Ulvlek: Kampen om semestern

Jag har feber och mår :arghh:

Orkar verkligen inte försvara mig, men röstar ni ut mig så ger ni segern till onda.

Jag röstar på en som jag genomgående har misstänkt. Tycker att hon gör många misstag, vilket kan vara en ulv som inte riktigt behöver läsa.

Mirtai röstar på Ferrari

Jag är nyfiken på dessa misstag jag gjort som så tydligt gör att du misstänker mig. Jag vet att jag skriver allmänt galet men jag sitter på mobilen och leker till 80% så det är svårt att läsa inlägget jag reflekterar om.

Du gör återigen ett misstag som röstar på mig, men jag tror det beror mycket på att du är luden själv.
 
Jag måste packa inför morgondagens utställning och lyckas komma i säng tidigt helst. Tänker att jag lägger en säkerhetsröst eftersom jag inte vet hur mycket jag kan vara online. Kikar in när jag packat klart.
Man ska ju inte kasta sten i glashus men den jag reagerar på är Mirtai. Det känns som att hon smyger med och hon är en jäkel på att lura mig när hon är ond. Jag har ju inte riktigt fattat vad som Ferrari gör som är så misstänkt, så för mig skaver det lite att Mirtai går på henne.
Det finns ju fler som smyger med, mig själv inkluderat och om det är annat IRL eller ondska är ju svårt men jag behöver rösta känner jag. Bättre att ändra röst om jag har tid att vara med mer och finner något mer utstickande.
bollen__ röstar på Mirtai
 
Jag kommer inte i från det - den jag helst vill syna är Snurrfian

Tre goda röstar på Snurrfian och ändå åker inte hon? Borde inte en lya vilja bli av med henne? Är det rimligt att bara goda har röstat på Art i den lynchen? Av de tre rösterna på Artline så kanske Q är den minst misstänkta - om hennes röst på Art är genuin så kan Snurris ha missat den och att hon var safe. Därför tror jag att det ger mest att syna just Snurrfian. (och jag kanske behöver ändra rösten om det ser ut att gå åt ett felaktigt håll)

cirkus röstar på Snurrfian
 
Jag håller inte med dig om det du skriver helt enkelt. Dessutom så formulerar du om dig lite som det passar - men det spelar inte så stor roll för det gör inte dig ondare och just du är rätt långt ner på ulvometern hos mig

Jag tycker jag är logisk och du formulerar dig lite som det passar. Vi är helt enkelt oeniga. Inte om att snurris kan vara ond, det ksn hon mycket väl vara, det som skrämmer mig är att du är så säker. Å andra sidan gör din säkerhet och envishet här att jag sätter dig åt det goda hållet. Fast du brukar kunna lura mig..
 
Jag har extremt lite tid ikväll, förhoppningsvis står servrarna och installerar uppdateringar i lugn och ro nu så jag får några minuter och jag hoppar säkert in och kikar lite under kvällen, sitter vid datorn och jobbar ändå, men fokus på leken är det tyvärr lite si och så med.


Jag måste få in en röst för säkerhets skull, den som just nu hamnar under min radar är Ferrari och Snurris. Ferrari för att hon kommer med så mycket felaktigheter och konstiga teorier, min magkänsla säger också att hon kan vara ond.

För snurris del är det mycket av Cirkus teorier som jag fastnar på. Det kan finnas substans, men om snurris sen agerar som Cirkus tror - kanske, kanske inte.

Jag väljer Ferrari för denna lynch och Lobelia röstar på Ferari enligt ovan
 
Ferrari röstar på Mirtai
för att hon röstat på mig med samma motivering två dagar i rad, och nu lägger ännu en röst på mig utan något mer konkret än att jag enligt hennes uppfattning gör många misstag. Men inte närmare förklarat än så. Det känns lite som att hon glider lite i kulisserna och röstar på mig för att det är lätt. Just för att jag har skrivit mycket och teoriat i alla möjliga galna riktningar.


Röstar också nu då jag har lite att göra och kanske inte hinner kolla buke igen förrän om ca 40-45 minuter :)
 
Jag blir väldigt fundersam på varför @cirkus inte vill reflektera över mitt inlägg, det känns en aning enkelspårigt. Men jag skulle kunna tänka mig att hon faktiskt är ulv och det därför inte är bekvämt att tänka om. Men röster på mig hjälper inte den goda sidan alls.
@qitis skriver att hon ska komma med mer tankar men inget mer verkar komma.
För mig står det idag mellan @Ferrari och @Mirtai och jag kan egentligen tänka mig att båda är ulvar, sen undrar jag om den tredje möjligtvis är Cirkus trots allt, men jag är inte helt hundra på att hon faktiskt är ulv. Frågan är om det är så att det kanske är @bollen__ och Ferrari som är ulvar och Mirtai är fen som de har bestämt sig för att offra eller kanske till och med den tredje ulven? Samtidigt finns Lobelia och Mammas som är svåra att veta var man har.
Lite märkligt att en god Cirkus inte har granskat mammas mer? Det slår mig just att Mammas har röstat på två goda som vi vet och sen röstat på Cirkus igår, samma som Idahoe. Så då är frågan, tänkte lyan satsa på att få ut en god Cirkus igår med två tidiga röster på Cirkus? Eller la idohoe sin röst där den goda Mammas gjorde och då på en ond cirkus och därmed skapa ett alibi till sig själv?
 
Röstlista dag 4
19:44 Mirtai röstar på Ferrari

19:59 bollen__ röstar på Mirtai
20:23 cirkus röstar på Snurrfian

20:35 Lobelia röstar på Ferari
20:36 Ferrari röstar på Mirtai

Mirtai 2
Ferrari 2
Snurrfian 1
 
Djävligt ledsen för att jag är så frånvarande trots löften om att inte vara det (relationsproblem)
ska försöka komma ikapp
 
Jag tycker rent allmänt att det är jäkligt svårt att leka när det är så pass många som inte tillför så mycket tankar, speciellt när det är så lite info i leken.
Av den anledningen, trots att jag tycker att både Mirtai och Ferrari är skumma, så röstar jag på Mirtai eftersom jag anser att Ferrari tillför mer tankar och funderingar. Om det är så att Cirkus är ulv och har bestämt sig för att få ut mig så kommer det antingen att bli ändringar eller så kommer det in röster på mig i sista minuten.
Snurrfian röstar på Mirtai eftersom jag anser att det är skumt att inte vilja utveckla sin tankar på varför Ferrari skulle vara skum trots att hon har röstat på henne tre gånger nu.
 
Röstlista dag 4
19:44 Mirtai röstar på Ferrari

19:59 bollen__ röstar på Mirtai
20:23 cirkus röstar på Snurrfian

20:35 Lobelia röstar på Ferari
20:36
Ferrari röstar på Mirtai
21:17 Snurrfian röstar på Mirtai

Mirtai 3
Ferrari 2
Snurrfian 1
 
Insåg att tiden sprang iväg med mig och det var hög tid att rösta. Jag har varit upptagen idag, och det tillsammans med att jag varit utslagen pga pollenallergi har gjort att jag inte haft jättemycket energi till leken.

Känns som där är en del som inte skriver så mycket, ulvar som flyter med medan det teorias om andra?

Men känns fortfarande som vi inte är så många fler goda än onda, så vill inte sprida röster hur som helst.

Ferrari har kanske trasslat in sig lite, men samtidigt känns det som hon verkligen försökt teoria och bara missat ibland.

Mirtai känns lite som att hon kom och var precis lagom aktiv för att avleda misstankar efter att folk hade börjat lyfta dem, och dessutom känns det som hon hakat upp sig alldeles på ferrari.
Madalitso röstar på mirtai med ovanstående motivering.

Så hoppas jag verkligen vi får ut en till ulv ikväll!
 
Kom precis hem från jobbet, fullt ös. Ska upp om sju timmar så har inte tid för mer än att kasta in en röst och sedan sova, men har läst allt och det gjorde mig inte klokare direkt.

Fint att du har ändrat dig sen igår då du faktiskt RÖSTADE på mig.

Förstår inte den sarkastiska tonen, jag skrev igår att jag inte tror att du och Ida är onda ihop, Ida visar sig vara ond (efter att jag RÖSTAT på dig), jag följer mitt resonemang från dagen innan. Vad är konstigt?


Jag lyckades fylla hela min lediga dag med en massa ärende, och hinner inte mer än kika in och läsa ikapp lite då och då. Återkommer med mer tankar senare ikväll.

Spontant kan jag ju säga att cirkus känns mer och mer som jag tycker hon brukar när hon är god, kan ju mycket bero på att hon börjat skriva mer.
Också lite skönt att få bekräftat att jag hade rätt när jag tyckte Hedinn kändes genuin i sitt teoriande. Att Hedinn nu bevisats vara god gör mig väl lite nyfiken på att titta på de som började misstänka henne eller röstade på henne. Kanske ulvar som misstänkte hennes roll och ville få henne lynchad?

Vad får dig att tro att ulvarna skulle misstänka Hedinns roll?

Överlag gör resonemang i stilen "ulvarna kanske tänkte såhär" mig misstänksam då det ofta är ulvar som skriver sånt pga deras resonemang ligger nära ytan.

....

Vet ju att hedinn inte var ond- hon var ju ängel visade det sig efter nattDL- och henne röstade jag på igår :crazy:

...

Sånt här gör mig också nojig, småsak som sticker ut.
 
Inser att min röst inte gör någon nytta på de jag pekat ut, utan det är Mirtai, snurr och Ferrari. Ärligt talat känner jag mig Clueless. Väljer här att gå på mitt tidigare resonemang om att cirkus bör vara god, och att goda bör samla sina röster, därför följer jag cirkus i denna lynch.

Mammas röstar på snurrfian
 
Nu gör du det väldigt enkelt för dig, inget talade för att Art hade någon extremt viktig roll i första dl. Ja, jag vill rädda mig själv för jag var leksugen, oavsett vilken roll jag har. Att offra mig själv och hoppas på att lobbyisten skulle överleva hela leken för att få fortsätta leka i en god lya kändes inte som ett alternativ just då, eftersom jag inte hade en aning om vem som var lobbyisten. Kanske egoistiskt, men så resonerade jag i dl 1, jag vet bara min egen roll och att jag vill leka.

Är det detta inlägg du undrade om jag hade reflekterat över? Det har jag och självklart kan du inte veta vilken roll som Art hade - men jag tycker det är lite konstigt att inte reflektera mer över laget än egot. Jag tycker ju att Lobbyisten hade en så sjukt stark roll och att det var så extremt snopet att den försvann - hela leken gick lite från hundra till noll IMHO.
 
Är det detta inlägg du undrade om jag hade reflekterat över? Det har jag och självklart kan du inte veta vilken roll som Art hade - men jag tycker det är lite konstigt att inte reflektera mer över laget än egot. Jag tycker ju att Lobbyisten hade en så sjukt stark roll och att det var så extremt snopet att den försvann - hela leken gick lite från hundra till noll IMHO.
Så du menar att du med säkerhet visst att Artline var god och lobbyist i dl 1? Helt otroligt av dig i såna fall, och varför inte jobba för att rädda henne i såna fall?
 
jag kastar mig rakt ut bara för att ha röstat .
tycker att ferrari inte för mig sett så skum ut?
fattar inte varför hon är så misstänkt? , hon teroriar ju på bra och vettigt så som jag sett men jag är så off i denna leken att jag vet nada - så kan ha tokfel

jag är lite rädd för att lyan fattat att Mirtai är ond fen- vilket jag trott på det lilla jag följt leken och gärna offrar henne i lynchen eftersom det inte rör vinstvillkoren

Jag tror att mammas kan sitta i lyan, kan inte förklara det mer än att det är magkänsla.

jag kan mycket väl tänka mig att mirtai är ond- ulv eller (för mig) troligen onda fen som lyan vill "offra " i denna lynchen och det skulle inte förvåna mig om cirkus sitter där med mammas i lyan
Men jag är nojig och som sagt ingen koll i denna leken så

men vill rösta
i tid

qitis röstar på mammas
det känns inte som en god mammas att inte tillföra mer takar till leken ( och här vet jag att jag kastar stora stenar i glashus men men)
 
Jag har också lite svårt att hitta alla misstag som Ferrari har gjort. Det mest skumma är ju missuppfattningen om hintar hit och dit.
 
Är det detta inlägg du undrade om jag hade reflekterat över? Det har jag och självklart kan du inte veta vilken roll som Art hade - men jag tycker det är lite konstigt att inte reflektera mer över laget än egot. Jag tycker ju att Lobbyisten hade en så sjukt stark roll och att det var så extremt snopet att den försvann - hela leken gick lite från hundra till noll IMHO.
Dessutom röstar du själv på artline i första dl, varför gjorde du det om du trodde att hon var lobbyisten?
 
Så du menar att du med säkerhet visst att Artline var god och lobbyist i dl 1? Helt otroligt av dig i såna fall, och varför inte jobba för att rädda henne i såna fall?

Givetvis inte. Däremot med en sån roll i spelet hade jag kunnat offra mig om min roll inte var viktigare och den enda rollen som jag ser som viktigare är siare och ängel och du är ingetdera.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 453
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 715
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 877
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 247
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp