
 
Sv: Transport av katt?

oskis skrev:
Haukur: Ja du får jättegärna fråga uppfödaren, vore jätte snällt! Tusen tack :bow:
:rofl: mena juh att du skulle fråga uppfödaren till din katt om den visste nåt;) Min uppfödare bor i Götet:D
 
Sv: Transport av katt?

Haukur skrev:
:rofl: mena juh att du skulle fråga uppfödaren till din katt om den visste nåt;) Min uppfödare bor i Götet:D


:rofl: Sorry, läste lite mer noga nu.... Så fel det kan bli :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
1 899
Senast: Piaff
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp