Tror ni på reinkarnation?

Mirre

Trådstartare
Följer en serie på tv4 fakta på torsdagar, minns inte exakt namn nu men den handlar om barn som minns sina tidigare liv. Jätteintressant tycker jag som tror på att man lever flera liv :)

Vad tror ni?
 
Vet ej om det platsar under reinkarnation, men jag har en förmåga att kunna gå in i gamla ruiner och hus och berätta hur det såg ut i olika utrymmen för flera hundra år sedan och även visa på "hemliga" rum och gångar som är okända för nuvarande beboare.
 
Personligen går jag inte runt och tror att saker och ting förhåller sig på ett specifikt sätt. Jag är mer lagd åt det hållet där jag snarare tänker "om det visar sig vara si eller så lär jag inte bli förvånad". Jag har inte stött på tillräckligt konkreta bevis för att det skulle verken finnas eller inte finnas ett liv efter döden, så baserat på det är det ologiskt för mig att gå runt och tro ditten eller datten. Det finns så många aspekter av det vi uppfattar som "världen runt omkring oss" att vi omöjligt kan förstå och begripa allt på alla plan.
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 340
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp