Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Jag är här och har fått min roll. Är förvirrad över att andra är förvirrade över rollerna. Jag tror jag fortfarande är för ny för att ha så många förutfattade meningar som de mer erfarna.

Är vi 11st så borde typ 4 vara ulvar (om man räknar på 1/3 del). Undrar om demonen räknas in bland dem, eller är sin egen (dvs 3 ulvar + demon eller 4 ulvar + demon). Med tanke på att vi ändå är så få så borde det vara det första. Annars är risken att det blir en kort lek. igen antar jag att vinstkriterierna är som vanligt; dvs goda vinner när alla ulvar är borta och ulvar vinner när de är fler än goda.

Det verkar också som att den goda sidan kommer få en hel del information, med både allvetande borgmästare och spion. Även ängelns roll blir rolig om den inte får börja med att rösta på sig själv - å andra sidan blir det då svårare för båda sidor att hitta ängeln...
Vill rösta nu för att ha det gjort.
Jag tror att elo försöker skrämma goda sidan genom att räkna på ett högt antal onda. Även om hon också skriver att hon inte tror på så många dom 5 onda...

Blacksmithfarm röstar på Elo
 
Jag är här och har fått min roll. Är förvirrad över att andra är förvirrade över rollerna. Jag tror jag fortfarande är för ny för att ha så många förutfattade meningar som de mer erfarna.
är det så att Elo inte är förvirrad över rollerna för att hon är ond och inte behöver fundera så mkt på det?

Mirtai röstar på Elo

Jag vet att det är en tidig andraröst men har migrän och vet inte hur mkt jag orkar vara inne innan dl.
 
Så tänker jag också, att när det inte finns någon god lya blir det ju inte lika stor nackdel för ängeln att inte få skydda sig själv. Även om det såklart är en liten nackdel iom borgmästaren. Men det blir ju också liten nackdel för onda? Skulle de misslyckas första natten kan de ju inte utgå från att den de försökte äta är ängeln. Tvärtom är ju också lite hjälp, men inte lika mycket.
Ängeln får ju inte skydda sig själv första natten. Så förstår inte riktigt vad du menar?
 
Ängeln får ju inte skydda sig själv första natten. Så förstår inte riktigt vad du menar?
Nej och det var ju också det jag menade. För ingen första natten i vanliga fall så vet de ju (i princip) vem som är ängeln. Nu vet de ju bara vem som inte är ängeln
 
Jag läste bara igenom rollnamnen och tänkte "jaha, spion men ingen siare", tur ni andra påpekade detta annars hade det kunnat bli väldigt virrigt :rofl:

Nä vi ska inte peka ut deltagare vi tror har goda roller, men det är väl ett problem om folk bara läser rollistan snabbt och tror vi har en klassisk spion och borgmästare, de riskerar då missa signaler från personen som siat, och missförstå folks roller. Tänker det är främst onda som vinner på att goda inte har koll på rollerna på deras sida.

Här är en som läst rollistan snabbt och slarvigt enligt citat nummer ett. Det är ju jätteviktigt att ha exakt koll på rollerna kan jag tycka.

därför så

cirkus röstar på Madalitso
 
Även jag reagerar på Elo, men vet inte om jag tycker att hon sticker ut tillräckligt mycket för att jag ska vara villig att lägga en tredje röst där. Reagerar också på att glömmerallt skriver "Vet inte om det blir så stor skillnad med att ängeln inte får skydda sig första natten? lär väl skydda sig själv andra natten istället om den vill visa sig för BM?" (inlägg #16). Får lite känslan av att hon försöker tala om för ängeln vad hen ska göra? Och känner inte att det direkt gynnar goda sidan eftersom de onda i så fall indirekt får hjälp att hitta ängeln. Men jag vet inte, kan vara helt ute och cykla också...

Hur som helst känner jag att detta är det mest skumma jag kan hitta just nu. Så; Heffaklumpen röstar på glömmerallt
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt

Elo 2
hemlig 1
Madalitso 1
glömmerallt 1
 
Eh :o Trasslade in mig i mitt tänkande igen, skulle skriva ihop ett snabbt röstinlägg innan jag ska äta middag men det gick visst inte gå bra...

Vad jag menar är att det inte är bra för onda sidan om de hittar ängeln. Om goda hittar varandra är det givetvis bra, men om det på samma gång hjälper ulvarna att hitta ängeln är det inte lika bra och kanske inte värt det.
 
Hjälp det känns som om de vanliga rollerna är ihopblandade totalt
I min vanliga värld så är
Spionen den som får all info
Borgmästarn har dolda röster eller viktar över om två har samma antal
Siaren är den som tar reda på någons roll.
Det är väl bara att läsa rollistan, bara goda hittar varandra spelar det ju ingen roll vad deras roll kallas. Reagerar fortfarande lite på cirkus.

Eh :o Trasslade in mig i mitt tänkande igen, skulle skriva ihop ett snabbt röstinlägg innan jag ska äta middag men det gick visst inte gå bra...

Vad jag menar är att det inte är bra för onda sidan om de hittar ängeln. Om goda hittar varandra är det givetvis bra, men om det på samma gång hjälper ulvarna att hitta ängeln är det inte lika bra och kanske inte värt det.
Krånglar du till det igen?
Edit: se mitt fetade i citatet.
 
Det är väl bara att läsa rollistan, bara goda hittar varandra spelar det ju ingen roll vad deras roll kallas. Reagerar fortfarande lite på cirkus.


Krånglar du till det igen?
Edit: se mitt fetade i citatet.
Ja 😅😆 Tredje gången gillt: Vad jag försöker säga är att det inte är bra för goda sidan om de onda hittar ängeln!
 
Det är väl bara att läsa rollistan, bara goda hittar varandra spelar det ju ingen roll vad deras roll kallas. Reagerar fortfarande lite på cirkus.


Krånglar du till det igen?
Edit: se mitt fetade i citatet.

Fast jag tycker det är skitjobbigt när rollerna byter namn. På samma sätt som jag kan tycka det är skitjobbigt när rollerna har namn - typ Bybon Benita - sen kommer en uppdatering att Benita har blivit lynchad - jaha liksom och vilken roll hade Benita?
 
Fast jag tycker det är skitjobbigt när rollerna byter namn. På samma sätt som jag kan tycka det är skitjobbigt när rollerna har namn - typ Bybon Benita - sen kommer en uppdatering att Benita har blivit lynchad - jaha liksom och vilken roll hade Benita?
JA! Det bli ju jättesnurrigt. Och det där med bara ett namn är ju skitjobbigt när man leker via mobilen och måste leta upp vilken jävla roll som blivit lynchad.
 
Fast jag tycker det är skitjobbigt när rollerna byter namn. På samma sätt som jag kan tycka det är skitjobbigt när rollerna har namn - typ Bybon Benita - sen kommer en uppdatering att Benita har blivit lynchad - jaha liksom och vilken roll hade Benita?
Tycker det brukar stå vilken roll som medföljer namnet, men men.
 
Så tänker jag också, att när det inte finns någon god lya blir det ju inte lika stor nackdel för ängeln att inte få skydda sig själv. Även om det såklart är en liten nackdel iom borgmästaren. Men det blir ju också liten nackdel för onda? Skulle de misslyckas första natten kan de ju inte utgå från att den de försökte äta är ängeln. Tvärtom är ju också lite hjälp, men inte lika mycket.
Borgmästaren får ju spioninfo, så varför det skulle bli svårare för den än en god lya vet jag inte. Förutom första natten då.
 
Men samtidigt är 11 betydligt närmare 12 än 9, så bara tre onda låter lite lite? Kan niyama vara ulv som vill få oss att tänka att dom är värre i lyan än de faktiskt är?
När det är 10 deltagare är det i princip alltid 3 onda. Och med en demon är det inte "bara" 3 onda eftersom en omvandlar en god till en ond. Så den blir ju minus en god och plus en ond.

Jag tycker snarare det är Madalitso som verkar vilja förvirra ang. antalet i lyan, och dessutom försöka rikta misstankar mot mig.

Niyama röstar på Madalitso
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 454
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp