"trepunktsknäppning" horseware!

Sv: "trepunktsknäppning" horseware!

jag har Horseware täcken med båda knäppningarna, men jag måste nog säga att dom med den "vanliga" knäppningen sitter bättre på min häst. dem sitter super! de andra är på gränsen till att det kasar ner lite på bogarna, han får inte direkt skav men de sitter inte lika bra som de andra!

Sv: "trepunktsknäppning" horseware!

hej! min vallack kan ha både sortes knäppningarna och på honom märker jag ingen skillnad.. men på mitt sto så får hon skav av den "konstiga" knäppningen men får det inte av de andra modellerna.. det hon får skav av är ett 370 gr m halvhals (lila rambo)
MEN det konstiga är att hon har ett presis lika dant fast ett blått rambo 200 gr m halvhals och det får hon INTE skav av:confused: men annars är det ingen stor skilland enligt mig.. kanske att den när dom har den "konstiga" knäppningen på täckerna så glider dom runt lite mera..... stalltäckerna (ror det är rhino) (blått m vita sträck som rutor) tycker jag har den bästa passformen... jag har alltifrån tunna svett täcken till 400 gr vinter med hals.. jag tycker nog att du kanske skulle ha runt 300 gr ute och 150-200 inne

Liknande trådar

Utrustning Denna tiden är det alltid mycket täckesdiskussioner och jag funderar på vad just Din definition av "lagom varm" är? När jag tog in mina... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 900
Senast: hastflicka
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 372
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod... 2
Svar
29
· Visningar
3 519
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 765
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner