Bukefalos 28 år!

TV: OLED eller QLED eller LED?

MissFideli

Trådstartare
Hur 17 ska man kunna bestämma sig vad man vill ha? Jag är väldigt förtjust i OLED, den är så himla klar i färgerna. Men om man istället köper nått billigare, märker man det hemma? I affären hänger de ju liksom bredvid varandra så man verkligen kan jämföra. Spelar inte spel på TV'n, så tror inte inbränning är nått jag behöver oroa mig för.
 
Om du använder TV:n i ett rum med stort ljusinsläpp utifrån eller direkt sol, så är LED eller QLED nog att föredra i och med den höga ljusstyrkan. Omvänt ska du snegla mot OLED om du är ute efter perfekt återgivning av svart.

Direkt kopierat 🙈
 
Om du använder TV:n i ett rum med stort ljusinsläpp utifrån eller direkt sol, så är LED eller QLED nog att föredra i och med den höga ljusstyrkan. Omvänt ska du snegla mot OLED om du är ute efter perfekt återgivning av svart.

Direkt kopierat 🙈

Bor just nu i en rätt mörk stuga, så det är nått som är fördel OLED. Om det nu gör sån enorm skillnad...
 
Och det var väl mer personlig erfarenhet än vad som står på nätet jag tänkte mig. Om skillnaden är lika stor hemma som i en upplyst affär.
 
Jag vet inte ens vad min tv är för sort. :bag: Bara att det är full HD och inte plasma. Köpte den 2015 tror jag. (Måste vara LED för de andra sorterna fanns väl inte då?)
Det störiga är att det inte går att ändra kontrast så mycket för då blir bara det mörka mörkare och det ljusa ljusare och det får jag ont i ögonen av.
@MissFideli om du köper på nätet har du ju 14 dagars ångerrätt (ibland mer) så kan du prova den hemma.
 
Har du lust att dela med dig vad du hittade? Vi letar också tv, har en murrig gillestuga den ska vara i så OLED verkar ju vara vad vi också behöver :D

Jag köpte ett demoex, så tyvärr finns inga fler. Men det blev en LG av förra årets modell. 55C25lb heter den. Ligger normalt på ca 15000, jag köpte den för runt 9400 😍
Har haft den igång bara, det är mycket som ska fixas på en smart-TV. Men bilden alltså 😍
 
Jag köpte ett demoex, så tyvärr finns inga fler. Men det blev en LG av förra årets modell. 55C25lb heter den. Ligger normalt på ca 15000, jag köpte den för runt 9400 😍
Har haft den igång bara, det är mycket som ska fixas på en smart-TV. Men bilden alltså 😍
Aha, grattis till ett toppenköp :)
 
Aha, grattis till ett toppenköp :)

Tack, hade lite tur. Såg den igår redan, men det framgick ingenstans att det var demoexet och att den var nedsatt, så trodde det var ordinarie pris. Hade tänkt åka i veckan, men blev lite otålig och det var kanske tur. Nån annan kunde ju knyckt den. Men om du bor i Stockholm, kolla Elgiganten Barkarby, de verkar rea flera nu pga ombyggnation.
 
  • Gilla
Reactions: eyz

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 477
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 574
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: miumiu
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp