Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Jag trodde verkligen cirkus var god när hon la sin röst på BSF. Hon kändes säker, tyckte jag. Nu känner jag mig inte lika säker på hennes godhet.
Jag tror också att mirtai blev räddad, så därför hamnar min röst där idag igen.
Niyama vill jag våga tro är god, eftersom hon la andra rösten på Madalitso.

Enligt ovan: hemlig röstar på mirtai
 
Jag trodde verkligen cirkus var god när hon la sin röst på BSF. Hon kändes säker, tyckte jag. Nu känner jag mig inte lika säker på hennes godhet.
Jag tror också att mirtai blev räddad, så därför hamnar min röst där idag igen.
Niyama vill jag våga tro är god, eftersom hon la andra rösten på Madalitso.

Enligt ovan: hemlig röstar på mirtai
Jag önskar att du skulle tänka ett varv till angående mig :)
 
Jag trodde verkligen cirkus var god när hon la sin röst på BSF. Hon kändes säker, tyckte jag. Nu känner jag mig inte lika säker på hennes godhet.
Jag tror också att mirtai blev räddad, så därför hamnar min röst där idag igen.
Niyama vill jag våga tro är god, eftersom hon la andra rösten på Madalitso.

Enligt ovan: hemlig röstar på mirtai

jag tänker att det stod mellan två goda igår, jag var misstänkt och genom att ”rädda” mig fick man er att misstänka mig ännu mer. Din röst spelar ulvarna rakt i händerna!
 
jag tänker att det stod mellan två goda igår, jag var misstänkt och genom att ”rädda” mig fick man er att misstänka mig ännu mer. Din röst spelar ulvarna rakt i händerna!
Så vem tycker du är mest skum då? Jag är villig ändra om jag blir övertygad.
 
Jag trodde verkligen cirkus var god när hon la sin röst på BSF. Hon kändes säker, tyckte jag. Nu känner jag mig inte lika säker på hennes godhet.
Jag tror också att mirtai blev räddad, så därför hamnar min röst där idag igen.
Niyama vill jag våga tro är god, eftersom hon la andra rösten på Madalitso.

Enligt ovan: hemlig röstar på mirtai

Jag var inte så säker - jag hade en teori och jag hade fel om åtminstone den ena.
Det är ju uppenbart var demonen lagt sin röst igår, men frågan är varför?
Är det för att få Mirtai att framstå som ond eller var det en räddning? Är det en räddning så röjde de henne men ingen annan eftersom bara jag och glömmerallt + Mirtai röstade på bsf. Glömmerallt var också god och jag vet ju min roll så det är klart att det vore enkelt att peka åt mitt håll som ulv som drev på mot bsf.
 
Förstår att det faktum att jag överlevde natten inte gör mig mindre misstänkt heller :p

Nu är frågan om det var 3 eller 4 ulvar från början? Var det 4 så står det väl 4-3 till goda nu? Eftersom käken inte kan misslyckas (pga död ängel) är det viktigt att vi lynchar en ulv inatt.

Heffaklumpen/qitis (GA-hemlig)
Tycker det är svårt att säga så mkt om Heffa/q då aktiviteten inte varit så stor. Får se vad qitis kan bidra med :)

Niyama (Madalitso - mirtai)
Är aktiv och kommer med mycket teorier. Litar dock inte alls på henne. Vet att flera menar att hennes röst på Mada gör henne mindre misstänkt, för mig blir det nästan tvärtom när det gäller just Niyama

Cirkus (Madalitso - BSF)
Cirkus är väldigt aktiv och teoriar mkt. Hamnade helt fel i lynchen igår då hon valde mellan två goda (mig och BSF) men jag känner det mer som att hon är en god helt utan info är ond. En ond cirkus brukar spela mer slipat. Så jag har henne långt ner på listan just nu

Elo - (Madalitso - missar)
Jag tycker fortfarande att något skaver med Elo. Jag röstade på hemlig igår för att jag tyckte det fanns en koppling mellan dem, hade säkert fel i det (brukar ha fel i mina teorier ;) )Men godförklaringen av hemlig skaver fortfarande.

Breaktown (heffaklumpen/qitis - mirtai)
Har ingen riktig bild av break. La en sen röst på mig igår. Tyckte kanske att hon hängde på lynchen mot mig väl lätt? Hon finns med på min lista över potentiella ulvar iaf

Hemlig (cirkus - BSF)
Igår röstade jag på hemlig, och jag tyckte verkligen att hon kändes skum. Men å andra sidan brukar jag alltid tycka det. Nr jag läste om leken på morgonen fick jag lite samma känsla som av cirkus, att hon kan vara god utan info. De senaste lekarna när hemlig varit ond har hon varit grym, nu känns det mer som hon famlar lite?

Så sammanfattningsvis är det bland dessa jag framförallt kommer leta onda idag
qitis
Niyama
Elo
Breaktown
Jag vill bara påpeka att jag varit grym som god också, så det så :mad: :p.
 
jag tänker att det stod mellan två goda igår, jag var misstänkt och genom att ”rädda” mig fick man er att misstänka mig ännu mer. Din röst spelar ulvarna rakt i händerna!

Tänker du att det stod mellan två goda igår? Borde du inte veta att det stod mellan två goda igår?

Sen tycker inte jag att scenariot som sådant är så osannolikt. Lite som cirkus var inne på så kan ju avsikten med demonen röst både ha varit att försöka rädda dig, och att få dig att verka ond.

Jag tycker att min röst igår på dig fortfarande var rimlig, att dina resonemang/slutsatser om Elo och hemlig var märkliga. Det som hände med demonen ändrar inte så mycket just det, men som sagt, scenariot att ulvar försöker sätta dit dig är inte otänkbart.
 
DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai

21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

BSF ängel
Glömmerallt bybo
Nu så har efterböden äntligen släppt efter fölningen tidigare idag så hoppar rakt in där jag var tidigare idag

Tankar om Dl 2

cirkus började med att rösta på BSF
glömmerallt la andra rösten , glömmerallt vet vi var god
Mirtai ändar röst till BSF

vilket får BSF upp till ledning
sedan röstar breaktown på mirtai
och BSF själv ändrar till mirtai för att rädda sig själv
synligt i leken står det då 4-3 till mirtai


Har väldigt svårt att se varför en extraröst från demonen lades på BSF i det läget ( för det måste ju ha vari sp annars skulle inte BSF rykt) om inte Mirtai är ond måste jag säga


qitis röstar på MIrtai utifrån detta
 
Tänker du att det stod mellan två goda igår? Borde du inte veta att det stod mellan två goda igår?

Sen tycker inte jag att scenariot som sådant är så osannolikt. Lite som cirkus var inne på så kan ju avsikten med demonen röst både ha varit att försöka rädda dig, och att få dig att verka ond.

Jag tycker att min röst igår på dig fortfarande var rimlig, att dina resonemang/slutsatser om Elo och hemlig var märkliga. Det som hände med demonen ändrar inte så mycket just det, men som sagt, scenariot att ulvar försöker sätta dit dig är inte otänkbart.

jag vet såklart min roll och att jag är god. Min tanke var snarare runt det faktum att ulvarna ville få mig att se misstänkt ut genom att rädda mig
 
Nu så har efterböden äntligen släppt efter fölningen tidigare idag så hoppar rakt in där jag var tidigare idag

Tankar om Dl 2

cirkus började med att rösta på BSF
glömmerallt la andra rösten , glömmerallt vet vi var god
Mirtai ändar röst till BSF

vilket får BSF upp till ledning
sedan röstar breaktown på mirtai
och BSF själv ändrar till mirtai för att rädda sig själv
synligt i leken står det då 4-3 till mirtai


Har väldigt svårt att se varför en extraröst från demonen lades på BSF i det läget ( för det måste ju ha vari sp annars skulle inte BSF rykt) om inte Mirtai är ond måste jag säga


qitis röstar på MIrtai utifrån detta

du tror inte ulvarna vill få dig att tro det?
 
Rörig röstning (tycker jag iofs alltid när folk ändrar röster- jag blir helt förvirrad). Som ledde till att ängeln blev lynchad. Vilket är typiskt obra.

Jag hade ju en teori om Mirtai sedan innan (om än bara att hen är ond eftersom hen röstat på mig och jag är ju god), och det blir ju inte mindre misstänksamt att det är tydligt att demonen lagt sin röst på ett sådant sätt att den räddat Mirtai. (Ni är flera andra som varit inne på detta förut, och som ni också sagt, det *kan* vara så att det är onda som lagt upp Mirtai för att se ond ut men nu börjar vi nudda vid ganska invecklade planer/resonemang).

Hittar vi, möjligtvis, ulvarna bland dem som röstat på BSF, då? De visste innan att BSF var god, och då har vi GA, Mirtai (iofs under 'rädda migsjälv motivering') och Cirkus som potentiella ulvar. eventuellt så har nån ulv röstat på BSF och nån på Mirtai för att sprida sina röster och undvika att hela lyan outas samtidigt.

I så fall så är ju även de som röstat på Mirtai misstänkta, och nu är ju då typ alla misstänkta. Vilket inte direkt hjälper. Jag blir så himla paranoid av sådant här. Speciellt som då Mirtai tidigare uttryckte att jag och Hemlig hade nåt ihop och jag läser mina egna inlägg, och Hemligs om och om igen och kan verkligen inte hitta nån sådan koppling (som inte finns heller, om nån skulle undra).

Mest misstänkta just nu är Mirtai, Ga och Cirkus. Dock har jag inte avräknat någon av de andra heller. Varför la Heffa/Q2 en uddaröst, tex? Är hon ulv och ville safea? Är hon rent av demonen - som la öppen röst på någon "oskyldig" för att sedan rösta dolt på BSF? Eller nåt helt annat?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 018
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 637
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 925
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp