TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men gud så fint :love: Den där borde du nästan få inramad!

Haha, du är den andra som säger det nu :p Jag tänkte att jag ska se till att rita alla vinthundsraser, sedan får jag se vad det blir av dem.
Som det är nu har jag ju bara en sloughi (den är nog lite för kraftig för att vara azawakh..), whipp, afghan, IG och zoi.. Jag ska försöka mig på saluki, greyhound, hjorthund och varghund också...

Borzoien var jätte läcker!

kl

Just nu får jag krupp på Miiko!
Hon vägrar äta! Hon har ätit jätte dåligt ända sedan hon kom hem från sjukhuset, men nu börjar det bli extremt. Förr har hon ätet ca 8nävar i snitt/dag. Nu äter hon knappt två, och är helt fixerad av allt ätbart när vi är ute, eller om vi äter hemma. Så hon är ju hungrig:mad:
Jag försöker att inte muta henne, genom att handmata eller ha i andra godsaker, men nu börjar jag bli nojjig för att hon får i sig alldeles för lite:(
Hon får en massa godis vid prom, men det har hon alltid fått.
Jag vet inte om hon ska löpa snart eller om hon bara äter mindre för att hon växer mindre? Jag tycker att hon sover lite mer, men hon har absolut ingen feber(typ 38.1*c).
Man ska kanske tillägga att jag har blivit extra nojjig efter att hon blev sjuk, det var så läskigt och jag vet inte vad jag skulle göra om hon försvann:cry:
Så snälla, peppa mig lite!

MVH/Hypokondrisk matte...

Äter hon vanligt torrfoder? Ge henne det på promenaderna som godis istället för godis då, så kanske hon får i sig lite mer av det hon ska ha i sig.
Annars är det väl bara som vanligt, erbjud mat när hon brukar få mat, äter hon inte så ta bort skålen. Kolla om hon kanske vill äta om du lägger maten i en petflaska istället så att hon får jobba lite för maten? Har du kollat så att hon ser fin ut i halsen så att det inte är något fel på henne ändå?

En av mina tjejer äter extremt lite inför löpen och jag blir nojjig varje gång. Försöker att intala mig att nästa gång ska jag inte muta med köttbullar eller oroa mig, men nästa gång gör jag likadant igen. I slutändan så ser man i alla fall till att de får i sig något och de faller ur en hel del denna period men kommer igen efter. Du är alltså bara människa och gör så gott du kan, precis som alla mattar som är rädda om sina hundar.

En till affe! :love: Du tror väl inte att du kan lägga in bara några bilder så där utan vidare presentation! :D Ålder, kennel, tränad, tävlad? Har du haft henne sedan valp? Vart håller ni till? Mera bilder, mera info! Osv osv. :p:D

IMG_2155.jpg

IMG_2119.jpg

Hon heter Elmy (Khaos Ballandella) är fyra år, eller hon fyller fem i år men inte fören i dec. ;) Hon e väldigt sparsamt utställd eftersom jag klippte ner henne för ca 2 år sen men nu när pälsen fått tillbaka längden har jag tänkt att börja ställa henne igen.. Annars tränar vi bara lite trix å sånt. Såg cerberus film när han visade sina talanger å de e ungefär samma grejer som elmy tycker om att göra, buga, snurra å sånt :) Vi bor i enköping å finns de nå vintisar i närheten så blir vi väldigt glada om någon skulle vilja träffas å leka

Enköping är ju inte långt från Sthlm! :D (iaf inte "min del" av Sthlm. Bor en bit norr om stan.) Kollade på eniros vägbeskrivning och det skulle bara ta ca 35min att åka. Kanske inte jättenära, men min unga saluki träffar gäärna massor av vinthundar och leker för fullt :p

Vad fin hon är! Hon är ju för övrigt moster till min Zoria då ju. Kullsyster till Ingrid (Khaso Blackwattle) väl? Och Alicia och Dash. Hihi! Jag har helt enkelt kontakt med flera av din tjejs syskon. :)

Och som R_C säger, Enköping är ju inte sååå långt från Sthlm. Vi kanske kan få tummen ur och ordna en liten vintisträff när det blir trevligare väder? :p Vi vill alltid leka med trevliga affar iallafall. :laugh:

ja en vinthundträff vore jätte roligt :D säg till när bara så e jag på!!!
Japp de stämmer bra de hon e syster till ingrid, alicia å dash :)

Två nya på min buse.

Sen måste jag fråga, stjäl era hundar mycket?
Fick uppfattningen, efter att ha läst runt lite att det är rätt vanligt bland vinthundar?
Donnie är då en riktig kleptoman iallafall...:angel: Samla ihop saker på hög gör han också.

Så fin han är :D

Zala stjäl sällan. Jag kan lägga en påse med korv på bordet och gå ut ur rummet och hon rör sig inte från sin säng. (Är hon däremot uppe och vandrar så kollar hon gärna om jag har något kul som hon kan få) Hon är aldrig upp på diskbänkar mer än att gå med nosen vid kanten för att checka av läget.

Wahidah däremot... (vem blir förvånad?) Så hon stjäl! Upp på bänkar, rota i papperskorgar, kolla i fickor... Eller varför inte bara plocka upp något som ligger på golvet och lägga det någon annanstans för att eventuellt äta lite på det? :grin: En del beror nog visserligen på att hon faktiskt är småhungrig. Det går inte att få den hunden helt mätt och nöjd. Jag håller fortfarande på att försöka hitta någon bra lösning på det.

Miiko har precis lärt sig att hoppa upp på bordet när jag inte är hemma, och dom andra inte ser...åt upp en hel skål med vindruvor:mad:
Sen har hon aldrig förstått varför man inte delar mat med henne, för det tycker hon verkligen att man ska göra. Hon är helt enkelt besatt av all annan mat än den hon ska äta...

kl
...Idag var vi på gården igen och den här gången lyckades hon få i sig av sin mat:banana:så det går framåt:)
Hon blev också skit glad när hon såg Exell, som hon nosade mest på i måndags.
Däremot så morrade hon en varning för första gången någonsin!!! Jag blev helt paff:eek:Det var åt en häst hon aldrig träffat och jag ledde honom så att han kom lite rätt på, så jag har förståelse. Men en del av mig trodde inte hon kunde morra på det sättet:crazy:Hon var allmänt lugnare överlag, men jag känner fortfarande lite dåligt samvete när hon ylar hjärtskärande ibland:(
Tålamod, tålamod.

ballameja Hon var verkligen jätte tjusig!

kl igen...Var är alla valp bilder?:bump:

*kl*

gahh, känner mig träffad, inte "hunnit" ladda valpbilderna från kameran....Ska göra det i morgon...

Övrigt är hon SNÄLL, sover MKT (ändrar sig nog om någon vecka ;))

Ja, till helgen ska det komma valpbilder :d

Lit ebilder, inte lätt att fota själv när hon är så klängig o vill va his mig hela tiden :love: vilket e UNDERBART mysigt :laugh: Det ändras säker om nån vecka. Bilderna tagna i tisdags, int evarit his oss ett dygn ens, hon kolla av sinträdgård... ;)

30628440.jpg
[/url][/IMG]

30628442.jpg
[/url][/IMG]

30628441.jpg
[/url][/IMG]

Fler bilder kommer inom kort ;)

:love: :love: :love: Vilken underbaring och sickna snygga "uppställningsfoton". Stjärna redan i unga veckor :D

Cc är som Zala, han stjäl när han råkar gå förbi nåt som kan tänkas vara ätbart, men det äts bara om det är riktigt smaskens. Nobel herre ;) Däremot är han en nosare av rang och ska ner med nosen i precis allt som kan liknas vid en påse eller väska. Att han faktiskt tar något är då mer ovanligt :)

Så vacker hon är! Synd att jag bor lite långt från stockholm och ännu längre från enköping, men jag säger till om jag råkar närma mig!

Så var det dags för min och Ccs utställningsdebut tillsammans. Malmö int imorgon! Matte är nervös och kan säkert hitta tusen saker att klanta till, men förhoppningsvis kommer vi att ha kul och gå hem med värdigheten i behåll :D Bildbevis kan nog utlovas också. Jag kommer att titta på massor med hundar och framförallt vintisarna vilket ska bli väldigt skoj!

För övrigt var vi i båstad idag och hälsade på moster och mammas salukis och mosters whippet vilket var mycket trevligt. Salukis är verkligen helt underbart vackra hundar! Bilder på detta kan nog komma upp också :)

Matte är nervös och kan säkert hitta tusen saker att klanta till

Matte ska veta att bara hon kommer in i ringen vid rätt tillfälle, springer runt lite och står still där domaren vill att hon ska stå, så kommer det gå fint ;)

(Och jag väntar spänt på biiiiilder!)

Och inte snubblar på domaren eller springer ner Cc då förstås :rofl: Tack i alla fall och bilder kommer förmodligen i mångfald!!

Nattis vintistråden :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 679
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023