Ulvlek: Kampen om semestern

Sen tänker jag väl lite att med tanke på hur många som håller sig i bakgrunden i den här leken har jag väl svårt att tro att majoriteten av de onda finns bland de som är mer drivande i sitt teoriande.
Det har du helt rätt i men någon av de drivande borde vara ond, annars har lyan det alldeles för lätt. 🙄 Samtidigt är det lättare att bilda sig en uppfattning om de som skriver, men jag blir lätt åt andra hållet, de som skriver blir godare för mig bara för att de känns engagerade. 🙄 jag är så lättlurad ibland känns det som.
 
Jag måste hoppa i duschen och gå o sova, är redan vaken på övertid känner jag. Jag har nog också en benägen het att tänka att de som är aktiva och skriver blir mer åt goda hållet för mig eftersom typ att de syns känns som att de letar onda. Det kan ju lika gärna vara tvärt om såklart. Men ändå så känns det så. Jag tror mer på ond Ida än ond Ferrari och baserar det kanske delvis på att ferrari stuckit ut mer. Ida känns mer smygande och medgörlig liksom. Så
bollen__ röstar på idahoe
 
Jag håller fast vid min röst från igår... För att jag tycker att Ferrari verkar komma med teorier som inte stämmer, som den om fen, vilket jag påpekade igår. Jag tänker att om vore god och kom med en teori som inte höll skulle jag backa och komma med något annat?

Mirtai röstar på Ferrari

Fast hon kom med något annat - fast hon röstade fortfarande på mig igår :(
Annars håller jag med att hennes gårdag var väldigt spretig
 
Jag håller fast vid min röst från igår... För att jag tycker att Ferrari verkar komma med teorier som inte stämmer, som den om fen, vilket jag påpekade igår. Jag tänker att om vore god och kom med en teori som inte höll skulle jag backa och komma med något annat?

Mirtai röstar på Ferrari

Jag tycker jag har kommit med en hel del annat men du verkar ha hakat upp på det med fen som var en av mina lösa teorier som jag dessutom försökte förklara hur jag tänkte när de frågades om...
 
Jag håller fast vid min röst från igår... För att jag tycker att Ferrari verkar komma med teorier som inte stämmer, som den om fen, vilket jag påpekade igår. Jag tänker att om vore god och kom med en teori som inte höll skulle jag backa och komma med något annat?

Mirtai röstar på Ferrari
Du röstar baserat på något som hände igår? Vad tänker du om dagens händelser och teorier/röster?
 
Fast hon kom med något annat - fast hon röstade fortfarande på mig igår :(
Annars håller jag med att hennes gårdag var väldigt spretig

Jag tar det jag ser och försöker hitta samband i det, så absolut kan det bli spretigt. Men försöker lyfta mina tankar och gillar när jag får respons på det, oavsett om det är motargument eller medhåll. Det hjälper mig att reda ut frågetecknen...
 
det var ett exempel på saker jag tycker är luriga med henne.

Fast det är ju fortfarande samma motivering som du hade igår. Eller näst intill. Jag har inget problem med att du röstar på mig om du finner mig misstänkt men du tar bara upp en sak som jag skrivit om.
 
I övrigt så tycker även jag att Idahoe är svår att få grepp om.

Cirkus är jag alltid så sjukt misstänksam mot, så vet inte var jag har henne.

Mammas tycker jag också är svår, men är inte alls övertygad om att hon är god.

qitis har jag ingen åsikt om alls

bollen skulle kanske kunna vara ond, det känns som hon inte gräver så djupt. Men det är också tidsbrist och eftersom jag hatar när jag själv blir misstänkt när jag har tidsbrist tar det emot att göra samma mot henne.
 
Jag har alltid lika svårt at bortse från folk som misstänker mig - men varför skulle hennes teorier inte kunna komma från en ond? Jag tänkte ffa på dagens teoriinlägg. Jag tycker inte det säger så himla mycket alls faktiskt. Lite den är undanglidande och den har inte skrivit så mycket. Den skrev det här igår....alltså ja visst men inga egna *teorier* idag direkt.
Det vet jag att du har, därav att jag inte ser det som något ondskefullt, till skillnad från en del andra. Dagens teoriinlägg kan jag hålla med om var lite blekt, samtidigt har det väl varit lite lugnare generellt idag och jag upplever fortfarande att Ferrari varit en av de mest drivande? Såklart att det KAN komma från en ond, men det är väldigt mycket svårare som ond. Att man inte har rätt tycker jag sällan säger så mycket om vilken sida man står på...

Jag kan givetvis vara jättelurad, men mellan Ferrari och Idahoe ser jag ju personligen betydligt mer misstänkta saker hos Idahoe.
 
Fast det är ju fortfarande samma motivering som du hade igår. Eller näst intill. Jag har inget problem med att du röstar på mig om du finner mig misstänkt men du tar bara upp en sak som jag skrivit om.

för att jag fortfarande reagerar på det? Precis som att jag reagerade på att du röstade på bollen med motiveringen att hon inte hade angett sin semester. Det var vi ganska många som inte hade gjort, varför just hon? Att det var en bop fattar jag, men när samma teori är gångbar på ett antal deltagare känns det konstigt.
 
Du röstar baserat på något som hände igår? Vad tänker du om dagens händelser och teorier/röster?

jag tycker att idag mest har handlat om vem som är aktiv kontra vem som glider med. Det är ju skitsvårt att bilda sig en uppfattning utifrån det, eftersom jag också vill tro de som säger att de har tidsbrist av olika skäl. T.ex. @Mammas tycker jag brukar vara så otroligt mycket skarpare när hon är god men samtidigt så skriver hon at det är mkt IRL och att hon inte orkar. Gör det henne ond?
 
Klipper lite citat.
Rent sponatant, det vi kan utläsa av det här är i princip att @Ferrari och @cirkus inte bör sitta i lyan tillsammans? Det skulle kunna vara en elaborate alibiröstning, att Ferrari ska ses som god om cirkus blir utröstad, eller att cirkus blir god om Ferrari åker senare som ond. Men rent spontant tror jag inte att cirkus skulle tycka det var en bra plan, att ta risken att åka, så det gör att de inte bör vara onda tillsammans.

Även @Idahoe bör inte sitta i lyan med cirkus med detta resonemang, om det som sägs om att inte kunna kolla inlägg medan de skrivs stämmer, Idas röst 21:28 är med citat och en del egen text, så Ida bör inte ha varit medveten om iaf inte snurris eller mirtais röster, ev inte lobelias heller, så det känns risky att rösta på en kollega då med så många kvar att rösta.

Så här tänker sig Mamsen att jag inte borde sitta i lyan med Ferrari eller Idahoe. Det är ju en rimlig tanke


Sen kommer Mada med den briljanta tanken om att Sasse just blev käk för att hon hade misstankar mot mig. Jag tycker ju det är en rätt konstig tanke, varför käka nån som har MISSTANKAR och dessutom ändrade sin röst - den borde teoretiskt inte vara ett så stort hot jämfört med en som verkligen röstade
Kan cirkus vara i lyan och därför ha käkat sasse för sasse hade misstankar mot cirkus?

Sen kommer Mammsens röstinlägg Hon förstår inte varför onda skulle vilja ha ut mig - jag hoppas att det hellre är onda som vill ha ut mig än goda O_o . Lite intressant att hon helt släpper både Ida och Ferrari som möjliga ulvar utan det är bara jag som är skum. Sen är det också intressant att hon kommer inte med så mycket andra teorier eller ens något nytt för hon kopierar bara vad Mada skrev om Sasse och DET tycker jag är en jättekonstig tanke faktiskt. Jag funderar på om det beror på att de helt enkelt sitter i lyan alla tre - Ferrari, Ida, bollen och Mammas och det är därför de vet att ingen annan av de som röstade på mig var "ätbar". Och vadå undslapp lynch jag var ju sä jäkla nära att lynchas som det bara går - enbart lotten gjorde att jag blev kvar.
Funderar mest över @cirkus som undslapp lynch igår. Hänger inte med i resonemanget kring att det skulle vara onda som vill rösta ut cirkus, förstår inte varför det skulle tyda på ondska. Funderar också på om det kan vara en anledning till att Sasse åkte - att hon röstade på cirkus innan hon bytte till hemlig, och att hon valdes därför. Å andra sidan kan det vara precis tvärt om, så det går inte att lita på. Så framförallt resonemanget idag, tycker att den vinkeln inte känns uppriktig om det är onda som ska hittas.

Mammas röstar på cirkus


Så nu har jag lyan full om de är fyra stycken. Jag har antagligen fel men jag gillar ändå att vara sån
 
😟 Nu tycker jag det känns som om det är ett drev mot @Idahoe Det gör mig lite fundersam, å ena sidan håller jag med om att hon känns undanglidande men är hon ond?
 
Klipper lite citat.


Så här tänker sig Mamsen att jag inte borde sitta i lyan med Ferrari eller Idahoe. Det är ju en rimlig tanke


Sen kommer Mada med den briljanta tanken om att Sasse just blev käk för att hon hade misstankar mot mig. Jag tycker ju det är en rätt konstig tanke, varför käka nån som har MISSTANKAR och dessutom ändrade sin röst - den borde teoretiskt inte vara ett så stort hot jämfört med en som verkligen röstade


Sen kommer Mammsens röstinlägg Hon förstår inte varför onda skulle vilja ha ut mig - jag hoppas att det hellre är onda som vill ha ut mig än goda O_o . Lite intressant att hon helt släpper både Ida och Ferrari som möjliga ulvar utan det är bara jag som är skum. Sen är det också intressant att hon kommer inte med så mycket andra teorier eller ens något nytt för hon kopierar bara vad Mada skrev om Sasse och DET tycker jag är en jättekonstig tanke faktiskt. Jag funderar på om det beror på att de helt enkelt sitter i lyan alla tre - Ferrari, Ida, bollen och Mammas och det är därför de vet att ingen annan av de som röstade på mig var "ätbar". Och vadå undslapp lynch jag var ju sä jäkla nära att lynchas som det bara går - enbart lotten gjorde att jag blev kvar.



Så nu har jag lyan full om de är fyra stycken. Jag har antagligen fel men jag gillar ändå att vara sån

Jag tror mkt väl att du kan ha en poäng. Visst finns det en teori om att Ida och Ferrari inte borde sitta i lyan tillsammans, eller har jag drömt det?
 
Jag tror mkt väl att du kan ha en poäng. Visst finns det en teori om att Ida och Ferrari inte borde sitta i lyan tillsammans, eller har jag drömt det?

Jag tror att dom kan göra det - why not liksom?

Däremot så var ju teorin från Mammas att jag inte borde sitta med nån av dom.
 
Jag tror att dom kan göra det - why not liksom?

Däremot så var ju teorin från Mammas att jag inte borde sitta med nån av dom.

nej, jag säger inte att de inte gör det. Men hade för mig att jag läst någonstans att någon hade en teori om att de inte borde göra det. Men kan som sagt ha drömt det.
 
orkar inte få till tiderna men så här ser det ut.
"min lya" vill inte rösta sent idag :laugh: :laugh:
Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe
Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
 
Äsch, eftersom jag väljer att tro att cirkus har en poäng i sina teorier och att hon då borde få stanna kvar i leken så ändrar jag min röst. Är jag lurad får ni både slå mig med stekpannor och spola ner mig i toaletten.

Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
 
Idahoe spekulerar om den nya rollen och ser den som spännande, jag vet inte riktigt om utfallet blev så spännande det är skitsvårt utan information och så spekulerar hon lite om fördelningen av roller. Hon har ingen semester utan pluggar i sommar, sen är det några OT inlägg plus ett konstaterande att Paddis måste vara detektiv om hon kunnat fördela roller efter semesterplaner. Här har Idahoe åtminstenne rätt. Hion fortsätter med teorier om hur får hintar, ganska OT med tanke på att vi har en fee här, jag tror kontentan var att det är lättare att se hintar som LL - no shit...

Hon röstar sedan med

Jag reagerar lite på att Mirtai kanske försöker hinta till lyan, eftersom hennes ända inlägg är just om lyan igårkväll och sedan inget mer, vare sig OT eller att hon kommer in sent ikväll eller nåt...
Därför hamnar min röst där ikväll

Idahoe röstar på Mirtai

Motiveringen begriper jag min inte riktigt på men HALLÅ Ida, det är ulvar vi letar efter i första hand. Visst blir jag glad om onda Fee ryker också men åtminstone så vill jag ha ut ulvarna först.

Sen har hon en poäng i att:

Förstår jag dig rätt nu, när du tycker först att det är misstänkt att jag röstar på en som faktiskt skrivit något som rör leken, och sen är Artline misstänkt för att hon röstar på mig med en teori som INTE rör leken? Det verkar lite väl Damned if you do, damned if you don't kanske? O_o

men jag tycker det är att lägga väl mycket energi på dåliga förstadagsteorier, men det gör inte någon varken ond eller god.

Ida forsätter sen med en hel del OT inlägg, ganska många inlägg om just ingenting.

Nästa matnyttighet handlar om arts lynch. Och den reflektionen slutar med att hon inte vet vad hon ska tycka

Själv vet jag inte om jag kan tycka att det säger något om henne faktiskt, mer än att hon är leksugen? :) En ond eller en god med viktig roll kan vilja rädda sig för lagets skull, men även en exempelvis bybo kan vilja rädda sig för att man vill leka mera, så...


Idas andra lynchröst går på Cirkus med en motivering om att hon är mer skum än hemlig och inte spelar som en god Cirkus brukar göra


På det hela taget blir jag inte klok på Ida, ganska många inlägg ( i vart fall fler än jag) men väldigt lite substans. Innan genomgången så hade jag ingen speciell åsigt om Ida men nu framstår hon som en extremt förvirrad god som inte har någon koll på någon i leken och försöker dölja det med tjafsas om småsaker och en massa OT eller så är hon en ulv som bara försöker flyta med. Jag hittar åtminstone få teorier.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 021
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 079
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 945
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp