Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Alltid skönt att bli av med en ulv:)
Tycker hemlig har vettiga tankar, orkat själv inte riktigt fundera mer så jag är nyvaken å ska dra till jobbet nu.:)
 
Vinstvillkoren:
Goda vinner när lyan är utplånad (ulvar och demon).
Onda vinner när dom är fler än goda.

Jag vill poängtera om demonen, skulle alla bybor vara döda och bara specialroller kvar när denna dör så blir ingen omvandlad. Fungerar som när ulvarna försöker äta men ängeln har skyddat.
 
Om jag får gissa så är inte Niyama i lyan med Madalitso. Då borde hon inte lagt upp henne till lottning mot Elo. Om inte Elo är ulv då, det ger Elo ett bra alibi i så fall. Elo la även tredje rösten på mada.
Cirkus skulle kunnat rösta på en kollega, för då hade inte mada nån röst än. Men jag vet inte. Det var bara lite tankar från mig.
Om jag får gissa så blir jag käk nu 😅 Håller med om cirkus och Elo behövde ju rädda sig själv (dock bör ju inte Elo vara demonen, hade ju varit bättre om demonen lynchades än en vanlig ulv).
 
Spontant tänker jag att 5 onda är alldeles för mycket med 11 deltagare, då kan ju onda vinna efter första natten om vinstvillkoren är de vanliga (onda vinner när de är fler än goda, goda vinner när alla ulvar är döda). Men samtidigt är 11 betydligt närmare 12 än 9, så bara tre onda låter lite lite? Kan niyama vara ulv som vill få oss att tänka att dom är värre i lyan än de faktiskt är?
Funderar på detta. Försökte Mada få oss att tro att det var fler ulvar än det är eller är det så illa att det är 4 från start? Nu fick vi ju ut en ulv direkt men annars skulle ju leken kunna ta slut väldigt snabbt med 4 ulvar varav en demon. Det är ju ganska mycket även utan en demon på 11 deltagare.
 
Natten gick och folk sov i gott i vetskapen att dom hade lyckats lyncha en ulv.
Dock smög resterande ulvar ut och tog sig ett nattamål.

Ulvarna åt upp qitis.

qitis var Borgmästare.

Dag DL är 21.30
 
Visst var det dynga att en kraftfull god roll försvann men både ängel och siare finns ju kvar.
Tycker det är överdrivet att vilja ge upp redan
Glömde bort siaren, tänkte att vi bara hade borgmästaren som fick spioninfo. Det var visst det där med att läsa roller :angel:.
 
Ja precis, om ulvarna skulle pricka ja. Men det är ju rätt osannolikt oavsett om ängeln får skydda sig själv eller inte.
En annan sak i den här diskussionen (som iofs är irrelvant nu iom att ulvarna lyckades med käket) - om skyddet hade lyckats så hade ju ängeln vetat om en annan god + att det hade borgmästarspionen också vetat. Men som sagt nu blev det inte så.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis borgmästare
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis borgmästare
Tja... hemlig har ett litet plus eftersom hon fick rösten av Madalitso, men kan såklart ha varit alibi.
Elo räddar sig med rösten på Madalitso, som nämnts tidigare bör hon i alla fall inte vara psykopat då lyan kanske kunnat vinna mer på att offra henne i så fall.
Ingen av de senare rösterna gör ngt för att rädda Madalitso ( tänker hemlig, glömmerallt och breaktown här) gör det dem goda eller är någon en passiv kollega?
Qitis röst på breaktown säger inte direkt något heller...

11 deltagare, vad har vi sagt? 3-4onda totalt? Troligare tre pga omvandlingen?
Då har vi två kvar i sådana fall...

Niyama känns spontant som mindre troligt ond, iom rösten på Madalitso, en andraröst när Elo redan hade 2 röster. Känns inte som en ulv. Om det nu inte skulle vara så att de tre är lyan. Men då hade väl inte Niyama behövt rösta på Madalitso?

Breaktowns röst är sen och udda, men vill minnas att hon agerat så både som ond och god, så just det säger mig inget om henne.

Funderar vidare....
 
Niyama känns spontant som mindre troligt ond, iom rösten på Madalitso, en andraröst när Elo redan hade 2 röster. Känns inte som en ulv. Om det nu inte skulle vara så att de tre är lyan. Men då hade väl inte Niyama behövt rösta på Madalitso?
Du får utveckla lite.
Jag fattar inte vad Elos två röster har med saken att göra?
 
Funderar på detta. Försökte Mada få oss att tro att det var fler ulvar än det är eller är det så illa att det är 4 från start? Nu fick vi ju ut en ulv direkt men annars skulle ju leken kunna ta slut väldigt snabbt med 4 ulvar varav en demon. Det är ju ganska mycket även utan en demon på 11 deltagare.

Både hon och Elo hade ju liknande funderingar och Elo fick ju sin första röst på sig med den teorin. Vad spelar det för roll egentligen om lyan försöker oss att tro att det är fler ulvar än det är?
 
Nu gick ju lynchen bra även om vi förlorade en viktig roll i käket. Turligt nog har vi ju en roll kvar som kan få info och jag hoppas att det går bra för denne framöver.

Jag funderar på varför jag fick två så tidiga röster, jag tycker väl inte att det var nåt jätteudda i mitt inlägg, men tydligen var det så. Jag såg de två tidiga rösterna på mig och sen väntade jag medvetet till väldigt sent med att rösta för att se om det gick att rädda mig själv. Nu funkade det ju, och det blev bra, fick ut en ulv men kan ju inte direkt påstå att jag röstade pga av någon egentlig misstanke.

Jag tror inte att Niyama är ond, har svårt att se att en ulv lägger upp en annan till röstning. Det skulle kunna vara en ploj men tror att den skulle vara för riskfylld.

Cirkus, å andra sidan skulle kunna vara ond, och ha alibiröstat på ett sätt som sedan snöbollade oväntat. Kan också vara god.

Hemlig är antagligen god? - hon blev röstad på av Madalitso, som var ond och därför hade koll på vem som var vad. Dock kan det ju vara en alibiröst men är det inte riskabelt att lägga alibiröst först?

BSF och Mirtai är suspekta, de röstade ju båda på mig och tidigt. Dock kanske ovanligt att gå ut så tidigt och starkt om de är ulvar? eller så är det också en strategi för att inte verka ulviga?

GA, Heffa, och Breaktown (och Q, men det är moot) röstar på udda, antingen för att de är onda och ger varandra alibi (eller några av dem i alla fall) eller goda som inte vill avgöra något.

(tror jag fick med alla?)
 
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown


jag behöver rösta och luftar då lite tankar och så
hemlig kanske inte är ulv iom att Mada röstade på henne - så henne avvaktar jag med en stund

Elo tror jag inte heller är ulv, hon hade alldeles för lik teori som Mada med antalet och det som jag reagerar på är att bsf röstar på henne men inte nämner Mada - så lägger undan elo men inte bsf

Mirtai lägger en urenkel andraröst på Elo jättetidigt, nästan för skumt för att vara skumt. I DL1 liksom?
Jag tror att om Elo är god så är Mirtai eller bsf ulv. Misstänkt

heffaklumpen är redigt vimsig, känns för skumt för att var skumt det också

Niyama är alltid knepig, jag reagerade på samma sak som glömmerallt - Niyama har inte gnällt om demonen så mycket som förväntat - är det för att hon är på demonens sida? eller själva demonen? Inte avskrivet

glömmerallt mycket mycket svårläst liksom breaktown

nån måste få min röst det blir idag såhär

cirkus röstar på bsf
pga hennes tidiga röst på Elo där hon inte reflekterar över att Mada resonerade likadant
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
41 42 43
Svar
856
· Visningar
9 735
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 750
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp