TV-avgiften?

Han verkar ju inte inom journalistisk vetenskap.
Visste väl att han inte skulle gillas. Jesper har tex skrivit att fri invandring lönar sig, den lönar sig så mycket att Sverige inte klarar sig utan. Bl a det har Tino, som är nationalekonom, kritiserat. Han har kritiserat Jesper för att sprida felaktig info som saknar källor. Du hoppade galant över resten av mitt inlägg, förstår att det var svårt för dig att bemöta de delarna...
 
Man kan inte ha flera uppdrag?
Jo, men nu var det ju just det som kritiserades, att SVT har usla program som många inte vill bli tvingade att betala för. Men då bemöttes det med argument som att det inte spelade någon roll för att det var just det där med samhällsansvar vid kris som räknades, inget annat.
 
Jo, men nu var det ju just det som kritiserades, att SVT har usla program som många inte vill bli tvingade att betala för. Men då bemöttes det med argument som att det inte spelade någon roll för att det var just det där med samhällsansvar vid kris som räknades, inget annat.
Jag har flera gånger i tråden tagit upp public services bredare uppdrag.
 
Visste väl att han inte skulle gillas. Jesper har tex skrivit att fri invandring lönar sig, den lönar sig så mycket att Sverige inte klarar sig utan. Bl a det har Tino, som är nationalekonom, kritiserat. Han har kritiserat Jesper för att sprida felaktig info som saknar källor. Du hoppade galant över resten av mitt inlägg, förstår att det var svårt för dig att bemöta de delarna...
Du menar din mening om att de andra kritiska rösterna inte är renomerade? Ja, jag tycker att ifrågasättanden bör komma personer med något i bagaget för att de ska vara värda att ta på allvar, har man en för stark bias så är de helt enkelt inte intressanta. Det är ganska givet att man tycker att den som är av motsatt åsikt har fel. Ska man kritisera någons trovärdighet som forskare bör man kunna backa upp detta med något mer än en åsikt. Tinos kunskaper inom nationalekonomi är säkert goda och det går ju att använda statistik på många olika sätt. Vad jag kan se så har Tino kritiserat en bok som Strömbäck gett ut det är ju inte samma sak som att han är en opålitlig forskare, utan att de har olika slutsatser i den sakfrågan. Tino själv är ju en kritiserad person vars slutsater inte heller går utan ifrågasättande.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår ursprungliga plan var/är att Ludvig ska börja på dagis i augusti nästa år, då han är 1 år o 9 månader. Nu har vi funderat lite på...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 479
Senast: Brandgul
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Spunkgrodan
·
Lantbruksdjur Nu är jag igång igen med att utöka djurfarmsbeståndet ;) Jag har tänkt införskaffa ett par - tre frå alternativt getter för att...
Svar
19
· Visningar
7 344
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp