Bukefalos 28 år!

Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Okej. Det här reagerar jag på. Karamelldrottningen lägger inte en röst för att rädda sig. Kan hon vara en "vanlig" ulv som skyddar sin kollega med en mer viktig roll?
Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
Hyfsat bra poäng där, även om det dels finns många kvar som ska rösta (dvs @karamelldrottningen tänker kanske snarast att hon ska avvakta tills slutet för att ev rädda sig själv då men annars lägga rösten där hon tror att den passar bäst?). Men kanske!
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 pegasus63 röstar på karamelldrottingen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24
Snurrfian röstar på Vira
20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn?
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.58 Elo röstar på karamelldrottningen

21.01 Karamelldrottningen röstar på Pegasus63

qitis 1
Pegasus63 4
karamelldrottningen 5
Vira 1
 
Jag är ju helt newbie på detta, men tänker att så här: Om jag är Q och är god, så måste jag väl misstänka att någon som röstar på mig är ond? Det kan vara en randomröst, självklart, men tanken bör ju finnas där. För ulvarna vet om varandra (eller?) och vet då vilka som är goda och skulle väl inte starta röstningen med att rösta på en av de egna (vilket jag antar att de kan göra vid andra tillfällen för att villa bort de goda).

Det är för tidigt att veta något i leken än vill jag påpeka dock! Alla ( utom ulvarna) famlar i blido och tager vad man haver sas idag
Så du inte missuppfattat det hela?
Såklart funderar jag på cirkus motiv att rösta på mig men det går inte att se det mer än att det ÄR DL1 och att alla röstar på vad sjutton som helst idag
Att man släpper en röst på sig i dl1 utan att hämndrösta det jag inte som konstigt. Alla måste rösta på någon och det är ganska troligt att goda råkar rösta på varandra.
Det mer misstänkta är då att inte röstat för att rädda sig när man har ett gäng röster på sig.

Såg nu att karamelldrottningen ändrade röst för att göra just detta. Men när hon la sin första röst låg hon i lottningsläge, så jag låter rösten ligga, men kanske ändrar.om jag hittar någon skummare.
 
Att man släpper en röst på sig i dl1 utan att hämndrösta det jag inte som konstigt. Alla måste rösta på någon och det är ganska troligt att goda råkar rösta på varandra.
Det mer misstänkta är då att inte röstat för att rädda sig när man har ett gäng röster på sig.

Såg nu att karamelldrottningen ändrade röst för att göra just detta. Men när hon la sin första röst låg hon i lottningsläge, så jag låter rösten ligga, men kanske ändrar.om jag hittar någon skummare.
Jag tror ju att de skumma främst är de som inte syns så mycket. Därför ville jag avvakta lite men det vore ju förargligt att åka ut direkt när jag inte spelat på år och dagar :laugh:
 
Lite trist att de flesta röster som vanligt ligger på några av de mest aktiva spelarna, vilket ju i och för sig inte är så konstigt eftersom det är där det är lättast att hitta teorier. Att smyga kan ju bero på tidsbrist (jag fick själv bråttom in i leken nu på kvällen efter att julbestyren tagit mer tid än tänkt ...) men också på att man är ulv och vill ligga lite lågt. @Aliisa , @Lobelia , @fio och @glömmerallt ligger lågt i statistiken där. Men de kanske kommer in snart.
 
Jag håller med där, ovanligt. Rösterna är väl ungefär så väl underbyggda som de kan vara just nu. Nu tycker ju jag i och för sig (som märktes i förra leken) att det kanske inte är så dumt att en del röster samlas så här till DL1, verkade dock då som att jag var rätt ensam om att tycka det sist.
nä, det är ju samma här, jag tycker ju det är trist när lotten avgör.

Motsägelsefullt nog gillar jag dock inte drev heller så nu måste jag göra nåt annorlunda! :D
 
Att man släpper en röst på sig i dl1 utan att hämndrösta det jag inte som konstigt. Alla måste rösta på någon och det är ganska troligt att goda råkar rösta på varandra.
Det mer misstänkta är då att inte röstat för att rädda sig när man har ett gäng röster på sig.

Såg nu att karamelldrottningen ändrade röst för att göra just detta. Men när hon la sin första röst låg hon i lottningsläge, så jag låter rösten ligga, men kanske ändrar.om jag hittar någon skummare.
Fast har man en obetydlig roll som bybo tex så känns det sådär att rädda sig om den man är uppe mot råkade vara ängeln tex.
 
Lite trist att de flesta röster som vanligt ligger på några av de mest aktiva spelarna, vilket ju i och för sig inte är så konstigt eftersom det är där det är lättast att hitta teorier. Att smyga kan ju bero på tidsbrist (jag fick själv bråttom in i leken nu på kvällen efter att julbestyren tagit mer tid än tänkt ...) men också på att man är ulv och vill ligga lite lågt. @Aliisa , @Lobelia , @fio och @glömmerallt ligger lågt i statistiken där. Men de kanske kommer in snart.
Baserat på detta:

Vira röstar på Aliisa för att det är lite ulvigt att smyga och inte vara ute och leta onda. Kan ju också vara svårare att ha tid att skriva i leken om man skriver mycket i lyan.
 
LenaH röstar på Blacksmithfarm
för att hon tycker det är självklart att rädda sig själv vid lynch och så tycker jag mest ulvar resonerar.
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 pegasus63 röstar på karamelldrottingen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24
Snurrfian röstar på Vira
20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn?
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.58 Elo röstar på karamelldrottningen

21.01 Karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm


qitis 1
Pegasus63 4
karamelldrottningen 5
Vira 1
Aliisa 1
BSF 1
 
Vet inte riktigt vad jag råkade trycka på där, det var inte meningen.
Obligatoriska frågan: vet inte riktigt, brukar inte baka särskilt mycket. Knäck brukar vi göra, dock blir första gången alltid bränd :cautious:. Men när den blir lagom varm tycker jag nog mest om att göra knäck (utan mandlar) :)
@Aliisa s två inlägg hittills (per när jag lade min röst), inte så mycket substans ännu trots nära DL.
 
Fast har man en obetydlig roll som bybo tex så känns det sådär att rädda sig om den man är uppe mot råkade vara ängeln tex.

Men mycket bra om det råkade vara en ulv.

Visst är det så men det vet man ju verkligen inte DL1 och vågar man chansa då?

LenaH röstar på Blacksmithfarm
för att hon tycker det är självklart att rädda sig själv vid lynch och så tycker jag mest ulvar resonerar.
Jag brukar som god bybo i den situationen hellre ta chansen att rösta ut en ulv/råka få ut en god specialroll, än att jag själv som jag vet är god åker ut. Men jag vet att det råder delade meningar om det, så jag vet inte om vare sig det ena eller det andra är så ulvigt egentligen.
 
Deltagare:
1. iiantazie
2. Aliisa
3. Niyama
4. Hedinn
5. qitis
6. Vira
7. Heffaklumpen
8. karamelldrottningen
9. Lobelia
10. fio
11. Blacksmithfarm
12. glömmerallt
13. Elo
14. LenaH
15. cirkus
16. Pegasus63
17. Snurrfian


@Niyama
@fio
@glömmerallt
@Aliisa
har inte röstat än !
 
Jag har problem med att komma in på tråden här, dvs när jag ska byta sida så kommer jag inte in. Får upp något säkerhetsfel oxå när jag ska trycka på notiser, Så jag kan inte läsa vidare just nu.. Vågar inte chansa så får rösta nu när jag väl är inne i tråden.

Denna rösten blir kass :rofl:

fio röstar på glömmer allt för att hon verkar undvika vattenbad och vilken ulv gillar att bada?

Åh tack, ja det lät ju ganska enkelt och jag har en lämplig kastrull också. Bra tips, jag undviker normalt allt som kräver vatten bad. Ska nog göra någon variant till nyår. :)
 
Jo, måste ju hålla med om att det blir bra TV när deltagare tar 100g salt i stället för socker eller 1kryddmått curry istället för saffran eftersom färgen är den samma :p

Att sedan se domarnas miner när stackarna smakar på resultatet är ju bara så roligt :D
Har varit borta hela dagen och bara kunnat läsa lite på mobilen ibland, så nu har jag läst ikapp men inte så noggrant.

Det här är nog det jag undrar över mest. Skadeglädje känns ulvigt. Men för att inte missa DL, Aliisa röstar på Pegasus63. Ska läsa igenom mer nu, vet att jag reagerade över fler saker.
 
Baserat på detta:

Vira röstar på Aliisa för att det är lite ulvigt att smyga och inte vara ute och leta onda. Kan ju också vara svårare att ha tid att skriva i leken om man skriver mycket i lyan.
Du taggade fyra personer i inlägget du citerade. Vad är det som gör Aliisa mer misstänkt än de andra tre? :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 149
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 288
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 624
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp