Ulvlek: Kampen om semestern

jag sitter hopplöst till med tid idag med men har iaf läst igenom leken men inte hunnit gå igenom alla så som jag egentligen vill
jag kommer inte kunna vara inne under kvällen så för att inte missa rösta igen så kommer jag lägga en röst redan nu.
Men först kommer jag säga att jag hade mycket väl idag (om sasse varit kvar idag) kunnat röstat på sasse för detta inlägget igår:
Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus
20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 Sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 Madalitso röstar på Snurrfian
21.26 Lobelia röstar på snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på Ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 Ferrari röstar på Cirkus

Trodde att hon grönmarkerat mig såsom man brukar göra med goda och undrade hur sjutttsingen :confused:hon kunde veta det? Men ser när jag citerar att hon helt enkelt bara taggat mig och ingen annan

Av de som är kvar finns det ju ett gäng onda och alla som är med kan luras hela vägen till vinst

Så det gäller att helt enkelt välja lite bland de som skrivit - Och den enda jag är säker på är ju faktiskt mig själv så med min dåliga lektid denna gången så har jag gjort så att jag kikat på vad de skriver om mig .

Säger inget om de röster jag fått i leken , utan har mer sett vad som resonerats om kring mig
Några är snabba att direkt gå på mig efter min röst på Artline, tex Cirkus, som tycker att jag har en osviklig radar för artline när hon är ond ( det visste inte ens jag att jag hade:p)
Kan vara att hon försöker få ett drev mot mig? Eller så var det helt enkelt något hon kände var mest misstänkt?
Hursom så reagerar jag faktiskt mer på Hedinn som snabbt hakar på cirkus fundering kring min Artline-radar och andras röster på Artline :
q brukar ha en jäkla bra radar för när Art är ond - missade grovt och följde med drevet - SKUM
Snurrfian la sin röst på art när det låg 4 röster där redan, hon la sistarösten - konstigt och rent onödigt - känns inte synkroniserat om hon är i lyan - då hade den rösten varit onödig.
Mirtai och Sasse - mmmmm ja alltså känns som lite olika. Den ena har teoriat på - den andra not so much.
Alltså, de andra rösterna på Artline kom exakt samtidigt som jag själv försvarade mig och la min röst. Knappast skumt.
Tänker lite samma. Har man tidsbrist och inte hinner läsa/teoria ordentligt (som jag uppfattat det), så lägger man väl inte en avgörande röst? Tänker på qitis och Mirtais 3:e och 4:e-röster främst. Dålig teori köper jag, men nog brukar man som god undvika att avgöra om man inte har ordentligt med kött på benen?

Noterar också att Snurrfian lite går till försvar mot mig och Mirtai( eller båda?) att det inte är skumt med våra röster?

En tanke här är att cirkus kan vara god och en ond hedinn hakar på och är följsam, tror i så fall inte att hedinn och Mirtai är i lyan ihop, men en av dem kan vara fen?

Snurrfian känns också konstigt att kunna våga tycka att det inte är skumt med min och/eller Mirtais röst?
tanken där är att snurrfian kan vara i lyan, som vet att jag är god, och också eventuellt att mirtai sitter i lyan med henne? Eller att snurrfian är ulv som letar efter en trolig fe?

idahoe har skrivit väldigt förlåtande om mig att jag inte brukar vara frånvarande i lekarna på detta viset och att det inte behöver betyda att jag är ulv. Frågan är om det är för att hon vet att jag inte är i lyan , eller bara är en reflektion.


Av dessa är det sammantaget Hedinn jag reagerade mest på så min röst kommer hamna där idag

qitis röstar på Hedinn då jag tror att hon kan vara ulv som hakar på andras funderingar och försöker så in/ förstärka misstankar mot goda ( detta baserat endast på vetskapen om min egen roll- har ingen aning om andras roller)
 
Jag är här och har ägnat dagen (kommer bli utsedd till årets sämsta anställda...) åt att läsa ikapp, men känner att jag är hopplöst efter.

Generellt så känner jag att diskussionen runt hur någon röstat i första dl alltid är lite vansklig, eftersom det finns så lite att gå på.

Möjligtvis kan jag hålla med @Hedinn i det hon skriver om @Idahoe , dvs att om man nu ska ta en av de tre som skrivit minst så är det lite trist att ta den enda av dem som faktiskt skrivit något om leken
 
@qitis

jag inser när jag läst igenom leken att det jag skrivit handlat mkt om fen och hintar, men det har bara råkat bli så. Reagerade verkligen på Ferrari igår när hon menade att det var en hint och inte verkade vilja se vad jag menade med att en sådan hint skulle vara meningslös. Min känsla då var att det var en ulv som försökte hitta en teori och då högg något som sedan visade sig vara fel och då hade svårt att backa. Det var därför jag röstade där.
 
Möjligtvis kan jag hålla med @Hedinn i det hon skriver om @Idahoe , dvs att om man nu ska ta en av de tre som skrivit minst så är det lite trist att ta den enda av dem som faktiskt skrivit något om leken
Fast alltså, det var ju inte så att jag körde olde dole doff på de 3 som skrivit minst, utan jag hade en allvarligt menad teori om att ditt enda inlägg mycket väl kunde vara en ond fe som försökte hinta till lyan. Tycker du på allvar det hade varit bättre om jag BOPat någon som inte bidragit till leken alls än försökt peka på en som kunde vara ond? O_o
 
Fast alltså, det var ju inte så att jag körde olde dole doff på de 3 som skrivit minst, utan jag hade en allvarligt menad teori om att ditt enda inlägg mycket väl kunde vara en ond fe som försökte hinta till lyan. Tycker du på allvar det hade varit bättre om jag BOPat någon som inte bidragit till leken alls än försökt peka på en som kunde vara ond? O_o

Jag tolkade det som att du skrev om de tre som skrivit minst och sen tog den enda som skrivit ngt lekrelaterat. Det var nog sammanhanget med att du lyfte oss tre som gjorde att det kändes konstigt. Att du röstar med en teori snarare än bop är väl jättebra 😊
 
I övrigt blir jag lite fundersam över hur saker och ting utvecklas. Det är i princip de mest aktiva som blir mest misstänkta och jag börjar allvarligt fundera på om det inte sitter ett gäng ulvar bland de mer osynliga (inte nödvändigtvis enbart, dock). Jag hänger inte riktigt med i cirkus - ferrari-diskussionen, men det kan vara av den simpla anledningen att jag inte sett nåt direkt misstänkt där. Dock blir jag lite orolig över att det kan vara en tanke bakom att plantera in "de bör inte vara onda ihop-tanken, men en kan vara ond" för att få en möjlighet att få ut två goda. Utan att komma ihåg vilka det är som pratat om den teorin.

Idahoe har jag funderat på sen jag röstade där DL 1 och helt ärligt upplever jag inte tokmycket teorier därifrån? Lite laid back på ett sätt jag sällan upplever henne när hon är god. Ska försöka orka kika lite närmre på inläggen ikväll.

Bollen är en annan jag reagerar en del på, speciellt efter dagens teoriinlägg. Att bara skriva om alla utan någon egentlig reflektion eller tanke ger väl generellt inte mycket mer än att verka aktiv, vilket gör mig fundersam om det är vad det är.
Madalitso missade precis som jag att rösta men upplever att hon kommit igång nu.
Mirtai skulle jag vilja se mer av
qitis har lyst med sin frånvaro men dykt upp nu, behöver se mer men gissar att det kommer
Lobelia ingen som sticker ut för mig, behöver ser mer. Känns lite smygande men behöver ju inte betyda att hon är ond
cirkus verkar vilja godförklara sig själv genom att poängtera att lyan vill ha ut henne för att hon är jobbig. Vet inte vad man mer ska säga om det än att det är ju iaf en rejäl godförklaring av sig själv.
Ferrari har teoriat på en del. Tycker att jag inte direkt finner något misstänkt med henne. Med det inte sagt att hon inte kan vara ond ändå
Mammas är lurig! En såndär spelare jag inte kan placera om jag inte har info så därför vågar jag inte tro något om henne. Men för iaf leken framåt eftersom hon teoriar en del
Hedinn är också en lurig spelare som även hon är aktiv och också svår att placera.
Snurrfian var lite i ropet efter hennes röst på art, jag hade svårt att se att det skulle vara någon räddningsaction av Snurr när det kom röster på Art som en del trodde men jag vågar inte heller påstå att hon är god. Kan vara vad som.
Idahoe ganska anonym för mig. La en andra röst på cirkus igår. Kan vara vad som.

Tja, jag vet inte om jag blev något klokare. Alla är ju icke utstickande typ. Ska läsa om leken igen tror jag och se om jag hittar något intressant.
 
Lite tankar från mig

qitis: Röstar på Artline - (missar)
Q har skrivit väldigt lite i leken. Jag tänker att Q inte brukar vara en sån som med flit ligger lågt och försöker flyta med omärkt, alltså tror jag det är Livet utanför leken som påverkat aktiviteten och att den inte säger något om huruvida hon är ond eller inte. Rösten dag 1 känns som en enkel förstadagsröst när man dessutom har ont om tid. Missade rösta igår. Skriver lite allmänt om leken idag, hur det ligger till med antal onda osv. Misstänker Mirtai pga att hennes inlägg mest handlat om fen och lyan. Jag upplever att Q är väldigt förlåtande och slätar över cirkus märkliga röst på henne igår, men däremot röstar nu på Hedinn för att hon enligt Q följer cirkus. Jag förstår inte riktigt det resonemanget, varför kommer cirkus undan så lätt här?

Idahoe: Röstar på Mirtai - cirkus Det är ju jag :)

Mirtai: Röstar på Artline - Ferrari
Har skrivit väldigt lite. Som Q konstaterade så har det mesta handlat om fen och hintar, men jag tycker också det är rätt "enkla" inlägg, inget som direkt driver leken framåt och inte mycket egna teorier direkt. Jag blir misstänksam för det känns som att även om hon nu har ont om tid så verkar hon inte försöka leta onda utan mer flyta med med lite enkla konstateranden. :cautious:

cirkus: Röstar på Artline - qitis
Rösten på Q igår var väldigt konstigt motiverad, och likaså skaver pratet efteråt om hur "folk i lyan brukar vilja ha ut mig" - det borde väl ändå bero på vilka som sitter i lyan och vilken taktik de använder? O_o Överlag har cirkus inte kännts för mig lika skarp och på alerten med att leta ulvar som hon brukar vara som god, därför är jag fortsatt misstänksam mot henne.

Mammas: Röstar på Hedinn - hemlig
Känns överlag som att hon kommer med vettiga teorier och jag kan hålla med om mycket av det hon skriver. Röstar på cirkus idag med misstankar som liknar de jag själv har. Samtidigt är Mammas en mycket duktig spelare som lätt skulle kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv :p så bara det att hon känns vettig gör mig lätt nojig :crazy:

Madalitso: Röstar på (missar) - Snurrfian
Missar röst dag 1. Röstar på Snurrfian igår baserat på vad som skrevs under dag1. Känns lite märkligt, borde väl ändå kommit in fler grejer att reagera på under dagen idag kan jag tycka. Har i stort glidit med rätt mycket under leken upplever jag, med lite svävande tankar och magkänsla som argument. Sånt känns alltid lite skumt tycker jag. Idag verkar hon dock ha skärpt till sig och kommer med ett ordentligt teori-inlägg som jag inte kan invända så särskilt mycket kring. Ond som insett att hon glidit med för mycket? Eller god som haft ont om tid och nu fått mer tid? Hmm... :cautious:

Shit jag är så sjukt långsam, måste sno mig på nu! :banghead:

bollen__: Röstar på (missar)- cirkus
Jag upplever att bollen__ har varit mer aktivt teoriande än vanligt. Röstar på cirkus med liknande tankar som jag själv igår.

Ferrari: Röstar på bollen__ - cirkus
Verkar aktivt letande. Lägger tredje rösten på cirkus igår men hade sannolikt inte sett min röst innan. Hade inte heller riktigt samma motivering på sin röst som övriga röster på cirkus, vilket förstärker känslan att hon letar onda själv.

Snurrfian: Röstar på (Lobelia) Artline - qitis
Känner att jag har dålig koll på henne, är det för att hon inte har kommit med så mycket utstickande teorier eller är det för att jag har dåligt minne? :crazy:

Lobelia: Röstar på Mammas - Snurrfian
Har gjort ovanligt lite väsen av sig :p No offense ;) Men jag brukar uppfatta henne som lite mer "huggig" och skarp än vad hon varit hittills i leken. Jag håller inte med riktigt i resonemanget kring hennes röst igår, men förstår hur hon tänkt. Osäker på var jag har henne.

Hedinn: Röstar på Idahoe - hemlig
Jag känner mig lite osäker på Hedinn, men just nu minns jag inte alls varför. Behöver kolla upp henne igen men hinner inte nu så det får vara så länge.


Alltså det här inlägget har tagit mig en timme att gå igenom alla och skriva :crazy: Pinsamt vad långsam jag är ju, och vad bråttom jag har fått nu....
 
cirkus: Röstar på Artline - qitis
Rösten på Q igår var väldigt konstigt motiverad, och likaså skaver pratet efteråt om hur "folk i lyan brukar vilja ha ut mig" - det borde väl ändå bero på vilka som sitter i lyan och vilken taktik de använder? O_o Överlag har cirkus inte kännts för mig lika skarp och på alerten med att leta ulvar som hon brukar vara som god, därför är jag fortsatt misstänksam mot henne.
Baserat på ovanstående är cirkus den som känns fortsatt mest skum för mig, hon verkar heller inte leta ulvar lika aktivt som hon brukar som god.

Idahoe röstar på cirkus
 
Röstlista dag 3:
18:57 Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus

cirkus 2
hedinn 1



Eftersom jag är så sjukt försenad nu kommer jag antagligen inte hinna in mera ikväll tyvärr.
 
@Lobelia - tänker på inlägg #380 där du skriver "Jag valde Snurris och inte Cirkus för att jag har en dubbel misstanke där". Känner du fortfarande på samma vis och finns det möjlighet att utveckla det? Nu var ju detta 21.38 igår så ligger en bit bak i tiden.

Eftersom jag sitter med mobilen och har huvudvärk så vet jag inte hur mycket vettigt jag kan komma med.

@qitis är tillbaka ser jag och har teoriat lite och lagt en röst på Hedinn som ändå känns vettig utifrån att det att Q kanske inte hängt med så länge. Vettig som så att det är en bra motivering och det känns som om hon verkligen försöker teoria.

@cirkus röstade jag ju på igår. Inte sett något jag reagerat över nu när jag läst igenom lite snabbt men jag ska läsa vidare. Men börjar luta åt att jag kanske kan ha haft fel. Hemlig verkade såpass säker på att cirkus inte var ond att hon inte ens försökte ändra röst för att skydda sig själv...

@Madalitso teoriar på och har mig åt det lite mer goda hållet, vilket uppskattas. Men så blir jag så paranoid att hon inte misstänker mig.. En ond som försöker hålla sig på god fot med mig för att inte bli misstänkt?

@bollen__ känns lite medglidande. Tycker hon brukar vara mer vass som god. Vilket gör mig misstänksam. Försöker hon hålla sig under radarn?

@Mirtai la en andra röst på mig igår efter att vi haft en diskussion om hintar och onda feer. Men eftersom hon inte heller skrivit jättemycket så vet jag inte vad det säger om henne. Men känns som om hon ligger lite åt goda/neutrala håller för min del. Just för att rösten verkade mer som en med tidsbrist skulle göra.

@Snurrfian diskutera jag en hel del med efter dl1. Men tycker det har kommit mer därifrån så just nu avvaktar jag lite där.

@Lobelia glider heeelt under min radar. Får läsa på där när jag har mer ork. Om jag hinner innan DL.

@Idahoe känns också medglidande i det hon skriver. Men precis som Lobelia har jag dålig koll där.

@Hedinn ptja. Mitt huvud är mos så nu kommer jag inte på mer för stunden... XD
 
Eftersom DL mest troligt blir 2130 ändå så får jag rösta nu utifall jag skulle gå och lägga mig tidigt.

Ferrari röstar på Bollen__
För det känns som om hon mest glider med och inte riktigt kommer med egna reflektioner. Hon hamnar lite under radarn och det är ju där onda trivs bäst. Bollen skrev ett teoriinlägg idag om alla spelare men saknar egna tankar och därför känns det mest som ett inlägg att gömma sig bakom.
 
Ferrari: Röstar på bollen__ - cirkus
Verkar aktivt letande. Lägger tredje rösten på cirkus igår men hade sannolikt inte sett min röst innan. Hade inte heller riktigt samma motivering på sin röst som övriga röster på cirkus, vilket förstärker känslan att hon letar onda själv.

Jaha - så hon verkar leta själv till skillnad från vem? dig och bollen__ ?
 
Baserat på ovanstående är cirkus den som känns fortsatt mest skum för mig, hon verkar heller inte leta ulvar lika aktivt som hon brukar som god.

Idahoe röstar på cirkus

Du får gärna rösta på mig jag hoppas bara inte att det blir ett drev för då blir det svårt att sortera efteråt. Och din röst kommer givetvis säga massor om mig ifall att jag lynchas men kanske ännu mer om dig.

Jag har extremt svårt att leka när det är så här många och ffa när det saknas info, och det är ju lite trist men så är det. Jag pallar inte att göra en genomgång av alla utan plockar mer lite här och där.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 818
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 086
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
30 31 32
Svar
621
· Visningar
6 779
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 737
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp