Ulvlek - Glasstest

En fråga till om brevbäraren förresten @Artline

Har denna 4 paket att dela ut så att när den delat ut en sia, ett beskydd, en extraröst och en förhäxning så har den slut på paket, eller får den dela ut ett paket efter varje lynch tills leken är slut. Om alternativ 2, måste den då ha delat ut alla paket innan den kan delat ut ett paket en andra gång, dvs om den delar ut en sia kan den inte dela ut en sia igen förrens den delat ut de 3 andra paketen?
Bara en omgång paket :) så en av varje.
 
Så brukar det väl vara? Alltså att fåret ensamt inte kommer kunna vinna eftersom det inte har förmågan att äta på nätterna? Om det nu inte är en massa specialare hit och dit då såklart med röstfiffel osv för då finns det ju en möjlighet :) Men annars är väl fåret ensamt kvar sällan ett vinstvillkor? :)
Är det en sak jag lärt mig om ulvlekar så är det att lita aldrig på LL, så tänkte det var lika bra att fråga :D
 
Med 12 deltagare så blir "standard" fördelningen 4 onda, vilket i det här fallet inneburit 3 ulvar och 1 får. Jag funderar lite på om de är 5 onda istället, med tanke på att goda har siare som siar varje natt, brevbärare och god lya som delar ut spioninfo.
Å ena sida får ju fåret också spioninfo om goda lyan delar ut det, och med 5 onda så kan de vinna redan efter andra lynchen.
Å andra sidan vet inte lyan vem som är fåret.

Men det känns ändå lite tidigt att kunna vinna dag 2, så jag räknar nog med 4 onda, varav 3 i lyan.
 
Tvillingar: Två deltagare som får samtala med varandra så länge de båda är vid liv.

@Artline satt och läste igenom rollistan för att försöka få grepp om leken och rollerna och noterade detta?
Tvillingarna får väl samtala även efter en dör? Eller är det ändrat i denna leken att de inte får samtala i pm om någon dör? :idea:
Såg ju att du skrev såhär så antar att rollerna ska fungera som vanligt?
Det är varmt! Så det är fullt möjligt att jag formulerat mig konstigt någonstans. Fråga om något verkar väldigt mysko. Alla rollerna är tänka att fungera som vanligt.

Nu ska jag dricka vin!

i övrigt så tycker jag @Madalitso förtjänstfullt ställt de frågor som behövde klargöras
 
obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)

viken är din favorit glass och varför?
 
@Artline satt och läste igenom rollistan för att försöka få grepp om leken och rollerna och noterade detta?
Tvillingarna får väl samtala även efter en dör? Eller är det ändrat i denna leken att de inte får samtala i pm om någon dör? :idea:
Såg ju att du skrev såhär så antar att rollerna ska fungera som vanligt?


i övrigt så tycker jag @Madalitso förtjänstfullt ställt de frågor som behövde klargöras
Med take på goda lyan så blir den kvarlämnade tvillingen lite för stark om hon får info ifrån andra sidan.
 
obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)

viken är din favorit glass och varför?

Det svåra är att välja EN glass, jag har många :arghh: ( jag är glassoman så det måste vara jag som vunnit VM så kan ni sluta fundera över det ryktet:p)

88:an
GB Sandwich
Nogger
Lakritspuck
och så min favorit från när jag var liten Storstrut!!

Efter att ha tänkt lite snabbt så väljer jag såklart Storstrut! Liksom - större glass kan man ju inte få!:D


men konstigt nog så verkade den mycket större när man var liten:cautious:- Gb har den ju inte kvar i sortimentet sedan många år tillbaka , men den finns i Sias sortiment:up:

 
obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)

viken är din favorit glass och varför?
Haha många som kommer svara magnum här? :D

Jag kan dock ärligt säga att magnum inte tillhör mina favoriter, utan om jag får välja så blir det faktiskt piggelin! Perfekt storlek på glassen och väldigt hund-vänlig så jag kan dela med mig av hälften :D Är jag mer ”godis-glassig” så väljer jag gärna Siaglass lemoncurd-strut! Nästan lika bra som den gamla cornetton med citron :love:
 
Min favoritglass är nog päronsplit, är både isglass och gräddglass, plus att jag var den enda i familjen som tyckte om den, så man slapp konkurrens om den :)
 
Jag gör godaste glassen själv, den allra godaste har hela tre ingredienser, grädde, ägg och karamelliserad mjölk + lite smaksättning av vaniljpulver. Serveras lämpigen med rabarber stekta med råsocker och stött kardemumma.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 098
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 984
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp