Tyngdtäcke?

Att få det på recept vore ju toppen, men nu så har jag ingen mer kontakt med vården, sagt ifrån mig både samtal och medicin eftersom jag mår bra psykiskt, det är ju "bara" sömnen som börjat krångla igen. Mår bra på dagarna, jobbar heltid, är ganska aktiv med hund, häst några dagar i veckan, och renoveringar på huset. Känner mig liksom nöjd när jag går och lägger mig, och somnar relativt snabbt. Sen vaknar jag och kan må skit. Ibland av sig självt, ibland av nån mardröm. Sen blir jag såklart stressad när jag inte kan somna om när jag vet att klockan ringer om si och så många timmar.

Tankarna snurrar på ALLT och jag kan inte stoppa det, det kan vara något så onödigt som hur jag ska bygga upp den där väggen, eller om jag ska anlita en firma att måla huset i sommar eller göra det själv, om jag ska göra kalops i morgon, och vad behöver jag handla då, alltså helt onödiga grejer som inte ens är aktuella här och nu, Sen kan ångesten komma, pulsen ökar och en oroskänsla och frustation tar över, kan kallsvettas och vrider och vänder.

Går igenom saker som hände för flera flera år sen, ångra att jag inte gjorde annorlunda, saker som sårat mig, kan repetera varenda ord och händelse för flera år sen, sen ligger jag där skitledsen och känner mig ensammast i världen, och tänker att jag förstår att den gjorde si och så, för jag är ju fan inte bra på nått. Spelar upp scenarion i mitt huvud som jag är livrädd för att det ska hända, slumrar till en stund, vaknar av att jag drömt just det där och då känns det så verkligt! Gråter i sömnen för att det är så himla jobbigt. Sen vaknar jag på morgonen och har en bra dag? :banghead: :confused:

Jag vill ju inte medicinera mig igen bara för att det är kaos många nätter. Det är som om hjärnan kopplar på något dåligt när jag somnat, för jag har inte i närheten av det där karastroftänket under dagarna...:cautious:
 
Jag fick också tyngdtäcke på recept men det har varit ett fiasko, jag får panik när jag försöker sova med det och känner att jag kvävs så det ligger ovanpå garderoben. Bor du nära Bollnäs kan du gärna få låna det (iofs lättaste tyngden) och se om det hjälper :)
 
Jag fick också tyngdtäcke på recept men det har varit ett fiasko, jag får panik när jag försöker sova med det och känner att jag kvävs så det ligger ovanpå garderoben. Bor du nära Bollnäs kan du gärna få låna det (iofs lättaste tyngden) och se om det hjälper :)

Åh, vad generöst av dig! :heart Tyvär bor jag i Dalarna, så blir en bit... :down:
 
Är det ingen av er som blir störd av att ha metallrena kedjor i som rasslar när man rör sig?

Det är inget som rasslar direkt. Bara om en släpar det på golvet... Jag tror en måste röra sig extremt mycket för att det ska rassla. Mitt täcke är iallafall tyst.
 
Jag har kedjetäcke på 10kg plus att jag lägger ett vanligt täcke ovanpå. Tycker det gör varken till eller från. Man får bara gråa hår av att det kryper ur påslakanet hela tiden och är helt hopplöst att få ordning på när man ska byta. Skönt att sova med men inte nån större hjälp. Kedjorna har dessutom en tendens att bli glödheta om man blir riktigt varm typ på sommaren.
 
Har en kompis som tycker det är skitbra med kedjetäcke och rekommenderade mig att prata med en i vården som skriver ut recept på täcken då hon tänker att jag kan bli hjälpt av det då jag sover dåligt men har inte kommit till skott än som med mycket annat jag skulle behövt ta tag i
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 443
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 667
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp