Ulvlek: Kampen om semestern

Jag tror inte det var så hon menade. Mer att jag själv aktivt försöker leta onda och inte bara hakar på någon annans motivering.

Ja eller så ville ni bara se till att jag blev lynchad och då fick du fiska fram en egen motivering. Beats me. Jag tycker det var ett präktigt försvar av dig i allafall och jag har svårt att tro att inte minst en av er är i lyan faktiskt. Samtidigt vore det ju lite korkat att röja sig så eller så skriver hon så just för att få det att se ut som om ni är i lyan tillsammans. Men det återstår ju att se
 
Att jag misstänker cirkus är dels för att hon verkade så säker på att Snurr inte sitter i lyan, vilket känns som antingen en övertydlig hint om att hon är den onda utanför. Eller så är det bara att hon försöker göra det så tydligt att hon inte är i lyan själv.

Asså detta har jag inte svarat på eller sett - varför skulle det vara en övertydlig hint? Fen vet ju inte om vilka som är i lyan så om jag varit fe hade jag ändå inte vetat vem som satt i lyan.
 
@cirkus kan jag inte bara få bortse ifrån att du är en skicklig spelare och tro på dig? 🙈 å ena sidan upplever jag dig som en desperat god som försöker överleva och på min andra axel sitter en lite fågel och hackar om alla gånger du har grundlurat mig. 🙄
Problemet ligger i att mina teorier utgår ifrån att du antingen och god eller ond 🙄
 
DL 23:30 som tidigare bestämt.


Natt DL 10:00 imorgon om ingen har önskemål om något annat. Ulvar och ängel får skicka sina val till mig om de vill skydda/käka
 
Nä, jag ser inte cirkus i lyan baserat på det cirkus skrivit och jag blir jätteskeptisk mot alla misstankar mot henne, samtidigt som flera som smugit med och knappt skrivit alls till och med kan luta mot att vara goda enligt flera? Jag fattar ingenting.

I alla fall, jag är skittrött och det blir inget avancerat grävande från mig idag. Ferrari begriper jag mig inte riktigt på, håller inte med om alla teorier men då hon i alla fall teoriar ordentligt så är det inte den jag ser som mest troligt ond. Idahoe tycker jag väl gör det lite enkelt för sig, smyger med och (mest baserat på känsla, räknar med att det är okej att skriva så när det finns noll info i leken) klappar lite lagom medhårs på de flesta samtidigt som alla är lite lagom misstänkta i teoriinläggen... Jag upplever det inte direkt som nåt helhjärtat försök till att komma fram till något, om man säger så.

Hedinn röstar på Idahoe
 
Jag är fortfarande inne på antingen Ferrari och/eller Idahoe i lyan.
Jag tycker att det som talar emot är att Ida försvarar Ferrari det vore kanske att röja för mycket.
Ferrari börjar med en helt felaktig teori om att jag försöker hinta till en potentiell ulv - Snurrfian, sen när hon för det förklarat att det är fel eftersom fen inte känner till lyan, kommer det inga mer teorier om nån utan en sista sekunden röst på mig med en teori som baserar sig på att jag är dålig på att leta onda. Jovars, jag tänker också att då kanske hon VET att den jag röstade på igår inte är ond och att Snurrfian som jag funderade lite på som god också är god.
 
Funderar också på om det kan vara en anledning till att Sasse åkte - att hon röstade på cirkus innan hon bytte till hemlig, och att hon valdes därför.

Aha - så du tror att jag skulle käkat den som hade misstankar mot mig? Varför rösta på den som ändrade röst oh inte en som verkligen röstade i så fall? Kanske för att de sitter i lyan själva och då är lite hårdsmälta? Jag tycker detta var en skum röst!

Jag börjar fylla min lya :D det kommer väl sluta med att den är så jävla proppfull att jag inte tror att någon är god.
 
Nu har jag kommit hem och läst lite snabbt. Jag vet att jag ville att folk skulle skriva mer, men nu när folk gör det blir jag bara mer förvirrad. Ferrari har jag tyckt verkat vara vettig, men nu börjar folk påpeka brister i hennes teorier. Dock betyder ju inte det att hon är ond? Även goda kan ju tänka fel? Så har ferrari lurat mig eller lurar folk mig nu?

Och sen känner jag hela tiden att jag glömmer bort folk, för vi är så många.

Cirkus har börjat skriva en del nu, men vet inte ehur mycket jag litar på henne, brukar alltid ha svårt att hitta om hon är ond...
 
Jag är fortfarande inne på antingen Ferrari och/eller Idahoe i lyan.
Jag tycker att det som talar emot är att Ida försvarar Ferrari det vore kanske att röja för mycket.
Ferrari börjar med en helt felaktig teori om att jag försöker hinta till en potentiell ulv - Snurrfian, sen när hon för det förklarat att det är fel eftersom fen inte känner till lyan, kommer det inga mer teorier om nån utan en sista sekunden röst på mig med en teori som baserar sig på att jag är dålig på att leta onda. Jovars, jag tänker också att då kanske hon VET att den jag röstade på igår inte är ond och att Snurrfian som jag funderade lite på som god också är god.
Om du bortser från teorierna mot dig, hur ser du på Ferraris grävande i övrigt? Jag upplever det i alla fall som att hon kommer med teorier på ett sätt som generellt är väldigt svårt som ond och det tänker ju jag talar till hennes fördel. Men jag vet inte om jag lekt med Ferrari som ond tidigare, så hon kanske är likadan då? I alla fall är väl min poäng att det är få goda som prickar rätt med alla misstankar, så att goda misstänker goda ser jag inte som konstigt.

Sen tänker jag väl lite att med tanke på hur många som håller sig i bakgrunden i den här leken har jag väl svårt att tro att majoriteten av de onda finns bland de som är mer drivande i sitt teoriande.
 
Jag läser fram och tillbaka i tråden, en del av mig börjar tro att de som har dåligt med inlägg sitter i lyan och rullar tummarna för det skulle göra det enklare för mig, men jag tror inte att det är så enkelt. 🙄

Jag blir inte riktigt klok på @Mammas, hon kommer med teorier, absolut men det känns inte riktigt så vasst, sen kan det vara livet som är i vägen.

Jag har i teorin svårt att se @qitis i lyan och missa röstning och teroriandet, jag upplever att hennes känsla för gruppen är för stor för det, men i praktiken kan vad som helst hända.
 
Om du bortser från teorierna mot dig, hur ser du på Ferraris grävande i övrigt? Jag upplever det i alla fall som att hon kommer med teorier på ett sätt som generellt är väldigt svårt som ond och det tänker ju jag talar till hennes fördel. Men jag vet inte om jag lekt med Ferrari som ond tidigare, så hon kanske är likadan då? I alla fall är väl min poäng att det är få goda som prickar rätt med alla misstankar, så att goda misstänker goda ser jag inte som konstigt.

Sen tänker jag väl lite att med tanke på hur många som håller sig i bakgrunden i den här leken har jag väl svårt att tro att majoriteten av de onda finns bland de som är mer drivande i sitt teoriande.

Jag har alltid lika svårt at bortse från folk som misstänker mig - men varför skulle hennes teorier inte kunna komma från en ond? Jag tänkte ffa på dagens teoriinlägg. Jag tycker inte det säger så himla mycket alls faktiskt. Lite den är undanglidande och den har inte skrivit så mycket. Den skrev det här igår....alltså ja visst men inga egna *teorier* idag direkt.
 
Jag tycker att det saknas flera som skulle behöva komma med lite tankar, @Lobelia hur tänker du idag?
Och @bollen__ skulle jag också vilja veta lite mer hur du tänker?
Tja själv tyckte jag ju att jag har skrivit vad jag tänker om folk i ett inlägg. Men det var tydligen inte tillräckligt med reflektioner där så det är väl som det är. Helt ärligt orkar inte min hjärna mer än så då det här är min första vecka med heltidsjobb. Jag har liksom läst och skrivit det jag hittar, om det gör mig ond så är det faktiskt helt okej för mig :) Kan tyvärr inte anstränga mig särskilt mycket mer än såhär, då IRL tar så mkt just nu... (och det skulle jag ha tänkt på innan jag satte upp mig på leken)
 
Jag har alltid lika svårt at bortse från folk som misstänker mig - men varför skulle hennes teorier inte kunna komma från en ond? Jag tänkte ffa på dagens teoriinlägg. Jag tycker inte det säger så himla mycket alls faktiskt. Lite den är undanglidande och den har inte skrivit så mycket. Den skrev det här igår....alltså ja visst men inga egna *teorier* idag direkt.
Jag tror nog mer på Ida isåfall än ferrari som ond alltså. Men det är för att jag tycker att ida smyger med mer än ferrari. Kan ju vara smart spelat av ferrari också förstås.
 
Jag håller fast vid min röst från igår... För att jag tycker att Ferrari verkar komma med teorier som inte stämmer, som den om fen, vilket jag påpekade igår. Jag tänker att om vore god och kom med en teori som inte höll skulle jag backa och komma med något annat?

Mirtai röstar på Ferrari
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 951
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 830
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp