Ulvlek - Glasstest

Nu ska jag till hästen och sen till stranden, så hoppas jag det skrivits lite mer så jag kan rösta sen. Dyker nog snabbt upp en stund på mitten också och ser om jag hittar nått att skriva om :)
 
Jag gör godaste glassen själv, den allra godaste har hela tre ingredienser, grädde, ägg och karamelliserad mjölk + lite smaksättning av vaniljpulver. Serveras lämpigen med rabarber stekta med råsocker och stött kardemumma.

Helt OT men får man tigga till sig recept på den? 😊
 
Alla utom @Lenis verkar iaf ha hittat leken nu. Det har kommit några svar på obligatoriska frågan, q har ställt fråga till LL om tvillingarna och jag har skrivit en massa inlägg med lite svar från andra spelare då och då.
Annars har det inte hänt så mycket än, vilket visserligen är förståeligt om folk inte orkar göra nått i den här värmen :crazy:
 
Hemkommen från arbetsdag innehållande stora mängder rödfärg. Middag med jobbet 19.
Nu dusch. Återkommer med teori o röst innan jag går på middag.
 
Alla utom @Lenis verkar iaf ha hittat leken nu. Det har kommit några svar på obligatoriska frågan, q har ställt fråga till LL om tvillingarna och jag har skrivit en massa inlägg med lite svar från andra spelare då och då.
Annars har det inte hänt så mycket än, vilket visserligen är förståeligt om folk inte orkar göra nått i den här värmen :crazy:
Det var väl ganska många som flaggade för dåligt med tid just idag? Så förhoppningsvis blir det mer aktivitet typ imorgon eller något :)
 
obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)
viken är din favorit glass och varför?

Ben & Jerry's veganska chocolate fudge brownie :love: för att den är så chokladig :d.
 
obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)

viken är din favorit glass och varför?
Om jag nu bara får välja en så blir det Klings apelsin/choklad-strut. För att apelsin och choklad är en favoritsmak. Det är alltså inte chokladglass utan choklad i vaniljglass med apelsinströssel på och i struten. (Finns i halvliterslåda också:D)
På listan finns även deras stora strutar; M400 och Madeira top.
Hos GB gillar jag den nya magnum mint och daimstruten.

Men som sagt mitt väl blir Klings aprlsin/choklad. I strut eller som kulglass.
Det svåra är att välja EN glass, jag har många :arghh: ( jag är glassoman så det måste vara jag som vunnit VM så kan ni sluta fundera över det ryktet:p)

88:an
GB Sandwich
Nogger
Lakritspuck
och så min favorit från när jag var liten Storstrut!!


Efter att ha tänkt lite snabbt så väljer jag såklart Storstrut! Liksom - större glass kan man ju inte få!:D

men konstigt nog så verkade den mycket större när man var liten:cautious:- Gb har den ju inte kvar i sortimentet sedan många år tillbaka , men den finns i Sias sortiment:up:
Vet inte om jag har koll på den -vad är det i en sån?

Haha många som kommer svara magnum här? :D

Jag kan dock ärligt säga att magnum inte tillhör mina favoriter, utan om jag får välja så blir det faktiskt piggelin! Perfekt storlek på glassen och väldigt hund-vänlig så jag kan dela med mig av hälften :D Är jag mer ”godis-glassig” så väljer jag gärna Siaglass lemoncurd-strut! Nästan lika bra som den gamla cornetton med citron :love:
Piggelin är en sån där nu-är-det-jättejättevarmt-ute-glass för mig. Är god då men annars tycker jag den känns lite tråkig.

Min favoritglass är nog päronsplit, är både isglass och gräddglass, plus att jag var den enda i familjen som tyckte om den, så man slapp konkurrens om den :)
För mig hamnar den i samma kategori som piggelin. God för att svalka sig. Men annars inget jag väljer frivilligt:p


Min favoritglass är nog calippo cola. Barnsligt gott :d
Den är tyvärr längst ned på min lista. God är den kanske , men man är kladdig som jag vet inte vad redan innan man öppnat den...

Jag gör godaste glassen själv, den allra godaste har hela tre ingredienser, grädde, ägg och karamelliserad mjölk + lite smaksättning av vaniljpulver. Serveras lämpigen med rabarber stekta med råsocker och stött kardemumma.
Det lät inte dumt alls.
Egentligen mjuklass men om man ska välja en typ gb så är favoriten daimstrut!
Ja mjukglass är mums. Var på ett ställe där man kunde göra vanlig glass till mjukglass. Rabarbermjukglass går inte av för hackor.

obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)
viken är din favorit glass och varför?

Ben & Jerry's veganska chocolate fudge brownie :love: för att den är så chokladig :d.
Har inte testat sen veganska varianten men är den lika god som 'originalet så håller jag med.

tiden rinner iväg. Jag måste sticka nu. Och hinner inte fundera mer innan jag röstar. Därför;
Blacksmithfarm röstar på hemlig för att hon väljer den glass som är längst ner på min lista.
 
tiden rinner iväg. Jag måste sticka nu. Och hinner inte fundera mer innan jag röstar. Därför;
Blacksmithfarm röstar på hemlig för att hon väljer den glass som är längst ner på min lista.
Alltså, här går @Blacksmithfarm igenom allas glassval och lägger sin röst på en glass hon inte gillar - i samma inlägg erkänner hon också att hon gillar magnum?! Är det här en ulv som försäger sig? Eller ett får som försöker hinta till lyan med att hon gillar magnum och inte gillar andra glassar? :eek: :D
 
OBS!! liten ändring!!

Tvillingarna får fortsätta prata med varandra efter en av dem dött men de hamnar inte i goda lyan förens de båda dött. :heart

@LenaH , lust att ändra första inlägget? :)
 
Alltså, här går @Blacksmithfarm igenom allas glassval och lägger sin röst på en glass hon inte gillar - i samma inlägg erkänner hon också att hon gillar magnum?! Är det här en ulv som försäger sig? Eller ett får som försöker hinta till lyan med att hon gillar magnum och inte gillar andra glassar? :eek::D
Min tanke precis. I alla fall den att hon erkänner att hon gillar magnum.
 
Jag missade att motivera varför jag gillar calippo cola. Det är för att den är läskande och svalkande :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 102
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 029
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 985
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp