Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Precis så är det, de köper in stora partier eller förra årets modeller och sånt och säljer till väldigt genereösa priser!

Men man måste åka dit, det går inte att beställa.

*kl*

En del av dagens inköp:
Butterflyboots, flughuva, grimma, schabrak, ridbyxor, ridhandskar, ridstrumpor, longerlina, borste och sadelgjord.
upl090503234.jpg

Sen köpte jag även ett grepskaft på hästavdelningen, men såg ingen anledning att fota det ;)
Resten av pengarna spenderades på övriga avdelningar, hästen har ju redan allt hon behöver ha egentligen.

Edit: ett lila dressyrspö blev det också! det glömde jag ju fota.
Hittade billig impregnering på nedervåningen också, 30kr för en rätt stor flaska

Senast ändrad:

:love::love:
Är ullared någon slags oas för shoppingalningar med liten plånbok? (Det är iaf vad jag har hört

VILL KÖPA SAKER DÄRIFRÅN! Kan man beställa?

För mig som är lågprisoholic är det en underbarplats!! :love:
Känner mig alldeles uppfylld med nytt liv efter en dag (ibland flera dagar) i frosseriets tecken! :D

Skattepengar kom, kom, kom till mamma så ska vi åka till Ullared och sätta sprätt på er.. :bump:

Dessvärre kan man inte beställa a´la postorder därifrån, än...
Det måste liksom upplevas på plats!

Kolla med bussbolagen runt omkring dig så kanske det finns någon som har någon tur dit. Såvida du inte bor i Kiruna vill säga för då kan det nog bli lite halv segt att åka buss så klart.. :)

Och allt detta kostade?

Fan, varför gick jag in i den här tråden!? Nu suger det allt i shoppingtarmen.;)

Var där en snabbis igår..fick bara med mig en underdel till grepen och 1påse bandisolatorer..
Såg att att de hade Pessoa pullarträns till förmånligt pris, tyvärr ej i min pålles storl:(

Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt:

Ridbyxor (med tygskoning) - 229kr
Schabrak - 99kr
Butterflyboots - 90kr
Grimma - 25?
Longerlina - 40kr
Sadelgjord - 80 eller 90kr
Hanskar - 40/50kr
Flughuva - 50?
Grepskaft - 20kr
Ridstrumpor, borste - ingen aning

*KL*

Här kmr lite bilder på schabraken jag köpte iaf =) Kmr mer bilder på annat sen när Crazz använder det =)

Skriv gärna pris =D ( om man ens får det) Jag ska ner till min syster i Göteborg och då ska vi ta en tur ner till Ullared och GeKås.

okej, men är det någon som har ngt pullarträns eller remont därifrån som inte är allt för dyrt? det ska väll ligga i ca 300:- klassen

Jag har aldrig sett någon remont där (kanske någon annan har?).
Att hitta ett pullarträns där i den prisklassen är inte så svårt.

Åh ska kanske inom ge-kås på fredag! ska på studiebesök med jobbet på de hållet så förhoppningsvis vill "tanterna" in en runda!

*K-L*

Hihi nu har jag lyckats fynda ett Pessoa :love:träns till pållen ändå, fast inte på U-red utan genom en annons!
Och till ett bra pris med:laugh:

Jag har varit där en gång dock gick i princip alla saker i sönder jätte snabbt som jag köpte där =( därför har jag inte åkt dit igen.

Men så var jag ute och red med min kompis igår på en av hästarna i hennes stall och dem hade tydlgen inhandlat en massa träns där i från som verkligen var super snygga.

Ni som har träns från gekås, är lädret färgat igenom?
Hatar om man gör extra hål och så blir det ljusbrunt i kanterna för att lädret bara är typ sprejat med färg :mad:

Jag har ett svart träns därifrån jag köpte i april förra året, jag använder sidostyckerna, tyglarna och pannbandet ännu men nosgrimman har jag slängt upp på vinden för hela underdelen av den har ändrat färg till brun....
Fast å andra sidan har jag ett annat svart träns därifrån som jag köpte sommaren 2004, som jag ännu använder som är kanonfint i kvalitee och det tränset har inga tendenser att visa någon brun färg iallafall så det är nog väldigt olika...?:p

Var där en sväng igår också, tredje gången på 3 veckor. Stolt över mig själv för jag köpte BARA 5 stallkrokar och en dressyrtavla (en sån man kan öva program på).

Köpte ett par xcellsior leggins när jag va där:P Köpte även helskodda rutiga för 200 spänn och skitsnygga ridstrumpor för 12 kr. Kan fixa bilder om någon vill se.Lite OT så fanns där koola anna,lee och miss sixty bland dom vanliga kläderna=)
Älskar Gkås,åker dit minst en gång i månaden och sätter sprätt på studiebidraget=)

Glömde lägga till att där fanns knights stigbyglar och MH skor oxå för er som undrade om det fanns några märken,kollade inte så noga annars på hästutrustningen då jag är medryttare för tillfället och inte har någon egenhäst.

som någon skrev "de köper in stora partier eller förra årets modeller och sånt" Därför är kvaliten väldigt olika från sak till sak.

Knapplån.

Här är dagens inköp! Allt som allt kostade det under 500 kr, och då köpte jag lite grejer till mig själv också. Jag älskar Ullared ;)

IMG_5195.jpg

IMG_5193.jpg

IMG_5185.jpg

IMG_5188.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 337
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 931
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka