Jag har separerat, bodde absolut i mitt drömhus bredvid älven tidigare, hyfsat centralt. Det kommer jag aldrig ha möjlighet att göra igen, så nu har jag istället köpt en stuga, långt ifrån centrum. Skillnaden har gått från cykel till jobbet att jag har ungefär lika långt att cykla till närmaste buss för att få mig till jobbet
Jag tog planlösning som ett exempel, då jag inte kom ihåg alla dina krav. Jag sa inte att han skulle säga upp sig, däremot kanske vara öppen för att söka annat? Jag vet inte vad han jobbar med. Är det en exklusiv butik så förstår jag att det är svårt att jobba hemifrån, men fabriker finns på massor av platser i landet och många akademiska jobb har alternativet att jobba hemifrån någon dag i veckan.
Ni måste börja med er budget för en bostad. Vad får den kosta? Sen ställa in det på hemnet/booli, se vad utbudet är, vad ni gillar och vad ni kan tänka er leva med.
Jag säger absolut inte att ni ska köpa något ni kommer hata, det kommer aldrig bli bra. Men ni måste ändå rätta er efter er budget och välja i den kategorin. Hade man haft 20 millar att shoppa för hade man absolut kunnat välja "exakt" vad man vill. Men vanliga Svensson kan inte det. Jag har svårt att tro att de flesta som köper fastigheter nu får det dom egentligen vill.