ULVLEK: Firefly

Men å andra sidan så blev den här leken betydligt lättare för mig tror jag. Jag slapp försöka läsa mellan raderna om vinkar från olika viktiga roller, det är jag inte bra på.
Åskådarlyan var roligare :angel: där slapp jag undra om någon var ond ;);)
btw - kan ge dig ett liiiitet tips, för det kan användas emot dig framöver ;) (hade jag varit god hade jag nog gjort det redan i leken ;) ).
Men det som skrivs m OT-färg brukar man inte använda i teorierna - dvs när jag skrev att jag funderade på att vara LL och du använde det som teori i DL1....

Det är nog ngt nytt sedan du lekte senast...
 
btw - kan ge dig ett liiiitet tips, för det kan användas emot dig framöver ;) (hade jag varit god hade jag nog gjort det redan i leken ;) ).
Men det som skrivs m OT-färg brukar man inte använda i teorierna - dvs när jag skrev att jag funderade på att vara LL och du använde det som teori i DL1....

Det är nog ngt nytt sedan du lekte senast...
Ah, nä det vet jag egentligen men det var en förklädd bop och jag tänkte inte på det :o:p
 
Jag kan ju säga att som ond är det väldigt mycket roligare med *lite* info och helst inga sior.

Prästrollen blev ju väldigt intressant tycker jag. När LL flrtydigade att prästen fick rösta på sig själv blev jag säker på att Q var präst - för hon borde då röstat på sig själv i lynchen där Lobelia rök, men när den utvecklade sig som den gjorde så var jag ännu sökrare Lobelia var präst eller i allafall 100 att hon var god eftersom ingen ulv kunde få röster från alla utom sig själv under förutsättning att bikten hade skett (vilket jag var rätt säker på). Så när Q började grilla henne(Lobelia) var jag säker på att det var för att få fram vem av Snurr och Habina som hon (Lobelia) inte kunde rösta på och att Q antingen var bybo eller ängel. Fast i det läget så hade ju inte ulven biktat sig.O_o Ruskigt smart att vänta med bikten till precis sista stund
 
Vi utnyttjade bikten tidigt i första Hunger Games-leken (@Artline s?), men då hade Prästen också någon specialfunktion att den kunde bli skyddad av en "Mentor" så vi ville hitta prästen och äta den innan mentorn hittade den..
 
Förresten vill jag nominera @Blacksmithfarm till HoF för att ha kommit på att utnyttja bikten i absolut sista DL!! :bow:

Har nog aldrig lekt en lek där bikten utnyttjats förut
Det hade jag ingen tanke på först faktiskt, tänkte automatiskt att den hade nyttjats direkt. Men så hamnade jag i åskådarlyan och fick inse hur dum man var :angel::p
Det var smart!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 282
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 632
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp