Tvättpelare

starcraft

Trådstartare
Jag bor inte jättestort och vi har inte tvättstuga i föreningen, utan alla har egen tvättmaskin + torktumlare och dessa har då varit i en tvättpelare. Min tvättmaskin sa upp sig för en tid sedan och jag har nu köpt en ny. Men den nya är något mindre än den tidigare om den är relevant (någon centimeter bara, så det bör inte göra så stor skillnad - fötterna på torktumlaren får plats ovanpå tvättmaskinen) och ett annat märke. Så nu är frågan hur jag gör med tvättpelaren. Jag har en sån monteringssats sen tidigare (det var den som var ihopmonterad mellan tvättmaskin och torktumlare tidigare) och det hade ju varit frid och fröjd om det inte vore för att den nya tvättmaskinen har mycket bredare plastlist än den tidigare och det är alltså plast på den plats där man ska skruva fast monteringssatsen.. inte så bra med andra ord. Så mina spontana idéer nu är dessa:
1. köpa såna metallbrickor, vet inte vad de heter, men vet hur de ser ut som jag skruvar fast med mutter i befintliga hål på monteringssatsen, men som gör att jag kan skruva fast det hela innanför plastlisten. Om ni förstår hur jag tänker.
eller alternativ 2: fäster dubbelfästande tejp på tvättmaskin för att fixera monteringssatsen. Jag har sådan som man ska ha till att sätta upp speglar i våtrum, så den tål ju både lite vikt och fukten.

Positivt med 1 är att det känns stabilt. Nackdel är att jag inte skulle vilja skruva i den nya maskinen. Och att det är inte riktigt så det är tänkt att vara. Alternativ 2 är bra för att jag slipper skruva, men håller det?

När jag har googlat verkar folk ha gjort allt från bara ställt den uppe på utan några problem utan någon förankring till diverse olika monteringssatser, men de flesta verkar kräva att det är samma märke och vissa modeller på tvättmaskin och torktumlare för att fungera. Har ni gjort någon fiffig lösning? Eller något annat tips?
 
Fråga i affären där du köpte maskinen?
Du kan ju inte vara den enda som råkat ut för detta.
 
Jag har inte haft något som hållit i hop dem. De har bara stått på varann. Ser man att den flyttat sig nån millimeter är det väl bara att skuffa tillbaks den. Gör det nån gång om året....

Tror inte att olika märken gör någon skillnad. Är man orolig kan man väl ställa en skiva på tvättmaskinen (typ bänkskiva?) och ställa tumlaren uppepå?

*kanske blåögd och gammaldags*
 

Liknande trådar

T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 896
Senast: Lavinia
·
Hästvård För en vecka sedan stallade jag upp min häst som knappt stått på stall innan. Han ska stå där ett par veckor och sedan släppas ut på...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Sar
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 619
Senast: Salinero
·
Småbarn Att förklara döden för barn är inte det lättaste man kan göra i sitt liv. När pojkarnas pappa dog sa jag till dem med detsamma att han...
2
Svar
25
· Visningar
3 296
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp