Bukefalos 28 år!

ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Från mobilen därav svart text...och den konstiga formateringen här... Skulle bara feta texten...


Känner mig lite förvirrad men "Joakim, Lukas, Alexander Plotter" Det är alltså EN person? @Blacksmithfarm
Ja. Det är en person. :)

jag undrar över detta? Får den befordrade veta raden själv eller inte ?
Ja. Det får den. :)
har alltid undrat vad som händer om man SKA lägga en extraröst, men väljer att inte / eller missar att göra det?
edit: la till ett inte i raden väljer att inte ....
Det blir som en missad röst.:)
 
Alla verkar ha hittat leken, men det har inte skrivits så mycket än. Själv skall jag åka iväg och skjutsa min bror och sedan jobbar jag inatt men jag hinner hem en sväng emellan.

bollen__ - Det är jag.
cirkus
Game on!

Jag är här
Årajt, eftersom självaste bsf är LL så plockar jag upp fördelningsmanteln

Vi är 11 deltagare
Det finns 6 namngivna goda roller förutom bybo-rollen.
Min gissning är att det borde vara 1-2 bybor, psykopatrollen är en hyffsat stark variant på ulv och drar med sig en god så jag hoppas att det gör att det är 2 bybor snarare än 1. Det ger 3-4 onda varav en psykopat.
Håller med cirkus om fördelningen, då psykopaten är med så hoppas jag att det är 2 bybor och 3 onda varav psykopaten är en eftersom den ju är en ganska stark variant precis som cirkus skriver. Vore tungt om det bara var 1 bybo och 4 onda.
Ferrari
Jag har också hittat hit :)
Habina
Hittat hit, har några frågor om rollistan men får ta det imorgon om ingen annan hinner före, för nu måste jag sova! :D
Klara
Jag är här! :bump: Och som vanligt. Eventuella felskrivningar på ond och god har inget med min roll att göra. :laugh:
Klara helgarderar sig :angel:
Koppen
Lobelia
MikaTela
Jag har hittat hit. Kan säga att jag kommer rösta i god tid i morgon pga jobb 18.15-21.30.
Fredag kommer jag troligen vara lite off då jag ska på Helsinborgs Horseweek hela dagen. :)
MikaTela skulle rösta i god tid men ännu har ingen röst kommit. Såg att hon skrev några inlägg innan jobbet, och det fanns väl iofs inte så mycket att ta på just du. Hoppas hon kan rösta från jobbet?!
Mirtai
quarter4ever
jag har hittat leken!!!:bump:
Snurrfian
Hittat hit och inser att jag nog måste se Hajen som visste för mycket igen... :cautious::D
 
Jaha. Det blir inte lätt att få ihop någon teori idag. Men jag får väl försöka.

Bollen__ : har hittat hit, ätit middag och jobbat. ;) Vill att jag ska vara med och leka så hon kan misstänka mig. :p Funderar över om Besserwissern är en eller flera personer. Blir förvirrad av att den har tre namn. Förvirring är misstänkt. ;)

Cirkus: har hittat leken. Räknar på fördelningen. Har inget att invända mot hennes räknande. Minns att jag lurat brallorna av henne en gång. :laugh: Jag litar aldrig på cirkus.

Ferarri: hittat leken. Precis som jag brukar hon tydligen kunna skriva fel på ond och god. Och det vet ju jag att man kan göra oavsett roll. :laugh: Lovar dock inte att inte använda det som teori emot dig om jag inte kommer på något bättre. ;) Försöker få mig att känna mig mindre ensam, ett försök att få mig vänligt inställd? Eller mer troligt bara ett svar på mitt inlägg tidigt i leken. Funderar över om psykopaten sitter i lyan.

Fortsätter i ett nytt inlägg innan jag fipplar bort det här....
 
Habina: hittat hit. Funderar över smeden och röstfifflaren. Ytterligare en jag aldrig litar på. :p

Koppen: hittat hit. Koppen brukar jag också vara misstänksam emot. :p

Lobelia: hittat leken. Funderar över Ferraris baktanke med inlägget om att hon brukar skriva fel på ond och god. Skulle det kunna vara en ond som vill mildra effekten av en ev felsägning? I så fall skulle ju mitt uttalande också kunna vara det, och där vet jag ju att det inte är så. Varför misstänker inte Lobelia samma sak om mig? För att hon vet att jag brukar skriva så eller för att hon vill få mig vänligt inställd? Who knows. Lobelia är, precis som alla andra, alltid misstänkt. ;)

MikaTela: hittat hit. Skulle rösta tidigt men jag har inte sett någon röst. Hoppas hon kan rösta från jobbet. :up: Verkar inte gilla att LL alltid anses vara ond. :p Vill få mig till ond eftersom jag skrev att jag alltid är god. Tanken är ju bra, men stämmer ju inte alltid. :p Tror inte jag lekt med MikaTela förut. Skabli en ny spännande bekantskap. :up:

Postar igen. Tjuvade dotterns padda att skriva på och vill inte behöva börja om ifall jag lyckas med något dumt.
 
Som vanligt är första dagen lugn, alla verkar ha hittat hit iallafall!

Cirkus har tagit över rollen som "räknare" och kommer fram till att det borde vara 1-2 bybor, men eftersom psykopatrollen är såpass stark så hoppas hon att det är två bybor.

Klara undrar hur leken ska gå när BSF är lekledare då det är någon hon alltid hamnar på samma sida som. Mirtai kontrar med att hon tolkar det som att det isåfall innebär att Klara är ond eftersom lekledare alltid är onda. MikaTela klagar högt över det faktum att det återigen nämns att lekledaren är ond.

Finns inte mycket att gå på alls. :nailbiting:


:laugh: Lovar dock inte att inte använda det som teori emot dig om jag inte kommer på något bättre. ;) Försöker få mig att känna mig mindre ensam, ett försök att få mig vänligt inställd? Eller mer troligt bara ett svar på mitt inlägg tidigt i leken..

Haha, taskigt om du skulle vända det mot mig att jag gör fel men själv inte säger att det har något med din egna roll att göra om du skriver fel. Lite lurigt tycker jag allt, anser du att jag är ond om jag skriver fel men om du gör det så är du god?
 
Känns ju som att det borde vara 2 bybor med tanke på att det inte ens finns en ängel på fulltid, och då en stark roll som psykopaten med i leken. Eller tänker jag helt snurrigt?
 
Mirtai: hittat hit. Tycker att jag borde vara ond eftersom jag skrev att jag och bsf alltid är på samma sida och eftersom bsf är LL är hon automatiskt ond i den här leken. Å andra sidan vore det ingen lek om inte Mirtai och jag misstänkte varandra. ;)

Q4E (Evert): först med att hitta leken. Verkar inte vilja ta någon hänsyn till min historia av felskrivningar. :laugh: Varit borta hela dagen idag men verkar nöjd över att det inte är så mycket att läsa ikapp. :p Funderar över den befordrade. Tror att besserwissern bara är en person. Funderar också över vad som skulle hända om röstfifflaren struntade i att lägga sin extraröst. Evert är alltid en av de huvudmisstänkta i min bok. :cautious:

Snurrfian: hittat hit och konstaterar att hon måste se Hajen som visste för mycket igen. Dessutom har hon bytt profilbild sedan jag var med och lekte sist. Bara det är misstänkt. :cautious:

Summa sumarum. Jag misstänker er alla för att inte ha rent mjöl i påsen. :cautious:

Och tycker det är roligt att leka igen. :p

Nu återgår jag till mobillekande.
 
Haha, taskigt om du skulle vända det mot mig att jag gör fel men själv inte säger att det har något med din egna roll att göra om du skriver fel. Lite lurigt tycker jag allt, anser du att jag är ond om jag skriver fel men om du gör det så är du god?

Jag menar bara att om jag inte hittar något mer misstänkt, och du, eller någon annan, skulle servera en felsägning, så skulle jag nog inte dra mig för att använda det i min teori. Även om jag vet att det inte behöver betyda att man är ond. :laugh:
 
Snodde hon din hund? :confused::laugh:
Jag förstår att det kan vara lite komplicerat men du förstår det var en bild av min hund! :up: ;) Nu kör jag istället en bild av stickade babysockor och det var tydligen inte lika roligt att sno :cautious: :D

Men för att försöka komma tillbaka till leken, så känns det väldigt avslaget till och med för en första dag. @LenaH är inte med och leker så nu har jag ingen aning om vilka som kan tänkas sitta i lyan? :confused:
 
Jag förstår att det kan vara lite komplicerat men du förstår det var en bild av min hund! :up: ;) Nu kör jag istället en bild av stickade babysockor och det var tydligen inte lika roligt att sno :cautious: :D

Men för att försöka komma tillbaka till leken, så känns det väldigt avslaget till och med för en första dag. @LenaH är inte med och leker så nu har jag ingen aning om vilka som kan tänkas sitta i lyan? :confused:


Ja, du måste ju betänka att jag har huvudet fullt med snor och uppenbarligen inte är så smart. ;)

Jag tycker också att det är lite dålig fart på leken. Jag gör mitt bästa för att få igång den dock. :p
 
Lobelia: hittat leken. Funderar över Ferraris baktanke med inlägget om att hon brukar skriva fel på ond och god. Skulle det kunna vara en ond som vill mildra effekten av en ev felsägning? I så fall skulle ju mitt uttalande också kunna vara det, och där vet jag ju att det inte är så. Varför misstänker inte Lobelia samma sak om mig? För att hon vet att jag brukar skriva så eller för att hon vill få mig vänligt inställd? Who knows. Lobelia är, precis som alla andra, alltid misstänkt.

Alla är misstänkta men du hakade på och kom inte med det första inlägget i ämnet.
 
Känner mig lite förvirrad men "Joakim, Lukas, Alexander Plotter" Det är alltså EN person? @Blacksmithfarm

Just nu är jag mest chockad över att bollen__ missat den fantastiska filmen "Hajen som visste för mycket". Finns en dialog där som är helt klart legendarisk "...Men vad du inte vet är att jag vet att du vet att..." :rofl: Däremot är jag osäker på om hon måste vara ond för det. :cautious:
 
Just nu är jag mest chockad över att bollen__ missat den fantastiska filmen "Hajen som visste för mycket". Finns en dialog där som är helt klart legendarisk "...Men vad du inte vet är att jag vet att du vet att..." :rofl: Däremot är jag osäker på om hon måste vara ond för det. :cautious:
Haha, fan jag som tänkte låtsas att jag hade koll på temat :P Har inte ens hunnit se klippet BSF la in tyvärr.. :angel:
 
Snurrfian: hittat hit och konstaterar att hon måste se Hajen som visste för mycket igen. Dessutom har hon bytt profilbild sedan jag var med och lekte sist. Bara det är misstänkt. :cautious:

Fast det här var misstänkt. :cautious: Varför är snurrfian mer misstänkt än jag? För snurrfian har ändå haft sin profilbild ett tag. Jag bytte idag. Nä, Klara tänker jag ha ögonen på... :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 483
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 587
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 369
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 107
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp