Ulvlek: Kampen om semestern

Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis

Ferrari 1
Hemlig 1
qitis 1
 
@Sasse nu divideras det ju om att Snurr inte hade sett Artlines röständring. Vilket även Snurrs röst skulle kunna påvisa då hon skrev att Artline funderade på att ändra röst (var skrev Art det någonstans @Snurrfian ?) till just Snurrfian.

Artline röstar på snurrfian

för att rädda mig och att hennes motivering hade passat mig bättre än lobelia. En aning.

Snurrfian väljer att ändra röst till Artline.

Alltså, du lägger fram mig med två röster för att jag la en säkerhetsröst i god tid? Det gör mig till ulv? Det känns väldigt tunt. Ännu mer fundersam blir jag när @Artline verkar fundera på att rösta på mig, kan det vara så att lyan just visat sig och försöker sig på en kupp första dagen? För att lyan aldrig skulle rösta på det viset? Så för att rädda mig själv om inte annat så Snurrfian röstar på Artline, att reagera på att man inte får en röst? Lobelia låg högre på listan på deltagare, alltså hann jag kolla henne i tidsbristen. Men LenaH och Artline känns skumma och för att ha en chans att överleva så hamnar min röst på Artline.

Jag tycker Snurrfian verkar förstora det faktum att Artline funderar på att rösta på Snurr (återigen vet jag inte var detta står), och om det står någonstans och jag missat det, så skulle jag tro att det framförallt var för att Artline ville försöka rädda sig själv.
 
Var skrev Artline det? Jag har letat och kan inte hitta att hon skrev att hon skulle ändra sin röst, däremot skrev Art att hon tyckte du var lite skum.
Mitt nätverk är uruselt just nu En lång historia med telia, men det regnar hos oss och då blir det dåligt, även om de vägrar att erkänna att det är något fel på deras grejer:devil: Men det var någon mer som skrev samma sak tidigare idag, just nu får jag inte fram det, men jag tror att det var @Ferrari ? Och jag kollade tidigare idag, jag var faktiskt helt säker på det, men inser nu när jag läser tillbaka att jag överreagerade, antagligen tillsammans med @LenaH röst på mig så kände jag mig hotad och under tidspress. Så ja hon skrev bara att jag var skum och jag överreagerade, så här i efterhand känns det dumt men samtidigt är jag väldigt spelsugen och jag vet min egen roll, de enda som hade koll på andras roller i gårdagens DL är ulvar.
 
Och där fick jag det bekräftat att det var @Ferrari , det här kommer att bli spännande när inläggen dyker upp 2 min efter att de skickas... :crazy: Och spela på mobilen är helt värdelöst.
 
Jag tacklade av någonstans vid sida 10 när jag läste ikapp, men lite tankar från mig...

Dag 1

Ferrari röstar på bollen_
Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Mirtai
Artline röstar på Idahoe
mammas röstar på hedinn
Hedinn röstar på Idahoe
LenaH röstar på Snurrfian
cirkus röstar på Artline
Lobelia röstar på Mammas
Sasse röstar på Artline
Mirtai röstar på Artline
Artline röstar på snurrfian
Qitis röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline

Ferrari – Lade förstarösten igår. Inget märkvärdigt med den tycker jag. Det är svårt att vara först ut när det inte finns mycket att gå på. Har kommit in med en del teorier därefter.

Snurrfian – Tycker fortsatt Snurrfians andraröst är skum, och då som jag skrivit tidigare, för att hon väljer att både BOP:a och OT-rösta fast det kommit in en del teorier vid det laget.


Hur fick du det till att Artline skulle rösta på dig? Hon skrev ju bara att du kunde tyckas skum, inget annat.

Hemlig – Samma sak som med Snurrfian.

Idahoe – Har jag knappt sett? Röstade på Mirtai igår och då var det inte något jag reagerade på, men kan hålla med Hedinn om att det kan vara skumt att lägga en röst på någon frågat LL om drällraderna och sedan inte skrivit mer i leken. En rätt lätt röst.

Mammas – Mammas försöker dra igång teorier genom OT-teorier. Heller inget jag reagerar på, för jag vill minnas att Mammas gör så oavsett vad för roll hon har. Dock – och detta är bara en känsla – tycker jag att hon mer som en muräna när hon är ond, men nu känns hon rätt from.

Lite misstänkt att hon inte tycker jag är misstänkt, men jag kanske skjuter mig själv i foten eftersom jag tycker lika om henne.

Hedinn – Spelar alltid som en muräna oavsett roll :angel: Nä men, jättesvår att ta på. Hon teoriar en del och jag håller med i det mesta, mao inget misstänkt i nuläget.

cirkus – Röstade först ut på Artline. Inget att anmärka på rösten, tycker den var rätt logisk i sammanhanget.

Lobelia – Tycker att Snurrfian hade den sämsta motiveringen hon sett hittills i leken. Lite förvånande att Lobelia därefter slänger in teorier (?) baserat på OT.

I slutändan röstar hon på Mammas.

Idag skriver hon något om att Hedinn försöker få bort misstankar från Snurrfian, vilket inte jag alls tolkade det som.

(Edit. Har missat spara citatet till detta, men ska se om jag kan finna det)

Mirtai – Tidsbrist eller annat? Jag reagerar på den här kommentaren av någon anledning. Gissningvis pga uteslutningsmetoden. Cirkus röst kändes logisk, Qitis såg ut som en äkta tidsbristsröst, och jag vet min egen roll… Sedan kan alla som röstade på Artline vara goda, men om det inte är så, är den Mirtais röst jag reagerar mest på.

Edit. Snurrfian röstade även på Artline, men det säger varken till eller från egentligen, eftersom det var en räddningsröst.


Qitis – Med 2 minuter till godo till DL har jag viss förståelse för att det blev som det blev. Tycker det ser ut som en röst á tidsbrist.

Madalitso – har skrivit en del idag, men inget jag kan ta på direkt.

bollen__ Har skrivit några inlägg, men rätt svår att ta på hon också. Jag får inte riktigt grepp om henne när hon skriver "ströinlägg" istället för att t.ex. teoria om alla likt ovan eller teoria om några i ett och samma inlägg.

Edit. Gick inte att tagga så många på en gång, så har redigerat bort taggen...
Tyvärr eller vad man ska säga så är det typ så jag kan spela nu för tiden. Jag har väldigt svårt att få ihop alla i ett inlägg. Men jag sitter precis och gör ett försök.
 
Alltså höns är inte mina favoritdjur får jag erkänna. Här försöker man stänga in dom så dom inte ska bli uppätna på natten, då kan man ju tycka de borde vara lite samarbetsvilliga och gå in när man ber dom. Men gör dom det? Neejdå, mycket roligare att flaxa och springa åt alla håll och ignorera mina försök att få in dom... :/
Nåväl, nu är jag inne igen och ska läsa igenom dagens händelser. Återkommer
 
Jag tycker Snurrfian verkar förstora det faktum att Artline funderar på att rösta på Snurr (återigen vet jag inte var detta står), och om det står någonstans och jag missat det, så skulle jag tro att det framförallt var för att Artline ville försöka rädda sig själv.
Så om jag tolkar dig rätt tycker du att Snurrfian förstorar Artlines röständring pga att Snurrfian tyckte sig se att Artline skulle ändra röst till henne? Jag har faktiskt inte heller kunnat hitta var Artline sa att hon skulle röständra, bara att hon skrev att Snurrfian var lite skum, men det i sig betyder ju inte nödvändigtvis att hon ska ändra röst.
 
qitis, Mirtai, Madalitso - känner jag att jag har för lite koll på. Mada missade rösten precis som jag, men har kommit igång sen. qitis röstade på Art som fyra om jag kommer ihåg rätt, med tunn teori, olikt henne men kanske är det IRL som ställer till det, man är ju "van" med mer aktiv Q.

Mammas, Ferrari tycker jag för leken framåt, är aktiva och teoriar. Inte rädda för att ta upp grejer. Sen vad det betyder är ju en annan femma :p
Hedinn, Sasse är också aktiva men kanske på ett mer ifrågasättande sätt än Mammas och Ferrari upplever jag. Vet inte om det är något tydligt tecken på vilken sida de står på heller.

cirkus kan lura mig till skåne så att jag upplever henne vettig säger inte mycket. tror inte att snurrfian sitter i lyan.

snurrfian jag har svårt att se att rösterna på art var en räddningsaktion av snurr. möjligheter finns väl till allt men jag tycker det verkar onödigt i dl1. De som röstade på Art var cirkus, Sasse, Mirtai, qitis och Snurr själv. Visst, fint godförklarande av snurr och cirkus själv isåfall - när cirkus inte kan se snurr i lyan. Men cirkus har ju förklarat att hon inte uteslutit snurr som ond utanför utan bara från lyan. vet inte vad det säger mig.

Idahoe, Lobelia måste läsa igenom leken igen här. Har inte fastnat något de skrivit.

hemlig reagerar på rösten idag jag tycker att det hade varit rimligare att hon röstat på q med vad hon skrev istället hamnar det på en av de som varit mest aktiv. Samtidigt skulle hon iväg och kanske hade bråttom men en lite skum röst där.
 
Man får se upp så man inte kommer för nära :angel:

Nä, men lite "skarp" i tonen, men samtidigt hal och svår att få grepp om? Inget ont om vare sig dig eller Mammas alltså. ;)
Jag gillar muränor, så jag tar det som en komplimang. :rofl: Gillar även ormar, så kanske finns nåt gemensamt personlighetsdrag där... :D
 
Nu gick ju cirkus, men @Hedinn var inte du också inne på att Snurrfian inte kunde vara ond pga hur röstningen såg ut igår? Eller har jag misstolkat/läst fel kanske?

Om jag inte läst fel, hur menar du i så fall att Snurr inte kan vara ond utifrån rösterna, och hennes egen röständring?
 
Jag skulle vilja se mer av @Mirtai tre inlägg på hela leken, jag hoppas att allt är bra? Men samtidigt vet jag att Mirtai brukar smyga under radar både när hon har en viktig god roll, eller när hon är ulv. Sen är frågan vilken god roll som finns kvar? Är det bara ängeln som inte är påverkad av att lobbyisten är borta? Eller finns det fler goda roller kvar? Som har någon förmåga alltså? Eftersom det jag skriver försvinner när jag uppdaterar så skickar jag det här innan jag kollar något mer. :banghead:
 
Jag skulle vilja se mer av @Mirtai tre inlägg på hela leken, jag hoppas att allt är bra? Men samtidigt vet jag att Mirtai brukar smyga under radar både när hon har en viktig god roll, eller när hon är ulv. Sen är frågan vilken god roll som finns kvar? Är det bara ängeln som inte är påverkad av att lobbyisten är borta? Eller finns det fler goda roller kvar? Som har någon förmåga alltså? Eftersom det jag skriver försvinner när jag uppdaterar så skickar jag det här innan jag kollar något mer. :banghead:
Nej, visst var det bara ängeln som hade sin förmåga kvar efter att lobbyisten dog.
 
Nu gick ju cirkus, men @Hedinn var inte du också inne på att Snurrfian inte kunde vara ond pga hur röstningen såg ut igår? Eller har jag misstolkat/läst fel kanske?

Om jag inte läst fel, hur menar du i så fall att Snurr inte kan vara ond utifrån rösterna, och hennes egen röständring?
Näpp, @Lobelia (tror jag det var) skrev att hon noterade att jag försökte rikta bort misstankarna mot Snurrfian, när det enda jag gjort var ifrågasatt varför rösterna på henne borde granskas på samma sätt som rösterna på Artline. Dvs röster på en vi vet är god säger ju generellt mer än röster på en som likagärna kan vara ond. Så jag har inte ens nästan antytt att Snurrfian borde vara god.

Där ser jag inget som pekar åt ena eller andra hållet, en räddning av sig själv är rimlig oavsett vilken sida man står på anser jag, och samma sak med att missuppfatta en persons misstankar som att den tänker ändra röst - jag ser inte varför den tolkningen skulle placera henne på ena eller andra sidan heller.
 
Jag har läst igenom det som hänt medan jag var iväg, men står precis i startgroparna till att ge mig ut på en joggingtur så vill slänga in en röst om jag inte hinner hem.
hemlig - är tredje person som röstade igår. Det är en OT-teori pga hemlig ska iväg, men jag tycker nog att den är väl svag och nästan lite smygig. Jag menar, det hade ju hänt en del ändå som är spelrelaterat när den rösten lades? Det här får mig att vilja hålla ett extra öga på hemlig

Och sedan köper jag inte att utelämnandet av q är det mest skumma idag. Det som gör mig lite nojig är att heddan som jag också är misstänksam mot röstat på hemlig, men för nu känns hemlig mer skum än hedinn, så därför:

mammas röstar på hemlig
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 860
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 131
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 294
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 770
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp