jag skulle nog vilja påstå att det är högst individuellt vilka trosor som funkar att rida i, eftersom vi alla ser olika ut och sitter bra i olika sadlar
Jag köper numera boxertrosor på ica eller kapp-ahl, som funkar bra på just min rumpa och som även fungerar bra för mig att rida i.
 
Säger mer att det är sadelrelaterat. Jag har haft medryttarhästar under en period och första hästens sadel gav mig blodiga sår i ljusken.
Andra hästens sadel gav mig skav på Fiffiknappen.
Nu har jag en egen häst och en sadel som är utprovad för oss båda och kan rida i vilka trosor som helst.
 
Jag har två problem med trosor när jag rider!
1. Jag får skav av kanten/sömmen till det extra inlägget som man envisas med att sy fast i trosornas gren.
2. Är själva grenen för bred så blir det lätt knöligt och jag får skav i ljumsken. Boxer med lite längre ben har ofta en tendens att rulla upp sig så problemet uppstår även med dessa.

Har provat massa olika märken, modeller och material men inte hittat nåt som funkar. Även köpt ”seamless” i tron om att de skippat inlägget i grenen men det räknas tydligen inte som en söm om de syr fast den... har även försökt sprätta bort inlägget på några par men det har då istället blivit knölar längs sidosömmen.
Många sporttrosor har inte detta inlägg men då har de istället sytt ihop trosorna på ett sånt sätt att själva grenen är ett stycke och då hamnar ändå sömmen på ett ställe som gör att de skaver.

Så, nån som har tips på BRA trosor att rida i? Eller som vet om något märke som inte har det där extra inlägget/skyddet i grenen? Eller där själva sömmen över grenen sitter högre upp/längre fram?
Jag fick tipset att rida i min makes kalsonger (tajta boxers) och det funkar faktiskt.

i övrigt upplever jag att en för stor sadel kan ge de problem du beskriver.

har också köpt särskilda ridtrosor som är vadderade i grenen. De är riktigt bra också!
 
Mina perfekta trosor är boxer Dolly från twilfit, vägrar att använda nåt annat numera!
Jag köpte ett par för ett tag sedan när de började med sin "50 procent på allt". Älskade dem (och jag har extremt svårt att hitta trosor som inte hamnar mellan skinkorna..)! Gjorde då misstaget att köpa på mig ett helt gäng - även i andra färger är den jag hade provat! Visade sig att det bara är de ljusgrå som sitter på plats på mig - tex de mörkgrå i samma storlek åker upp då de är av ett lite annat material och benresåren lösare. Tröttsamt men sant. Så nu har jag återigen ett antal par trosor som är helt nya men ligger oanvända. Suck.
 
I övrigt är de enda trosor jag har som ofelbart sitter där de ska och inte ger nån form av obehag två boxermodeller från Craft. Svindyra (men jag hittade på rea) och numera utgångna sen länge. Alla mina par håller på att falla i bitar men jag har inte hittat någon ersättare :cry:

(Dock verkar ju mitt problem inte vara samma som TS... jag får oftast inte skav av sömmar eller så, utan det är att de åker upp i rumpan :eek::mad:.)
 
Jag köpte ett par för ett tag sedan när de började med sin "50 procent på allt". Älskade dem (och jag har extremt svårt att hitta trosor som inte hamnar mellan skinkorna..)! Gjorde då misstaget att köpa på mig ett helt gäng - även i andra färger är den jag hade provat! Visade sig att det bara är de ljusgrå som sitter på plats på mig - tex de mörkgrå i samma storlek åker upp då de är av ett lite annat material och benresåren lösare. Tröttsamt men sant. Så nu har jag återigen ett antal par trosor som är helt nya men ligger oanvända. Suck.
Ja jag har också märkt att materialet är olika "fast" i olika färger.. Det är trist! Men de brukar dra ihop sig lite när man tvättat och torktumlat en del :)
 
Jag köpte ett par för ett tag sedan när de började med sin "50 procent på allt". Älskade dem (och jag har extremt svårt att hitta trosor som inte hamnar mellan skinkorna..)! Gjorde då misstaget att köpa på mig ett helt gäng - även i andra färger är den jag hade provat! Visade sig att det bara är de ljusgrå som sitter på plats på mig - tex de mörkgrå i samma storlek åker upp då de är av ett lite annat material och benresåren lösare. Tröttsamt men sant. Så nu har jag återigen ett antal par trosor som är helt nya men ligger oanvända. Suck.

Ett tag fanns det två varianter av Dolly, en med smalare spets och de gillar jag inte. Annars funkar nog alla färgerna för mig, har typ 25 olika. 😳
 
Blir det samma skav om du rider med en gelpad över sadeln? Jag vet att jag haft det när jag ridit på ridskola, smidigt att ta av efter lektionen om hästen går en lektion efter.

Hört många i min närhet som pratar gott om kalsonger, har själv inte provat (bor själv numera så har ingen att låna av). 😅
Vart lite sugen på att testa då jag märker skillnad på olika trosor, samt olika sadlar.
 
På bomsadeln har jag en fårskinns överdrag. Billigast på H....s. Den får sitta på året runt. På den bomlösa behövs det inte , den är mjukare att sitta i.
 
På bomsadeln har jag en fårskinns överdrag. Billigast på H....s. Den får sitta på året runt. På den bomlösa behövs det inte , den är mjukare att sitta i.
Måste bara flika in här att det absolut inte är några problem att skriva ut Hööks. Verkar som att många tror att man inte får det :up:
 
Säger mer att det är sadelrelaterat. Jag har haft medryttarhästar under en period och första hästens sadel gav mig blodiga sår i ljusken.
Andra hästens sadel gav mig skav på Fiffiknappen.
Nu har jag en egen häst och en sadel som är utprovad för oss båda och kan rida i vilka trosor som helst.
Fiffiknappen love it :love:

I övrigt så hade jag stora förväntningar på bilder när jag gick in i denna tråd. På trosor inte bukefalister i trosor.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 214
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 059
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tränar tydligen hela tiden på att hitta balansen mellan aktiviteter och vila, och verkar fortfarande ha en del kvar att lära. Efter...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 312
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp