Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Hemlig är antagligen god? - hon blev röstad på av Madalitso, som var ond och därför hade koll på vem som var vad. Dock kan det ju vara en alibiröst men är det inte riskabelt att lägga alibiröst först?
reagerar på det här! Hur törs du sätta hemlig som god för att en ond röstade där?
 
Det här resonemanget fattar jag inte riktigt? Varför skulle Elo vara god mycket på grund av att hon röstade ut Madalisto. Det är inte så att jag i sig har misstankar att Elo är ond, men förstår inte varför detta skulle göra henne god? Om Elo hade varit ulv och inte röstat på Madalisto hade det blivit lottning mellan de två och en ulv hade åkt oavsett. Nu kunde Elo rösta ut Madalisto och då skaffa sig alibi.

Håller helt med dig. Ser inte heller hur det gör Elo godare?
Jag funderade på om en ulv skulle slå spiken i kistan så för en kollega i DL1. Vet absolut att det förekommer, men det är mina tankar just nu.
 
Reagerar som sagt på Elos inlägg om att hon sätter hemlig som god för att Mada röstade där. Sen kommer hemlig in och säger att det ju inte betyder något, eftersom en ulv absolut kan rösta på en annan ulv.

Är det ulven hemliga försök att släta över kollegans Elos försök till godförklaring!
 
intstämmer, .

Jag tycker dock att det ändå talar till hennes fördel för jag tänker att om jag varit i elos lägge och ond så hade jag lagt rösten på någon god som hade en röst sedan tidigare.

Jo sant. Fast det känns ju också som ett ganska riskabelt drag. Om det hade blivit lottning bland tre (och både Elo och Madalisto var ulvar) så var ju risken stor ändå för dem att en ulv skulle åka. Och då hade det sett värre ut att Elo försökte dra in en till i spelet oavsett om Elo eller M dött.

(Allt förutsatt att Elo är ulv vilket jag inte har någon jättestor uppfattning om. Jag reagerade framför allt på hemligs resonemang)
 
Mirtai röstar på hemlig

för att hon och Elo verkar ha någon konstig koppling och godförklarar varandra på märkliga sätt
 
Reagerar som sagt på Elos inlägg om att hon sätter hemlig som god för att Mada röstade där. Sen kommer hemlig in och säger att det ju inte betyder något, eftersom en ulv absolut kan rösta på en annan ulv.

Är det ulven hemliga försök att släta över kollegans Elos försök till godförklaring!
Om jag vore ulv med Elo skulle jag väl inte släta över hennes försök till godförklaring. Tänk om lite där. Tvärtom vore jag väl glad om andra trodde att min kollega vore god.
 
DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai
21:03? Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.21? Mirtai röstar på hemlig
 
Om jag vore ulv med Elo skulle jag väl inte släta över hennes försök till godförklaring. Tänk om lite där. Tvärtom vore jag väl glad om andra trodde att min kollega vore god.
Eftersom det var en märklig godförklaring är det väl inte så konstigt om du slätar över det? Vi andra reagerar ju på det, alltså finns det en poäng för dig att framhålla att det inte behöver stämma
 
Jo sant. Fast det känns ju också som ett ganska riskabelt drag. Om det hade blivit lottning bland tre (och både Elo och Madalisto var ulvar) så var ju risken stor ändå för dem att en ulv skulle åka. Och då hade det sett värre ut att Elo försökte dra in en till i spelet oavsett om Elo eller M dött.

(Allt förutsatt att Elo är ulv vilket jag inte har någon jättestor uppfattning om. Jag reagerade framför allt på hemligs resonemang)
Ja så är det ju, men vi har ju också demonens extraröster att fundera kring, om två onda var i stor risk att ryka hade en sådan kunna användas. Speciellt om demonen själv var i riskzone

Jag tror att om elo är ond så är hon demonen
 
Om jag vore ulv med Elo skulle jag väl inte släta över hennes försök till godförklaring. Tänk om lite där. Tvärtom vore jag väl glad om andra trodde att min kollega vore god.

Med tre personer kvar att rösta och en rösts övertag var det ju inte en jättestor spik i kistan. Och jag tänker mest på att det kanske var värt det pga hur det annars sett ut i efterhand.
 
Just nu är jag benägen att tro att cirkus är nåt på spåren om BSF och mirtai. Särskilt när de bägge tycks misstänka mig.

hemlig röstar på mirtai

Dels för att hon röstar på mig, men även för att hon ju av nån anledning väljer mig fast hon tror att jag och Elo är i lyan tillsammans.
 
Just nu är jag benägen att tro att cirkus är nåt på spåren om BSF och mirtai. Särskilt när de bägge tycks misstänka mig.

hemlig röstar på mirtai

Dels för att hon röstar på mig, men även för att hon ju av nån anledning väljer mig fast hon tror att jag och Elo är i lyan tillsammans.
Vilka bägge?
Jag har inte misstänkt dig?🤔
 
Just nu är jag benägen att tro att cirkus är nåt på spåren om BSF och mirtai. Särskilt när de bägge tycks misstänka mig.

hemlig röstar på mirtai

Dels för att hon röstar på mig, men även för att hon ju av nån anledning väljer mig fast hon tror att jag och Elo är i lyan tillsammans.
Jag vet att cirkus har helt fel om iaf mig. Men jag tror att det beror på att hon väldigt gärna vill få igång leken och jag håller det inte mot henne
 
Just nu är jag benägen att tro att cirkus är nåt på spåren om BSF och mirtai. Särskilt när de bägge tycks misstänka mig.

hemlig röstar på mirtai

Dels för att hon röstar på mig, men även för att hon ju av nån anledning väljer mig fast hon tror att jag och Elo är i lyan tillsammans.
Jag kan inte rösta på er båda. Och just nu är du märkligare än Elo
 
glömmerallt röstar på blacksmithfarm

dels instämmer jag med cirkus dessutom tycker jag hennes röst idag öär svag, heffa är snurrig ibland gör henne inte nödvändigtvis ond
 
Förlåt! Jag mår inte bra just nu och orkar inte riktigt tänka...

Så ja, jag gör det lätt för mig nu. Heffaklumpen röstar på hemlig för att jag inte förstår hur hon får det till att Elo är god för att hon röstade på Madalitso. Plus att jag tycker att hennes röst på Mirtai idag känns som en hämndröst. Sedan kanske hon har rätt i att Mirtai är ond, det vet jag inte. Men just nu är hemlig skummare för mig, än Mirtai.
 
Jag var nästan påväg att rösta på hemlig enligt resonemangen jag skrivit om ovan. Som jag skrivit är det inte så att jag nödvändigvis tror att Elo är ulv (har inte så stor uppfattning) men jag köper inte riktigt hemligs resonemang där.

Men så flyger Mirtai in från höger och låter väldigt säker i sina resonemang och uttalanden som att Elo och hemlig har något ihop och godförklarar varandra. Hur kan hon vara så säker på att det är dåligt? Sen röstar också Mirtai på hemlig vilket i sig gör mig lite förvirrad, men framför allt misstänksam mot Mirtai.

Breaktown röstar på Mirtai.
 
DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai
21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig
21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai

Tillägg: Kan någon skrika på mig om röstlistan är fel??
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 941
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 917
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp