Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

För att fortsätta
@Pegasus63 verkar vara på hugget och kommenterar, men gör det väldigt enkelt för sig med sin röst. Men är skulle en ulv göra det så enkelt för sig i första dl?
@qitis lägger första rösten på @karamelldrottningen som sedan följs av @Lobelia som ändå verkar göra en relativt genomtänkt första dl röst men sen kommer Pegasus63 vilket gör det fundersamt.
@iiantazie uppmärksammar det märkliga och röstar på pegasus63, vilket följs upp av
@Hedinn som är mer intresserad av bukefalos bakar istället för att baka.
@heffaklumpen är den som börjar rösta på pegasus63 men det känns ändå som om hon har lite eftertanke när hon har gör det.
Herregud det måste fattas en bunt folk? Jag måste nog kika på startsidan och se vilka som är med. Skickar det här så länge.
 
Deltagare:
1. iiantazie
2. Aliisa
3. Niyama
4. Hedinn
5. qitis
6. Vira
7. Heffaklumpen
8. karamelldrottningen
9. Lobelia
10. fio
11. Blacksmithfarm
12. glömmerallt
13. Elo
14. LenaH
15. cirkus
16. Pegasus63
17. Snurrfian

Klistrar in hela listan, jag misstänker att jag inte är den enda som har dåliga koll. :)
@Aliisa gillar knäck men bränner den och trycker fel.
@Niyama konstaterar att andra ofta hinner före att räkna matte, var glad för det säger jag och inte gillar julen vilket jag också kan förstå även om jag gillar den.
@fio gör knäck, pepparkakor och bygger pepparkakshus
@glömmerallt gör mjuk pepparkaka, min stora favoritkaka även om jag inte kan baka den själv eller snarare jag har inte vågat mig på den än. Det kanske är i år det händer.

Jag har tagit mig igenom hela anmälningslistan! Kan inte lova att det kommer hända igen :rofl: Men jag vet inte om det hjälper mig egentligen. :cautious:
 
Det är ju så sjukt många i den här leken, jag kan ge mig sjutton på att ulvarna smyger undan och eftersom det är så många som kommer det inte att märkas förens de vinner. :cautious:
Jo, det är ju lättare för ulvarna att gömma sig när det är många deltagare. Dock pågår ju större lekar ofta längre och då hinner goda få mer koll och i denna lek, om det är 5 onda vilket jag tror eftersom ingen är utanför lyan, kan det bli avgörande tidigast natt 4. Ofta är det ju avgörande lynch dag 3, så det är ganska långt dit.
 
Jo, det är ju lättare för ulvarna att gömma sig när det är många deltagare. Dock pågår ju större lekar ofta längre och då hinner goda få mer koll och i denna lek, om det är 5 onda vilket jag tror eftersom ingen är utanför lyan, kan det bli avgörande tidigast natt 4. Ofta är det ju avgörande lynch dag 3, så det är ganska långt dit.
De gömde sig bra trots att det var en liten lek förra gången, men du har rätt, det finns en chans att det kommer in mer info i leken den här gången.
 
Jag håller med om att de borde vara 5 eftersom alla onda ingår i lyan, plus att de onda har superkrafter medan det är relativt få och svaga goda specialroller! Det enda som kanske skulle tala för ev 6 ulvar är att leken är lång och att åskådarna ju får med sig en del matnyttig info varje natt som de kan fortsätta att använda när de skickar ut sina rader, men jag tror ändå mest på 5.
Snurrfian röstar på Vira eftersom hon verkar anse att lyan har superkrafter och kallar goda få och svaga, det är väl fuskare som ska vara svaga?

Jag behöver fortsätta med mitt julbakande och vill inte risker att behöva rösta i sista minuten, jag borde hinna in innan röstningen och kolla.
 
Jösses vad denna dagen rusat förbi! Måste skynda mig att rösta nu. Knepigt! Tycker att Pegasus känns mest skum men det behöver inte betyda så mycket.
 
Egentligen borde man kanske hellre rösta på någon som knappt skrivit något. Känns lätt för någon ond Nisse att sitta där och gnugga händerna i skymundan 🧐
 
Varför skulle man vilja göra det :confused:?
Många skäl. I den här leken kan jägaren vilja rösta på sig själv om den tror att det står emot en annan god och den har nån den tror är ond som den då kan ta med sig. Sen fårulven har nån gång röstat eller velat rösta (minns att det diskuterats tidigare) på sig själv för att förvilla, men nuförtiden tror jag många har bra koll på att det kan ske (om det skulle vara tillåtet).
 
Jag är en av dem som gömmer mig men det beror på jobb, stall och lite fix kvar inför morgondagen (då jag också jobbar...)

Spontant så var det lite oväntat med tre röster på två olika spelare redan, det är ju inte så vanligt DL1 och särskilt inte bland de tidiga rösterna.
 
  • Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 319
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 556
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 442
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 089
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp