Ulvlek: Kampen om semestern

q brukar ha en jäkla bra radar för när Art är ond - missade grovt och följde med drevet - SKUM
Snurrfian la sin röst på art när det låg 4 röster där redan, hon la sistarösten - konstigt och rent onödigt - känns inte synkroniserat om hon är i lyan - då hade den rösten varit onödig.
Mirtai och Sasse - mmmmm ja alltså känns som lite olika. Den ena har teoriat på - den andra not so much.
Känner ändå att jag reagerar på det här. Alltså varken art eller q själv hade väl skrivit särskilt mycket igår, hur ska q hinna få sin radar rätt känner jag?
Ang Snurr så har hon väl skrivit att hon la rösten där för hon upplevde att hon behövde rädda sig själv, jag tänker att det gör man oavsett var man står? Varför känns det onödigt om hon är i lyan? Jag förstår faktiskt inte alls tankegången här.
Visst jag både q och snurr kan vara vadsom för jag tycker inte själv att något sticker ut åt vilket håll de är. Men med såna här inlägg upplever jag lite att det blir som att du sprider misstankar och Q har inte varit så aktiv + röst på art och samma med snurr röst på den vi vet var god = lite lätta byten för röster?

bollen__ röstar på cirkus pga ovanstående
 
Intressant. Ferrari är väl en av de som teoriat mest och det du har att reagera på är ett inlägg från efter första DL? Borde ju finnas mer att ta med i beräkning där, kan jag tycka...

Nedanstående inlägg får mig dessutom att fundera på om du är den onda fen som försöker hinta till lyan.




Hedinn röstar på hemlig

Nu tycker jag förvisso att @hemlig är helt ute och cyklar i skogen någonstans. Men upplever att hon brukar vara lite förvirrad i början av lekar så ser det inte som något konstigt i sig.

Har du tagit upp något om Hemlig innan detta röstinlägg? Känns som om det finns mycket mer än ta på än bara att hon frågar om hintar, och hur lekar brukar fungera. Sen gör ju inte onda fen någon större nytta nu än att dryga ut antalet onda, så varför riskera att visa sig såpass tydligt?

Tycker det är kul att du påpekar att det borde finnas med mer att ta i beräkning och själv tar något som inte reflekterats tidigare. Så det känns lite taget ur luften.
 
Jag känner att jag reagerar mest på @hemlig och @cirkus i nuläget.

@hemlig för att jag håller med Hedinn om att det är lite lätt röst (igen) att rösta på Ferrari, för att Ferrari inte hade med Q i sina teorier. Q har i princip inte skrivit något och det är lite svårt att teoria om någon då.
Samt då hennes förstaröst som jag redan skrivit om flera gånger, om någon undrar kan jag dra det igen, men annars antar jag att alla redan sett det jag skrivit nu typ fem gånger.

@cirkus för att hennes röst känns lite svag på det sätt att hon i princip anser att Q ska vara synsk och ha vetat att Artline var god, fast Art knappt skrivit något. Även om Q brukar ha en bra radar så kan hon väl ha fel också, utan att behöva vara ond för det?

Så en tredjeröst från mig då ra... Sasse röstar på cirkus (och ja, jag erkänner att jag kört lite ole dole doff här, för jag tycker inte att en av de är mer misstänkta egentligen, men det är de jag reagerar mest på av alla andra, så...
 
Nu tycker jag förvisso att @hemlig är helt ute och cyklar i skogen någonstans. Men upplever att hon brukar vara lite förvirrad i början av lekar så ser det inte som något konstigt i sig.

Har du tagit upp något om Hemlig innan detta röstinlägg? Känns som om det finns mycket mer än ta på än bara att hon frågar om hintar, och hur lekar brukar fungera. Sen gör ju inte onda fen någon större nytta nu än att dryga ut antalet onda, så varför riskera att visa sig såpass tydligt?

Tycker det är kul att du påpekar att det borde finnas med mer att ta i beräkning och själv tar något som inte reflekterats tidigare. Så det känns lite taget ur luften.
Måste jag ta upp något tidigare? Jag har citerat fyra olika inlägg, från olika tillfällen av dagen. Hemligs röstinlägg baserades på enbart ett inlägg skrivet efter DL igår, trots att du skrivit massor idag, det är vad jag reagerar på.

Att dryga ut antalet onda kan väl vara nog så viktigt, om käket står mellan en god eller en ond. Sen kan det väl diskuteras hur tydligt det var, när ingen reagerat på det tidigare? Jag har ju tagit bort delar av inläggen, förutom frågan om hint så var det inte det enda som stod.
 
@qitis skulle jag också vilja se lite mer ifrån, det har egentligen inte kommit några genomtänkta teorier från henne och det känns skumt i sig.
 
Jag skulle vilja se mer av @Mirtai tre inlägg på hela leken, jag hoppas att allt är bra? Men samtidigt vet jag att Mirtai brukar smyga under radar både när hon har en viktig god roll, eller när hon är ulv. Sen är frågan vilken god roll som finns kvar? Är det bara ängeln som inte är påverkad av att lobbyisten är borta? Eller finns det fler goda roller kvar? Som har någon förmåga alltså? Eftersom det jag skriver försvinner när jag uppdaterar så skickar jag det här innan jag kollar något mer. :banghead:

Det här tycker jag är märkligt, varför skriva i tråden om att någon kan vara ängel, hur skulle det kunna gynna goda sidan?
 
Jag ser inte varför cirkus röst på qitis gör henne ond? Säger inte att hon är god heller, men cirkus brukar generellt föredra att ha aktiva med i leken, så inaktivitet kan absolut ligga till grund för en röst från cirkus... Oavsett vilken sida hon står på.
 
Jag inser att jag reagerar på de som har teoriat idag bara för att de har skrivit, så därför försöker jag kolla på de som inte har skrivit så mycket, det är ett sätt att smyga under radar och det är lätt att glömma bort dem om de inte skriver.
 
Mina första tankar om dagen, det kommer mera vartefter :)

Iochmed lobbyistens död så blev det här ju en riktig old-school lek, där det i praktiken är en ängel, ett gäng ulvar, ett gäng bybor och en ond bybo. Ingen får ju nån info annat än ängeln om ulvarna skulle försöka käka den som ängeln skyddade så att det misslyckas.
Det är svårt måste jag säga, och blir ju liksom mindre att teoria om, eftersom man annars brukar kunna försöka börja pussla med vilka som kan veta vad såhär dags i leken. Nu har vi ju resultatet från DL 1 att gå på egentligen, där många körde mer eller mindre förtäckta bopar och "lysande" förstadagsteorier. Inte jättestarkt underlag alltså, följt av diskussioner om detsamma.

Det blev ju lite av ett drev mot Artline. Samtidigt gick det väldigt fort på slutet, 10 av rösterna kom sista kvarten innan DL, så det är rätt sannolikt att de sista 2-3 rösterna på Art inte nödvändigtvis hann se varandra eller de som kom precis innan. Åtminstone vet jag att jag själv är sjukt långsam på att skriva och inte kan läsa nya inlägg samtidigt som jag skriver.

Att Snurrfian valde att rädda sig själv på slutet har diskuterats lite också. Själv vet jag inte om jag kan tycka att det säger något om henne faktiskt, mer än att hon är leksugen? :) En ond eller en god med viktig roll kan vilja rädda sig för lagets skull, men även en exempelvis bybo kan vilja rädda sig för att man vill leka mera, så...
 
Näpp, @Lobelia (tror jag det var) skrev att hon noterade att jag försökte rikta bort misstankarna mot Snurrfian, när det enda jag gjort var ifrågasatt varför rösterna på henne borde granskas på samma sätt som rösterna på Artline. Dvs röster på en vi vet är god säger ju generellt mer än röster på en som likagärna kan vara ond. Så jag har inte ens nästan antytt att Snurrfian borde vara god.

Där ser jag inget som pekar åt ena eller andra hållet, en räddning av sig själv är rimlig oavsett vilken sida man står på anser jag, och samma sak med att missuppfatta en persons misstankar som att den tänker ändra röst - jag ser inte varför den tolkningen skulle placera henne på ena eller andra sidan heller.
Tack för förklaring! Nu i efterhand vill jag minnas att du någonstans skrev att Snurrfian (eller var det någon annan?) kunde vara ond. Får skylla på syrebrist pga det kvava vädret vi har här ;)
 
Det här tycker jag är märkligt, varför skriva i tråden om att någon kan vara ängel, hur skulle det kunna gynna goda sidan?
Det var snarare ett konstaterande att hon kan vara vilket som, de båda ytterkanterna, att hon kan vara ängel eller ulv eller allt däremellan. Precis som många andra.
 
Jag ser inte varför cirkus röst på qitis gör henne ond? Säger inte att hon är god heller, men cirkus brukar generellt föredra att ha aktiva med i leken, så inaktivitet kan absolut ligga till grund för en röst från cirkus... Oavsett vilken sida hon står på.
För min del är det kanske inte själva rösten i sig utan att jag upplever det mer som spridandet av misstankar. Jag tycker liksom att det är konstigt att anse att q ska veta vilken sida art stod på efter att ingen av dom knappt vart online i leken. hur bra radar än q har så känns det lite väl..Men jag vet inte. Är helt villig att ändra röst om något skummare framkommer.
 
Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus
20.59 sasse röstar på cirkus

Ferrari 1
Hemlig 2
cirkus 2
qitis 1
 
Jag känner att jag reagerar mest på @hemlig och @cirkus i nuläget.

@hemlig för att jag håller med Hedinn om att det är lite lätt röst (igen) att rösta på Ferrari, för att Ferrari inte hade med Q i sina teorier. Q har i princip inte skrivit något och det är lite svårt att teoria om någon då.
Samt då hennes förstaröst som jag redan skrivit om flera gånger, om någon undrar kan jag dra det igen, men annars antar jag att alla redan sett det jag skrivit nu typ fem gånger.

@cirkus för att hennes röst känns lite svag på det sätt att hon i princip anser att Q ska vara synsk och ha vetat att Artline var god, fast Art knappt skrivit något. Även om Q brukar ha en bra radar så kan hon väl ha fel också, utan att behöva vara ond för det?

Så en tredjeröst från mig då ra... Sasse röstar på cirkus (och ja, jag erkänner att jag kört lite ole dole doff här, för jag tycker inte att en av de är mer misstänkta egentligen, men det är de jag reagerar mest på av alla andra, så...
Har jag tappat en röst eller la du inte en andraröst?
 
Jag har varit på kliniken hela dagen idag med (med en annan ponny) och så var jag tvungen att fixa kläder till barnen inför skolavslutning. Har försökt läsa under dagen men det är lite för många med för att jag ska ha riktig koll känner jag...
 
Nu tycker jag förvisso att @hemlig är helt ute och cyklar i skogen någonstans. Men upplever att hon brukar vara lite förvirrad i början av lekar så ser det inte som något konstigt i sig.

Har du tagit upp något om Hemlig innan detta röstinlägg? Känns som om det finns mycket mer än ta på än bara att hon frågar om hintar, och hur lekar brukar fungera. Sen gör ju inte onda fen någon större nytta nu än att dryga ut antalet onda, så varför riskera att visa sig såpass tydligt?

Tycker det är kul att du påpekar att det borde finnas med mer att ta i beräkning och själv tar något som inte reflekterats tidigare. Så det känns lite taget ur luften.
Jag tror inte jag förstår detta resonemanget riktigt. På vilket sätt är det taget ur luften, vad Hedinn skriver? Skulle det ha varit mindre taget från luften om Hedinn upprepat någon av de tidigare teorierna som skrivits i tråden menar du? Varför?
Jag ser inte varför cirkus röst på qitis gör henne ond? Säger inte att hon är god heller, men cirkus brukar generellt föredra att ha aktiva med i leken, så inaktivitet kan absolut ligga till grund för en röst från cirkus... Oavsett vilken sida hon står på.
Ah, är det så? Jag tycker hennes teori är svag och konstigt, men om det är som du säger så är det kanske inte så konstigt om hon nu skulle rösta på Q för att denne är inaktiv (med en förklädd motivering i så fall).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 224
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp