Ursäkta fråga från en oinsatt. Varför är det en sådan stress att städa inför visning? Nog för att jag tycker att det ska vara rent och ordning men det låter extremt? Menar alltså inte mot dig personligen utan mer generellt, jag ser inte varför man gör det. Bryr sig folk?Visning på söndag, en person hörde av sig och kunde inte kommadå, så jag städade så mäklaren kunde ha visning idag också. Tror ni inte personen ”plötsligt” fick förhinder. Suck… Men som tur var hade en annan person sett visningstiden och hört av sig till mäklaren, så den personen kom iaf och kollade.
Räknade ut att det tar mig tre timmar att städa och fixa i ordning inför varje visning. Då har jag bara grejer kvar i lägenheten för att laga mat, tvätta och sova… Tycker så synd om folk som har större boenden och fortfarande bor kvar, måste vara galet jobbigt ffa med visningar som sen inte ens får intressenter.
Jag hade velat se ytorna såpass att man kan avgöra om stället är skadat, vattenledningar och el till den grad sådana vanligtvis är synliga. Med besiktning är väl sådant mindre viktigt.