Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

Blev uppringd av gamla mäklaren, den som kollade var intresserad, men kunde inte ge besked förrän nästa vecka. Däremot var mäklaren helt lyrisk över hur luftig och trevlig lägenheten blev utan byråer och skrivbord. Jag känner mest att mitt tålamod rinner iväg. Tror att hen fick för sig att lägenheten skulle vara helt tom, men så är det ju inte.

Ny visning på söndag får vi se om nån kommer då. Men då är sängen utbytt mot kartonger. Vilket plötsligt var okej. O_o
Men jag fattar inte. Vaddå okey? Det är väl du som är kund och bestämmer?

Blev uppringd av gamla mäklaren, den som kollade var intresserad, men kunde inte ge besked förrän nästa vecka. Däremot var mäklaren helt lyrisk över hur luftig och trevlig lägenheten blev utan byråer och skrivbord. Jag känner mest att mitt tålamod rinner iväg. Tror att hen fick för sig att lägenheten skulle vara helt tom, men så är det ju inte.

Ny visning på söndag får vi se om nån kommer då. Men då är sängen utbytt mot kartonger. Vilket plötsligt var okej. O_o

Jag lutar mer och mer åt någon konspirationstanke, för mänskan kan väl inte vara så aktivt inkompetent på sitt jobb? :rofl: Vet du om hen faktiskt säljer något ibland? :confused:

(Men väldigt tråkigt att du blir drabbad av det givetvis. Man borde ju kunna räkna med att det är mer till hjälp än stjälp att anlita ett proffs. :banghead:)

Jag lutar mer och mer åt någon konspirationstanke, för mänskan kan väl inte vara så aktivt inkompetent på sitt jobb? :rofl: Vet du om hen faktiskt säljer något ibland? :confused:

(Men väldigt tråkigt att du blir drabbad av det givetvis. Man borde ju kunna räkna med att det är mer till hjälp än stjälp att anlita ett proffs. :banghead:)

Hen sålde iaf min lägenhet 2013, men då var marknaden en helt annan…

Visning imorgon och på måndag. :nailbiting: Jag är aningen mindre pepp nu när det är dags för uppfräschningsstädning, men håller i alla fall på (i snigelfart och med oprovocerade surfpauser).

Föreningen vinner också lite på det eftersom jag t ex har varit nere i porten och tvättat bort tejprester från otaliga lappar som har suttit på en glasruta där, och snart ska jag se om jag kan skrubba bort lite sparkmärken :confused: från en pelare i trapphuset. Måste även göra en sista koll imorgon - före privatvisningen var det någon som hade spillt någon mix av jord och vatten på hissgolvet. :cool:

Tillägg: Jag tittar Säljkollen på Hemnet orimligt mycket med tanke på att jag inte vet vad jag letar efter eller vad som vore "bra". Fler besökare och folk som har sparat annonsen är rimligtvis bättre än färre, men hur många är "många"?

För en timme sen ringde mäklaren och beklagade att ingen av de som kommit och kollat förra veckan ville köpa. Nu föreslog hen att jag skulle hyra ut istället. Så konflikträdda jag spelade med och tackade för all hjälp och så avslutar vi uppdraget.

Ringde direkt nya mäklaren och vi ska ses imorgon. Hen lät mycket mer pepp på att vi ska sälja lägenheten. :)

För en timme sen ringde mäklaren och beklagade att ingen av de som kommit och kollat förra veckan ville köpa. Nu föreslog hen att jag skulle hyra ut istället. Så konflikträdda jag spelade med och tackade för all hjälp och så avslutar vi uppdraget.

Ringde direkt nya mäklaren och vi ska ses imorgon. Hen lät mycket mer pepp på att vi ska sälja lägenheten. :)
Bra!
Du får som du vill och slapp en konflikt. Tänker att du behöver hantera flera ”ovälkomna” råd så.

Håller tummarna för att nya mäklaren är betydligt bättre och att rätt köpare dyker upp!

Jag tycker det var ett bra sätt att hantera det på. Man behöver inte alltid gå in i en konflikt.

Håller tummarna för att det blir bra med nya mäklaren!

Helt annan skillnad med nya mäklaren. :love: Hen känns mycket mer engagerad av att få lägenheten såld. Förklarade pedagogiskt hur priserna i området ser ut och vår strategi för att få sålt. Känns toppen, så nu ska det fotograferas nästa vecka och sen blir första visningen om två veckor.

Fö blev hen väldigt imponerad över min fejksäng. Bild kommer här för er som missat. ;)

IMG_9941.webp

Happ, efter visningarna blev det en kort men intensiv budgivning i ca ett halvt dygn. Sen tog den tvärstopp på 100 000 mindre än mitt målpris. Extra surt eftersom jag en gång hade ett bud på målpriset från en av spekulanterna som fått privatvisning, innan han ändrade sig och ville sälja först och sen återkomma.

Ja ja, jag vågar inte chansa på att det skulle bli bättre av att vänta, och rent krasst så kostar ju varje månad lite extra. Den vinnande budgivaren verkade dessutom jättetrevlig och precis rätt för lägenheten, och vice versa, så nu har vi skrivit kontrakt. Jag grämde mig lite på förhand men efter mötet så känns allt helt rätt.

Happ, efter visningarna blev det en kort men intensiv budgivning i ca ett halvt dygn. Sen tog den tvärstopp på 100 000 mindre än mitt målpris. Extra surt eftersom jag en gång hade ett bud på målpriset från en av spekulanterna som fått privatvisning, innan han ändrade sig och ville sälja först och sen återkomma.

Ja ja, jag vågar inte chansa på att det skulle bli bättre av att vänta, och rent krasst så kostar ju varje månad lite extra. Den vinnande budgivaren verkade dessutom jättetrevlig och precis rätt för lägenheten, och vice versa, så nu har vi skrivit kontrakt. Jag grämde mig lite på förhand men efter mötet så känns allt helt rätt.
Grattis! Jag tycker du gjorde rätt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat