Vi la också bud på en gård när vi letade ny gård. Den var galet överprisad vilket jag och min man pratade om. Vi la ett bud på mer än en miljon under utgångspriset. De sa nej givetvis. Gården hade legat ute några månader så kanske inte så konstigt. Vi höjde över en halv miljon upp men sa att det var vårt absolut max. Ägaren kunde max gå ner 100.000.Oj, det låter precis som denna gården. Det var ursprungligen en lösdrift på baksidan som de gjort om till boxar. Sedan har de tagit ner de flesta stora träd i hagen så miljön är steril och det mysiga har försvunnit. Nej jag tycker den var bättre innan deras ”investeringar” och jag tror de behöver gå ner rejält i pris om de ska få sålt överhuvudtaget.
Vi struntade i den gården och vann budgivningen på en annan gård som är enormt mycket bättre. Ett riktigt drömboende. Jag är så glad att vi inte köpte den andra gården.
I vilket fall som helst så har de nu nästan två år senare gått igenom tre mäklarfirmor samt sänkt priset till under vårt högsta bud.
Man ska inte bli för girig helt enkelt.
Vi sålde vår gård för ett par hundratusen under utgångspriset då de la bud på plats och hade inga andra krav. Sålde direkt. Så skönt och vad ändå supernöjd med vad vi fick för den gården.