Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Kampen om semestern

Jag har inte gett upp - försöker ta ikapp det jag missat från start

Jag får gå mer på magkänslan nu och jag undrar om det inte kan vara så att eftersom Mirtai var så misstänkt att @bollen__ kan vara ulv, som röstar där först av alla då det verkade troligt att hon skulle få fler röster?
@Mammas misstänker jag också är ulv helt enkelt för att hon inte gräver och ifrågasätter som hon brukar göra när hon är god . hon kan också vara onda fen som inte vill riskera att rösta ut en ulv
@Snurrfian har jag faktiskt mer åt det goda hållet just för att hon skriver och försöker aktivera alla att delta i leken
@Ferrari tyckte jag teroriade vettigt och aktivt i början , men har kanske mattats av lite. Kan vara vilket som, måste läsa igenom hennes inlägg mer ordentligt så kanske det klarnar?
@Lobelia , jag undrar jag .... svår att greppa iaf . Samma som ovan- måste nagelfara hennes inlägg mera!
@Madalitso har varit aktiv och har jag funderingar om hon kan vara ulv hon också- men kan vara god.

längre än så här har jag inte kommit
Och är mycket medveten om att jag är misstänkt och säger inget om det. Det förstår jag
Men vill påpeka att det måste lynchas en ulv idag om inte onda ska vinna .
Så det bästa är att ni tittar på de andra som har teoriat och utveckat tankar- det måste vara säkrare att hitta en ond där än att bara gå på inaktivitet.
Jag är ledsen att jag inte levererat som jag borde
Jag är inte ulv - så det är fel att rösta på mig
 
Jag har haft lite annat att göra på förmiddagen, och nu ska jag ut till hästen och sen handla men tittar in och läser :)

Spontana tankar från minnet och via mobilen så här på morgonen:

Q: inte varit inne så mycket pga livet, sånt händer säger inget om roll. Har inte hunnit kolla hennes inlägg nog för att säga så mycket där.

Ferrari: kändes vettig i början, fick sedan sämre med tid och fick då massa misstankar riktade mot sig. Hängde inte riktigt med i resonemanget kring dem, vet inte om jag sett så mycket skumt hos henne.

Lobelia: har jobbat en massa och därför inte skrivit så mycket. Vad jag kommer ihåg verkar det hon skriver vettigt?

Bollen: hon är med? Kan ärligt talat inte komma ihåg så mycket av vad hon skrivit. Kanske är ett tecken på att hon inte kommit med så mycket nytt? Lite sådär kring henne.

Mammas: hmmm. Skrev mer i början, känns som hon försvunnit lite sen dess? Har verkligen ingen aning var jag har henne, vilket gör mig misstänksam.

Snurrfian: känns som hon hämtat sig lite efter början. Börjar kännas godare. Men frågan är då om hon egentligen är ond som skärpt sig efter att ha blivit misstänkt.

Tror det var alla?
 
@Mammas misstänker jag också är ulv helt enkelt för att hon inte gräver och ifrågasätter som hon brukar göra när hon är god . hon kan också vara onda fen som inte vill riskera att rösta ut en ulv

Har du bytt nick, för jag kan inte minnas att vi spelat ihop tidigare?
 
Jag måste packa inför morgondagens utställning och lyckas komma i säng tidigt helst. Tänker att jag lägger en säkerhetsröst eftersom jag inte vet hur mycket jag kan vara online. Kikar in när jag packat klart.
Man ska ju inte kasta sten i glashus men den jag reagerar på är Mirtai. Det känns som att hon smyger med och hon är en jäkel på att lura mig när hon är ond. Jag har ju inte riktigt fattat vad som Ferrari gör som är så misstänkt, så för mig skaver det lite att Mirtai går på henne.
Det finns ju fler som smyger med, mig själv inkluderat och om det är annat IRL eller ondska är ju svårt men jag behöver rösta känner jag. Bättre att ändra röst om jag har tid att vara med mer och finner något mer utstickande.
bollen__ röstar på Mirtai



Ferrari röstar på Mirtai
för att hon röstat på mig med samma motivering två dagar i rad, och nu lägger ännu en röst på mig utan något mer konkret än att jag enligt hennes uppfattning gör många misstag. Men inte närmare förklarat än så. Det känns lite som att hon glider lite i kulisserna och röstar på mig för att det är lätt. Just för att jag har skrivit mycket och teoriat i alla möjliga galna riktningar.


Röstar också nu då jag har lite att göra och kanske inte hinner kolla buke igen förrän om ca 40-45 minuter :)



Jag tycker rent allmänt att det är jäkligt svårt att leka när det är så pass många som inte tillför så mycket tankar, speciellt när det är så lite info i leken.
Av den anledningen, trots att jag tycker att både Mirtai och Ferrari är skumma, så röstar jag på Mirtai eftersom jag anser att Ferrari tillför mer tankar och funderingar. Om det är så att Cirkus är ulv och har bestämt sig för att få ut mig så kommer det antingen att bli ändringar eller så kommer det in röster på mig i sista minuten.
Snurrfian röstar på Mirtai eftersom jag anser att det är skumt att inte vilja utveckla sin tankar på varför Ferrari skulle vara skum trots att hon har röstat på henne tre gånger nu.




Insåg att tiden sprang iväg med mig och det var hög tid att rösta. Jag har varit upptagen idag, och det tillsammans med att jag varit utslagen pga pollenallergi har gjort att jag inte haft jättemycket energi till leken.

Känns som där är en del som inte skriver så mycket, ulvar som flyter med medan det teorias om andra?

Men känns fortfarande som vi inte är så många fler goda än onda, så vill inte sprida röster hur som helst.

Ferrari har kanske trasslat in sig lite, men samtidigt känns det som hon verkligen försökt teoria och bara missat ibland.

Mirtai känns lite som att hon kom och var precis lagom aktiv för att avleda misstankar efter att folk hade börjat lyfta dem, och dessutom känns det som hon hakat upp sig alldeles på ferrari.
Madalitso röstar på mirtai med ovanstående motivering.

Så hoppas jag verkligen vi får ut en till ulv ikväll!
Sammanfattningsvis så beslutar sig 4 personer för att lyncha Mirtai, det blir ett drev baserat på


Bollen röstar på Mirtai för att hon smyger med och att hon misstänker Ferrari
Ferrari röstar på Mirtai för att Mirtai röstat på henne med samma motivering två dagar på raken och att hon glider med.
Snurrfian röstar på Mirtai för att både Mirtai och Ferrari är skumma men Ferrair tillför mer i leken
Madalisto röstar på Ferari för att inte sprida rösterna, för att hon är lagom aktiv för att avleda misstankarna från sig själv och för att Mirtai hakat upp sig på Ferrari.


Ingen av rösterna är direkt konstiga men tillsammans blir det väldigt svagt för att strömrösta på en person. det är inte så att Mirtai trampat i klaveret och avslöjat att hon är ond eller det varit starka misstankar mot henne tidigare. Det skaver både att det är ett drev och att substansen i rösterna är så låg. Jag funderar på om ulvarna inte samlat sina resurser lite här. Frågan är då vem som är ond, jag tror det finns minst två ulvar i skaran. Jag behöver läsa mer för att komma fram till något mer bestämt men som sagt det skaver.
 
Dag 1:
19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas


Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas


Natt 2:
Sasse siare käkas


Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas
Hedinn ängel käkas

Röstlista dag 4
19:44 Mirtai röstar på Ferrari
19:59
bollen__ röstar på Mirtai
20:23 cirkus röstar på Snurrfian
20:35
Lobelia röstar på Ferari
20:36
Ferrari röstar på Mirtai
21:17 Snurrfian röstar på Mirtai
21:19 Madalitso röstar på mirtai
21:23 Mammas röstar på snurrfian
21:27 qitis röstar på mammas


Mirtai bybo lynchas
Cirkus spion käkas

Jag tycker att cirkus resonemang är märkligt fortfarande, det fanns inget som kunde indikera att art skulle ha en specialroll, speciellt inte lobbyisten. Så jag funderar över misstankarna mot snurrfian, det finns ju ingen specialinfo att få, men något gjorde ju att cirkus riktade in sig på snurr, frågan är vad? Eller egentligen ointressant vad, men om cirkus har rätt i sina misstankar? Jag personligen ser inte det cirkus såg i snurr (trots min röst igår), men jag är inte helt beredd att släppa det än. Att cirkus blir uppäten gör varken från eller till för denna teori för mig.

Ursäkta att jag inte kunnat vara mer aktiv, det beror helt på hur mycket jag har på jobbet, kan inte prioritera leken före jobb. 🤷 Men det är sista dagen idag och jag hänger med från telefonen när jag hinner, vet inte om jag kan gå igenom så mycket bakåt under dagen dock. Men jag försöker när jag hinner!
 
Sammanfattningsvis så beslutar sig 4 personer för att lyncha Mirtai, det blir ett drev baserat på


Bollen röstar på Mirtai för att hon smyger med och att hon misstänker Ferrari
Ferrari röstar på Mirtai för att Mirtai röstat på henne med samma motivering två dagar på raken och att hon glider med.
Snurrfian röstar på Mirtai för att både Mirtai och Ferrari är skumma men Ferrair tillför mer i leken
Madalisto röstar på Ferari för att inte sprida rösterna, för att hon är lagom aktiv för att avleda misstankarna från sig själv och för att Mirtai hakat upp sig på Ferrari.


Ingen av rösterna är direkt konstiga men tillsammans blir det väldigt svagt för att strömrösta på en person. det är inte så att Mirtai trampat i klaveret och avslöjat att hon är ond eller det varit starka misstankar mot henne tidigare. Det skaver både att det är ett drev och att substansen i rösterna är så låg. Jag funderar på om ulvarna inte samlat sina resurser lite här. Frågan är då vem som är ond, jag tror det finns minst två ulvar i skaran. Jag behöver läsa mer för att komma fram till något mer bestämt men som sagt det skaver.
När jag började skriva hade ferrari och mirtai 2 röster var, och i det läget kändes det dumt att lägga en ströröst, och jag hade mer misstankar mot mirtai än mot ferrari, varför min röst hamnade där. Sen när jag väl skickat iväg inlägget såg jag Snurrfians röst. Och det enda jag hade kunnat göra då hade varit att ändra röst till ferrari så det blev lottning mellan dom två, vilket jag inte kunde se skulle vara ett bättre alternativ.

Kanske hade det varit bättre, ferrari kan ju fortfarande vara ond, men jag hade inte nog med misstankar mot henne för att jag skulle känna så igår. Nu när jag vet mirtai är god kan jag ju ångra det, men de tär lite sent tyvärr.
 
Dag 1

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas


Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas


Natt 2:
Sasse siare käkas


Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas
Hedinn ängel käkas

Röstlista dag 4
19:44 Mirtai röstar på Ferrari
19:59
bollen__ röstar på Mirtai
20:23 cirkus röstar på Snurrfian
20:35
Lobelia röstar på Ferari
20:36
Ferrari röstar på Mirtai
21:17 Snurrfian röstar på Mirtai
21:19 Madalitso röstar på mirtai
21:23 Mammas röstar på snurrfian
21:27 qitis röstar på mammas

Mirtai lynchas bybo


funderingar enbart utifrån röstraderna hos var och en:

mammas röstar - Hedinn-hemlig-cirkus-snurrfian
hm om nu snurrfian också är god ( vilket jag inte vet) så är det idel grönmålade namn i röstraden. alternativt en alibiröst om de sitter i lyan ihop.Känns mer och mer som att det kan vara troligt att mammas är ulv faktiskt

Ferrari röstar: bollen__-cirkus-bollen__-mirtai.
svårare att utläsa något. rösterna på bollen var hon ensam om att göra och kom tidigt i röstningen. Kan vara att hon misstänker bollen väldigt, alternativt alibiröst utan risk då inte andras tankar gick ditåt i leken just då.

bollen__ röstar: missar-cirkus- idahoe-Mirtai
Svårt att bedöma utifrån röstraden, kan vara vad som. Lägger en andraröst på Idahoe så det blir lika mellan cirkus och idahoe, vilket kanske är onödigt att göra om hon är ulv- men också en superalibi om Idahoe lynchas och Idahoe hade många som uttryckt misstankar mot henne så det är inte omöjligt att bollen snappade upp det .

Lobelia röstar: mammas-snurrfian- idahoe-ferrari
röstade sist av alla på Idahoe. kan mycket väl vara ulv, eller fe som följde med i drevet mot idahoe. Kan också vara god som röstat på det hon funnit mest misstänkt.

snurrfian röstar: artline-qitis-idahoe-mirtai
hm röstraden är inte imponerande. hennes röst på idhoe kommer också i ett skede i röstningen där det är tydligt att det går mor idahoe. cirkus som hade två röster hade inte heller röstat så troligt att hennes röst skulle hamna på idahoe - så kan mycket väl vara en alibiröst

madalitso röstar: missar- snurrfian- Idahoe-mirtai också svårbedömt . lägger en fjärderöst på Idahoe.
Hade ju varit möjligt att rösta på cirkus där så hon fått 3 röster så de kommit lika . Men hade kunnat vara avslöjande för lyan möjligen om de lynchade cirkus istället för idahoe? cirkus själv hade inte röstat då.
kan vara ond, kan vara god

qitis röstar: artline-missar-hedinn-mammas.
min egen röstrad är inte heller imponerande :eek: visar hur svårt det är att bedöma enbart på röstraden

ska nu läsa igenom de kvarvarandes inlägg för att få lite mer kött på benen hur de teoriat och lagt sina röster utifrån det .
 
Det är inte så många kvar, lite spontana tankar utan att gå in på detaljer


Qitis - Mer inaktiv än jag tom, har inget grep om henne då hon mest dykt upp och röstat, om ens det. Hoppas hon skriver något mer substantiellt idag

Ferrari - Jag tycker alltid Ferrari är extremt skum, så jag har nästan aktivt undvikit att granska henne för då blir jag per default misstänksam. Det är ofta mycket småmissar och mindre inkonsekvenser att att haka upp sig på, Jag själv valde att rösta på henne igår, det var mycket pga tidsbrist för att inte missa att rösta. Nu säger magkänslan att hon trots allt kan vara ulv. Jag behöver kolla vidare här.

Snurrfian har haft Cirkus i hälarna och jag fattar inte riktigt varför, först som nästan godförklarad och sedan som misstänkt ulv och både och baserat på första lynchen där hon valde att lägga en räddningssröst. Oavsett vilket så beter hon sig som en riktigt uppgiven god. Hon försöker verkligen gräva i det lilla som finns. Som ulv brukar ond brukar hon inte ha så mycket driv. Jag tror hon är på den goda sidan eller så spelar hon väldigt bra.

Mammas ar jag inte sett mycket av hon om någon har glidit mig förbi efter min första röst på henne DL1 så har jag knappt noterat henne, bara det är misstänkt och jag tänker mest på att hon kanske kunde vara onda fen och bara glider med. Jag behöver fundera vidare här.

Bollen__ har jag svårt att läsa, har egentligen aldrig koll på henne. Här i leken så lägger hon andra rösten på Idahoe som är den enda ulven vi lyckats lyncha. Jag ser det som ett plus i kanten hon lägger också en tidig röst på Mirtai, jag har svårt att se ehnne som en egentlig del i drevet, i det läget var det omöjligt att veta att så många skulle hoppa på. Om jag skulle våga gissa så sätter jag bollen aningen åt det goda hållet.

Madalisto har inte utmärkt sig speciellt i leken, jag har inte spelat så mycket med henne, om något tidigare så har ingen erfarenhet av att hur hon brukar spela, men drevet på Mirtai skaver. Och hennes förklaring om att varför hon röstat som hon gör skaver mer. Okej att man som god behöver samla rösterna men när ingen har någon substans med sin röst så kanske det är lätt att göra som Mad, bara följa efter och så "oppsan det var visst en god men jag misstänkte henne mest av två. Men ja en god kanske kan göra så också. Lite misstänkt är det dock.
 
det hade varit en spännande roll. En typ av trollkarl som varje natt bestämmer någon som måste rösta på sig själv.
Nu börjar jag fundera på riktigt på det. Hade ju klart varit mer hjälp som en av de onda än som en av de goda, men blir samtidigt lire väl stark roll om den är i lyan. Men kanske som en ond utanför lyan som känner till lyan, men lyan känner inte till den.... Hmmm, tåls att tänka på :idea:

Om jag plötsligt kommer på att jag måste vara LL igen så ska ni inte bli förvånade om där är en ny roll med :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 550
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 893
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 290
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp