Två hundar med helt skilda motionskrav

Bukefalos 30 år!

Klart du kan. Men när man ger tips som inte efterfrågats och sedan när man får svar om att det inte passar är otrevlig och svarar "Eh okej....." så får man nog ta att jag säger ifrån.

Bra tips, jag får kika på dem.

Det är inte upp till dig att avgöra.
Eh okej var menar som hmm okej , alltså jag tänkte och skrev samtidigt.
Eh okej vad ska jag föreslå istället.

Min har höftbälte, jag tror de flesta har det faktiskt. :) Jag gillar den för att den har så stadig botten, det är mer som att bära en mjuk bur än en ryggsäck (katten hade aldrig gått med påatt sitta i en bärsele eller "säck". Kan tänka mig att en sju kilos hund behöver lite större än just min men det lär finnas!
Ja stadig botten och helst stadig rygg med ram så att man inte går med ryggsäcken mot ryggen helatiden vore optimalt.
Hade det inte varit för att vandringsryggsäcken jag har har dragkedjor som åker upp så att hon riskerar att trilla ur så hade jag tagit den, för den är helt underbar att bära. Väger noll i sig själv. Dock ingen stadig botten på den, men det skulle man kunna fixa själv.

• Gilla
Reactions: Sel
En grej som kan vara bra för att trötta ut den pigga lite extra är att den får dra i dragsele och bälte under promenaderna. Så gjorde jag när jag fortfarande hade en gamling kvar och unghunden krävde lite mer 🙂

Ja stadig botten och helst stadig rygg med ram så att man inte går med ryggsäcken mot ryggen helatiden vore optimalt.
Hade det inte varit för att vandringsryggsäcken jag har dragkedjor som åker upp så att hon riskerar att trilla ur så hade jag tagit den, för den är helt underbar att bära. Väger noll i sig själv. Dock ingen stadig botten på den, men det skulle man kunna fixa själv.
Med andra ord borde typ en sådan där kombinerad vagn/resväska och ryggsäck vara rätt bra! Jag har bara inte sett någon med höftbälte, men det var bara vid en mycket snabb googling.

Hade det inte varit för att vandringsryggsäcken jag har har dragkedjor som åker upp så att hon riskerar att trilla ur så hade jag tagit den, för den är helt underbar att bära. Väger noll i sig själv. Dock ingen stadig botten på den, men det skulle man kunna fixa själv.
Det går inte att fixa dragkedjorna med någon rem så de inte åker upp, om du redan har en bra ryggsäck?

Det går inte att fixa dragkedjorna med någon rem så de inte åker upp, om du redan har en bra ryggsäck?
Jag får kika på det. Jag tror kanske att det kan bli svårt, den är inte så bred så den behöver vara typ helt öppen i överkant, och då finns nog inget som hindrar dem från att åka ner. Men det kanske finns något spänne, det hade ju varit en superlösning om jag får till det. Och billigt dessutom.

Jag hade skyndat mig att ändra det där om det går.
står för vad jag tycker. Det är inte första gången man får dessa sura svar ifrån den här användaren.
Jag gav tips i all välmening att man faktiskt kan göra annat än promenader varje dag.
Att ts enbart ville ha tips om utrustning visste jag ej.

Inte behöver hunden promenader varje dag.
Gör aktiviteter vissa dagar och promenader andra dagar så kan slöhunden vara med mer och vara hemma vid motionsrundor.
Jo. Hundar behöver promenader varje dag. Flera stycken om man inte bor rätt lantligt. Och som uppvärmning inför andra aktiviteter. Att ta hunden ur bilen och låta den springa i full fart på klubben låter som att be om skador.

står för vad jag tycker. Det är inte första gången man får dessa sura svar ifrån den här användaren.
Jag gav tips i all välmening att man faktiskt kan göra annat än promenader varje dag.
Att ts enbart ville ha tips om utrustning visste jag ej.
Tips i all välmening är jättebra. Men när man inte respekterar ett nej och dessutom blir rejält otrevlig så går man över gränsen. Efter att jag förklarade att jo, hon behöver mer promenader och xyz är inte intressant i den här situationen så insisterade du inte mindre än två gånger till att min hund inte alls behöver promenader. Trots att du inte känner mina hundar alls. Trots att du inte har en aning om hur lite min "äldre" hund vill gå. Det hela blir rejält märkligt.

Jättebra att du står för vad du tycker. Mitt tips, om du inte tycker om mig, är att du blockerar mig så slipper du se mina inlägg. Även om jag inte kan minnas att jag någonsin har pratat med dig innan. Och efter du har gjort det så är det en bra idé att läsa igenom reglerna som gäller för forumet.

Jag får kika på det. Jag tror kanske att det kan bli svårt, den är inte så bred så den behöver vara typ helt öppen i överkant, och då finns nog inget som hindrar dem från att åka ner. Men det kanske finns något spänne, det hade ju varit en superlösning om jag får till det. Och billigt dessutom.
Du har inget handtag i överkant du kan fästa dem i, eller ramen?

Ja det behöver ha höftbälte dock, annars kommer jag typ dö... Jag får kika lite.
Tänk på att bygga upp din egen muskulatur i lagom takt också :). Bär man ofta blir man till slut stark nog att gå långt med tung packning, men ja höftbälte är viktigt. Och bra skor, eftersom fötterna belastas mer.

Tänk på att bygga upp din egen muskulatur i lagom takt också :). Bär man ofta blir man till slut stark nog att gå långt med tung packning, men ja höftbälte är viktigt. Och bra skor, eftersom fötterna belastas mer.
Haha, ja det hade jag helt glömt bort. Det är så lätt att tänka på det här med att hundarna ska vara uppvärmda, väl förberedda för uppgiften osv, men själv så kör man på full belastning direkt.

Men, jag har rätt nyligen gått ner 10 kilo, så 7 extra booooorde inte påverka mig sådär fasligt mycket. Och bra skor har jag, älskar mina meindl, kan gå hur långt som helst. Dags att byta sula på dem bara.

Haha, ja det hade jag helt glömt bort. Det är så lätt att tänka på det här med att hundarna ska vara uppvärmda, väl förberedda för uppgiften osv, men själv så kör man på full belastning direkt.

Men, jag har rätt nyligen gått ner 10 kilo, så 7 extra booooorde inte påverka mig sådär fasligt mycket. Och bra skor har jag, älskar mina meindl, kan gå hur långt som helst. Dags att byta sula på dem bara.
7 kg på ryggen är något annat än 10 kg fördelat jämnt på kroppen. Så var lite snäll mot dig och ta åtminstone någon månad elle två på dig att bygga upp tiden du bär. På långpromenader på sommaren behövs det kanske lite vatten och sånt också.

Tänk på att hundarna blir svinvarma i ryggsäck på somrarna särskilt när solen gassar på. Då kan du ändå inte gå särskilt långt.

Jo. Hundar behöver promenader varje dag. Flera stycken om man inte bor rätt lantligt. Och som uppvärmning inför andra aktiviteter. Att ta hunden ur bilen och låta den springa i full fart på klubben låter som att be om skador.
Nej hundar behöver inte promenader varje dag.
Inte ens om man bor i stan behöver dom promenader varje dag.
Det går utmärkt att göra andra aktiviteter även i stan.

Liknande trådar

• Löpning/cykel med hund....
  • Ensam med 2 hundar
  • Kontroll över larmande
  • Tillfällig inhängnad eller långlina?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Stensamlare?

Barn