Bukefalos 28 år!

ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Hittat hit, har några frågor om rollistan men får ta det imorgon om ingen annan hinner före, för nu måste jag sova! :D
 
Jag har hittat hit. Kan säga att jag kommer rösta i god tid i morgon pga jobb 18.15-21.30.
Fredag kommer jag troligen vara lite off då jag ska på Helsinborgs Horseweek hela dagen. :)
 
Bara för att vara på den säkra sidan, jag tror jag förstått, smeden: överlever en attack och vid nästa attack är det en av ulvarnas röster som förlorar sin kraft. Alltså, smeden dör vid en andra attack från ulvarna?
 
Dixie Hopper, aka Desirée Plottner, Smed
Dixie är Joakim/Alexander/Lukas mamma. Hon vet om hans hemlighet, men bevarar den väl då det hjälper henne. Hon har fler hemligheter, bland annat för Samuel Plottner. Men detta vet Samuel inte om. Dessa hemligheter som hon vet om kan hon använda för att skydda sig.
Dixie är smed, detta betyder att hon överlever en ulvattack, och den andra attacken resulterar i att en av ulvarnas röster inte räknas dagen efter (LL lottar, ulvarna vet inte vem det gäller). Lynchas hon så händer ingenting.

Samuel Plottner, Röstfifflare
Samuel är Joakim/Alexander/Lukas pappa, smått besatt av Kalle Anka, det var därifrån han tog namnet till sina söner. Samuel är affärsman, men han tycker att det verkar som om alla andra vet mer än vad han vet – hur kan de göra det? Här måste det vara fusk inblandat, och om de andra fuskar så ska han minsann inte vara sämre själv.
Samuel är Röstfifflare, det vill säga att han får en extra röst varje dag som han skickar till LL via PM.

Mina funderingar över roller:
Dixie Hopper, visst menar du med "ingenting" att hon kan lynchas precis som alla andra?
Samuel Plotter, måste han avlägga en extra röst varje dag? Eller kan han välja att avstå?
 
Bara för att vara på den säkra sidan, jag tror jag förstått, smeden: överlever en attack och vid nästa attack är det en av ulvarnas röster som förlorar sin kraft. Alltså, smeden dör vid en andra attack från ulvarna?
Ja, då dör hon

Mina funderingar över roller:
Dixie Hopper, visst menar du med "ingenting" att hon kan lynchas precis som alla andra?
Samuel Plotter, måste han avlägga en extra röst varje dag? Eller kan han välja att avstå?
Ja, precis. Hon lynchas men ingen av hennes förmågor kommer till användning.
Nej, Samuel ska lägga en extra röst varje dag, luddigt formulerat av mig, ser jag.


:)
 
Fast det kan väl inte riktigt stämma?
För med facit i hand så har nog alla varit både onda och goda, och har du då alltid varit god så borde du vara ond denna gången! :idea:

jag kan ju säga såhär - Klara - hon har lurat brallorna av mig åtminstone en gång och då var hon ond ;)
 
Har varit ute utanför hemmet ända sedan 8 imorse och inte haft möjlighet att vara online pga ingen surf på telefonen
Det verkar inte vara så mycket att läsa ikapp iaf ;)
 
Helge Lock, Befordrad
Helge hade en fling med Dixie för många år sedan. Nu när hans aktier börjar bli värda pengar så söker de upp varandra igen.
Helge är befordrad. Det betyder att om han får en rad av goda lyan så måste han välja en spelare som han vidarebefordrar den till. Han meddelar LL som skickar det vidare. Han har till nästa DagDL på sig att bestämma sig (får han det DagDL 2 så ska valet skickas senast DagDL3).

jag undrar över detta? Får den befordrade veta raden själv eller inte ?
 
Fast det kan väl inte riktigt stämma?
För med facit i hand så har nog alla varit både onda och goda, och har du då alltid varit god så borde du vara ond denna gången! :idea:
Klara är alltid god är en kvarleva från när jag började leka. Då var jag verkligen alltid god en lång period. Jag har varit ond sedan dess och statistiken från gamla lekar säger ju ingenting om min roll den här gången. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 174
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 845
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 526
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sterilisering, kvinna.
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Willes bilköpstråd

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp