Bukefalos 28 år!

ULVLEK: Firefly

Uppdatering

Serenitys kvarvarande tappra skara bestämde sig för att göra ett sista försök att slå sig fria från Allianskryssaren. Förhoppningsvis skulle de inte förvänta sig en ny attack så snart, speciellt inte efter att deras främsta stridskämpe var fängslad. Knappt hade de hunnit in i Alliansens skepp förrän de till sin glädje träffade på Zoe och Wash, som hade lyckats övermanna sina vakter och ta sig ut.
Zoe och Wash var lika förvånade att se de andra där, men just som de tänkte smita ut i tystnad hörde de steg som närmade sig, och denna gången tvivlade de på att de skull bli ivägsläppta levande. De tänkte dock aldrig ge sig utan strid!

kneecap1_zpsu31rgkry.gif
kneecap2_zpsmcglsied.gif

kneecap3_zpsgdijsyxr.gif
knecap4_zpsiykxsnda.gif

Simon-and-Kaylee-image-simon-and-kaylee-36794323-245-160_zpsrzmorslo.gif
Simon-and-Kaylee-image-simon-and-kaylee-36794324-245-160_zpsiiyx2v06.gif

Simon-and-Kaylee-image-simon-and-kaylee-36794325-245-160_zpslwm5dcxy.gif
Simon-and-Kaylee-image-simon-and-kaylee-36794326-245-160_zpshq1byofz.gif


Efter vad som tycktes som ändlösa växlingar av skottsalvor från båda håll, där ingen riktigt var villig att lämna sitt skydd tillräckligt länge för att komma nära den andra bestämde sig Book för att bryta dödläget. Alliansen skulle med all säkerhet ha mer ammunition än våra hjältar. Han lyckades övertala ungdomarna att fly tillbaka till Serenity och flyga iväg medans han uppehöll Alliansen.

Medans Book gick sitt öde till mötes tog Wash plats i cockpiten och styrde Serenity bort mot Jiangyan. Så fort River var säker igen kunde de börja leta efter Niska och Mal. Spelet var inte över, Alliansen skulle säkerligen leta efter dem ännu intensivare än förut, men för stunden hade de sluppit undan.

tumblr_lxm12rjRkk1qbr9p2o1_500.gif


quarter4ever var Shepherd Book - Präst

Härmed förklarar jag matchen OAVGJORD!

Bra spelat allihop! :)
fair enogh!!
:)
 
För övrigt velade jag så om jag skulle skydda mig själv eller dig @LenaH den natten de käkade dig. :( Sorry för att jag var fegaste ängeln ever...
 
1. Bumpo - Saffron (Ond fe)
2. Paddington - Ulv
3. Habina - Simon (Ängel)
4. LenaH - Mal (Borgmästare)
5. fio - River (Siarlärling)
6. hemlig - Bybo
7. Blacksmithfarm - Ulv
8. Asko - Bybo
9. quarter4ever - Inara (Spionlärling)
10. Ferrari/Lobelia - Bybo
11. Snurrfian - Ulv
12. bollen__/quarter4ever- Book (Präst)

Natt1
Onda Fen använder sitt skydd
Ängeln skyddar Habina

Natt 2 and so on:
Ängeln skyddar Habina

Natt eeh sista
Ängeln skyddar Habina
Snurrfian biktar sig
Ulvarna hoppar över käk
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 582
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 362
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 104
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 469
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp