Ulvlek: Kampen om semestern

Det känns bra trist att all info i leken försvann i och med första lynchen, jag tycker dock ett par känns ulvigare än andra, men inget handfast. Du har verkligen lagt energi på leken på ett sätt som du inte brukar som ond, men det kanske du är leksugen?

Vad tror du om Ferrari och Madalisto som ulvar? Kanske med Qitis? Jag vet inte vem mer, men det är väl max 3 ulvar om jag räknat rätt.

Men du har rätt det känns rätt hopplöst.
Jag var rejält spelsugen, men hade jag vetat att Artline var lobbyisten hade jag offrat mig, nu hade jag ingen aning och ville för allt i världen inte åka ut i första lynchen.
Jag kan se scenarion med Ferrari och madalitso som ulvar. Speciellt i dl 2 där ferrari skulle kunna ses som ett sista försök att få ut cirkus. Men i samma lynch blir jag fundersam på madalitso och din röst på mig. Det skulle kunna vara så att lyan spred ut sina röster på olika goda och det skulle ge madalitso, Ferrari och dig i lyan.

Sen har vi mammas, bollen och qitis, qitis har kommit igång idag men är svår att få grepp om och slänger ur sig fler teorier än vad jag trodde var möjligt. ;) mammas verkar ha fastnat i cirkus tankar och även om cirkus är god så har hon fel om mig.
 
Om bollen är ond vad tänker du då om lynchen på Ida. Det är ingen garanti för godhet att lägga andra rösten på en ulv, men det väger en del för mig. Eller ska bollen vara fe?
Hon kan ju mycket väl ha sett att det var många som började fundera på idahoe redan innan hon la rösten. Eller så trodde hon någon annan skulle lynchas, så la en alibiröst där. Har för mig att bollen röstade tidigt den dagen och många misstankar gick initialt mot någon annan? Så kanske tänkte det var mer risk någon annan skulle lynchas, och sen när det väl gick mot Ida så vore det dumt att ändra.
 
Ska på bio, dl var väl 21:30? Måste rösta oavsett.

Av de jag ser som mest troliga i lyan (snurr, lobelia och bollen) verkar ingen ha mer misstankar än någon annan, av vad jag uppfattat. Jag väljer att lägga min röst på den av dem jag uppfattar som minst god, och hoppas att fler goda håller med och lägger sina röster där, eller att DL är sen så jag hinner in efter bion.

Mammas röstar på bollen__
 
Mammas: Hedinn - hemlig - cirkus - Snurrfian
Lobelia: Mammas - Snurrfian - Idahoe - Ferrari
Madalitso: missar - Snurrfian - Idahoe - Mirtai
Snurrfian: (Lobelia) Artline - Qitis - Idahoe - Mirtai
Bollen: missar - cirkus - Idahoe - Mirtai
Qitis: Artline - missar - Hedinn - mammas

Jag har så svårt att stapla upp och skriva vad som hänt och gjorts de senaste dagarna när det väl har gått ett par dagar. Så har det alltid varit, och jag har varit mer upptagen än jag väntat mig. Men så kan det ju vara ibland..

Jag har ju röstat på @bollen__ vid två tillfällen och jag har fortfarande på känn att hon kan vara luden. Jag har förvisso inte sett något som sticker ut men har upplevt henne som följsam hela leken igenom. Vilket kan kännas lite som en ulv som inte vill sticka ut hakan.

Har lite samma känsla angående @Madalitso men tycker jag sett mer egna teorier där och hon har varit aktiv så gott som hela leken igenom. Så där är jag inte lika övertygad. Möjligen kanske en ond fe, men har svårt att sätta henne min lya.

@Lobelia säger att jag brukar vara skum och därför undviker hon att "kolla" mig. Jag kan ärligt säga att det går båda vägarna, inte så mycket för att Lobelia är skum men hon är fantastiskt duktig på att lura mig så jag vet inte alls var jag har henne. Just nu kan hon vara antingen eller i mina ögon.

@qitis var så inaktiv i början så där hittar jag inte mycket alls. Jag vill tro att hon är god då hon teoriar som en god q, men ja.

@Snurrfian trooor jag är ond. Sa massa konstiga saker i början som jag ifrågasatte och tyckte aldrig jag fick ett tillfredsställande svar. Valde att backa lite där för att se hur det skulle utveckla sig men tycker att efter första DL så smälte hon in mera. Hon la en rätt "lätt" röst på q i andra lynchen som inte ens varit online under hela dagen, vilket jag tycker upplevs som mysko. Lätt för en ulv att glida under radar om man dels röstar på de som fått flera röster och som det har diskuterats om under dagen (Artline DL1, Idahoe DL3 & Mirtai DL4). Eller att helt enkelt lägga en röst på någon som inte riskerar att åka ut i lynch (Q i dl2)

@Mammas uhm, känns vettig i det hon skriver, och har inte reagerat på något alls där.


Ferrari röstar på Snurrfian
För att hon känns som en rätt uppenbar ulv. I tre av fyra lyncher har hon lagt röster på de som varit aktuella för dagen utan att själv komma med så mycket egna teorier. Och i andra lynchen röstade hon på en helt inaktiv q. Försöker göra det lätt för sig och smälta in?

Sen har jag svårt att släppa att cirkus som är bättre än mig på denna lek var inne på Snurrfian, och inte Mirtai. Och hon hade ju rätt angående Mirtai. Så därför väljer jag att lägga min röst där.
 
Med Ferraris röstinlägg på mig så är jag övertygad om att hon är ulv, om hon inte kan ens tänka tanken att jag är god så måste hon vara hårig. Snurrfian röstar på ferrari för jag tror hon är ulv som nu visar färg genom att rösta på gamla teorier.
 
Med Ferraris röstinlägg på mig så är jag övertygad om att hon är ulv, om hon inte kan ens tänka tanken att jag är god så måste hon vara hårig. Snurrfian röstar på ferrari för jag tror hon är ulv som nu visar färg genom att rösta på gamla teorier.

Gamla teorier? Jag tycker inte att det är en gammal teori, utan det är mycket baserat på hur du röstat och jag baserade rösten på det. Eftersom jag tycker de flesta upplevs som väldigt neutrala i denna lek. Det stod mellan dig och Bollen_ och eftersom jag inte visste hur jag skulle formulera en motivering angående bollen som inte var på pricken lik mina tidigare motiveringar så hamnade rösten på dig. Men beroende på hur denna röstning utvecklar sig så är jag beredd på att ändra min röst.

Och du svängde fort angående mig. Tycker inte att jag läst så mycket misstankar från dig angående mig det senaste. Känns lite hämndlysten att lägga en röst på mig för att jag röstade på dig.
 
Lobelia röstar på Ferrari, de jag misstänker mest är Madalisto och Ferrari och ska vi ha en chans att få ut en ulv så behöver visamla rösterna tor jag. Jag har fått en känsla att Snurris kan vara god.

Ferrari har visserligen teoriat och grävt en hel del men det kan även ulvar göra och sen är bon yvig och spretig i sina teorier. Mest är det för att jag tror hon valt Snurris som ett lätt byte som det stormat myckt kring och det kan locka fler att följa.
 
bollen__
inte så mycket av substans, lite dividerande om man räddar sig själv om man är ond eller god då .

Skriver en del om mig- upplever att hon lite försökte förmå hemlig att rösta på mig istället för på ferrari i den lynchen då hemlig rök?
Kan vara för att ferrari och bollen sitter i lyan ihop möjligen?
För mig är bollen en möjlig ulv , eller fe. Känns inte som att hon är på goda sidan, men jag kan ha fel
För att jag tyckte att det varit mindre skumt? hade inte en tanke om att förmå någon annan att rösta någon stans, jag har fullt sjå med att rösta själv. Och hålla mig vaken uppenbarligen eftersom jag nyss vaknade...
 
Jag vill inte att det blir en kväll med bara massa spridda röster ikväll när så mycket står på spel. Av ferrari och Snurrfian tycker jag ferrari har verkat godast under leken, Snurrfian har till och från känts riktigt skum. Nu med hennes röst på ferrari undrar jag om det inte är en ond som försöker få oss att samla röster mot en god.

Madalitso röstar på Snurrfian för jag tycker inte hennes teorier och försvar av sig själv alltid varit på topp denna leken, och undrar om hon inte ikväll försöker få oss att samla röster mot en god.
 
Ferrari ändrar röst till bollen__
För att ha en chans att överleva denna lynch.
Sen tycker jag att bollen__ mest ha glidit med och har legat lågt vilken känns som en ulv som inte vill sticka ut hakan...
 
Hade tänkt gå igenom leken idag och vara aktiv men jag somnade på soffan. Förstår att det inte är lätt att säga något när jag inte kunnat teoria så mycket som jag velat genom leken och kommer nog inte leka när jag jobbar förrän jag är varm i kläderna på jobbet, det tog alldeles för mycket energi och blev bara jobbigt med lek.

Nåväl med det sagt, så vill jag ändå vara kvar i leken och jag tror ju att någon som röstar på mig är ond, för jag vet ju min roll, och eftersom ingen röstat på mammas så faller min röst på ferrari. Så för att förhoppningsvis rädda mig själv
bollen__ röstar på ferrari
 
Jag vet inte vad som är rätt att rösta på. Riktigt svårt i denna leken utan info.

Jag vänjer att rösta på Ferrari. Känns som att hon inte är god. Inte är fe och då har jag bara ulv kvar som hon kan vara.

Qitis röstar på Ferrari. Tror att hon är ulv som försökte få ut cirkus i andra dl.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 839
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp