Sv: "Tryckpressen"
KL.
Jag har inte kollat på filmerna, tror bara jag skulle bli allmänt upprörd, o tycker det är roligare att slippa det
. Dock får man väl säga till försvar för många av dem som följer AWs metoder att de aldrig i livet skulle kunna tänka sig att behandla sina barn på så sätt som vi har sett att hon gör, utan att de flesta nog faktiskt mest väljer detta med enormt fasta sovtider och ev vagning (behöver ju inte gå speciellt våldsamt till alls) eller buffning... Har en kompis som bara har gjort schema o buffat med jättebra resultat, och som är helt bestört över detta som nu kommit upp.
Jag har själv sluppit att ta till någon metod då L hittade egen dygnsrytm (låt vara att han sover hela nätter men bara någon timme på dagen) av sig själv o att vi bara understödde honom med att smyga läggtiden tillbaka mer o mer (nu sover han från ca 19- 06.30). Jag läste lite om SHN när L var liten o ny (o alldeles för liten för att försöka ändra på någon rytm hos) o bara skrek till kl 03.30 på nätterna, och tänkte då att det kunade vara ett alt om han inte hade hittat bättre vanor själv när han var 3-4 månader. Det hade han dock
. När jag läste om SHN då (bara på nätet) uppfattade jag dock inte alls hemskheterna som nu kommit i ljuset, utan bara helt enkelt att man skulle göra ett mat- och sovschema, och (inte brutalt) köra vagn eller buffa. Det lät ju jättebra jämfört med läskiga Femmninutersmetoden till exempel...
AKO - metodlös o lycklig
KL.
Jag har inte kollat på filmerna, tror bara jag skulle bli allmänt upprörd, o tycker det är roligare att slippa det
Jag har själv sluppit att ta till någon metod då L hittade egen dygnsrytm (låt vara att han sover hela nätter men bara någon timme på dagen) av sig själv o att vi bara understödde honom med att smyga läggtiden tillbaka mer o mer (nu sover han från ca 19- 06.30). Jag läste lite om SHN när L var liten o ny (o alldeles för liten för att försöka ändra på någon rytm hos) o bara skrek till kl 03.30 på nätterna, och tänkte då att det kunade vara ett alt om han inte hade hittat bättre vanor själv när han var 3-4 månader. Det hade han dock
AKO - metodlös o lycklig