Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Kampen om semestern

Jag skriver ju också att du inte ser något misstänkt med rösten... ;) Och nej, just hintbiten är ju det som skiljer - dock var rösten för att bollen inte skrivit om sin semester.

Fast det jag skrev handlade ju bara om hintar, så om det skiljer är det inget som stämmer?
 
Normalt sett skulle jag ha hållit med dig om det här resonemanget, men förra leken svarade det Svarta Fåret på obligatoriska frågan med den i mina LL-ögon sjukt tydliga hinten om hur hon var beredd att " offra sig" för laget när det gällde att äta upp nån mindre god sorts godis eller hur det nu var. Och INGEN noterade det, framförallt inte lyan! :p
Efter det kan jag nog vara misstänksam mot det mesta, framförallt när folk gör sånt som en "ond aldrig skulle göra så tydligt" ;)
Det missade jag, men det ser jag ändå som rimligare, att smyga in nåt mer subtilt. För det anser jag ändå att det är, även om det blir tydligt för en LL, när det är något mer i formuleringen än att det är det mest uppenbara, så att säga.
 
Fast det jag skrev handlade ju bara om hintar, så om det skiljer är det inget som stämmer?
Fast det du såg som hint såg ju Ferrari som möjlig ondska, en grund för röst. Eller menar du att bollen och qitis (visst var det de två?) skulle ha hintat till varandra?
 
Det är lite att smita under radarn att lägga nästan bop röster tycker jag också - samtidigt så tror jag att gå under radarn, dvs inte sticka ut vill både de med viktiga goda roller göra likväl som att ulvar vill göra det. Typ.
Ja, från att folk har blivit lynchade pga tidiga bopar så är det numera nästan det säkraste sättet att undvika lynch. Att lägga en tidig röst alltså. :)
 
Jag kan hålla med om att det är många som är osynliga ännu s länge, vilket gör mig nojig när det är mindre än en halvtimme till DL. :cautious:

De tre som skrivit minst är:

@Mirtai har som enda inlägg en fråga om drällraden till lyan, sedan inget mer. Är det en hint att hon är intresserad av och vill hjälpa lyan måntro?

@Madalitso har skrivit att hon hittat hit men inte kommer vara aktiv idag, samt att hon överlevt sin presentation (bra jobbat!)

@Artline har badat spapool (ytterst orättvist :cautious: ) men ännu inte bidragit till leken

Jag reagerar lite på att Mirtai kanske försöker hinta till lyan, eftersom hennes ända inlägg är just om lyan igårkväll och sedan inget mer, vare sig OT eller att hon kommer in sent ikväll eller nåt...
Därför hamnar min röst där ikväll

Idahoe röstar på Mirtai
 
Normalt sett skulle jag ha hållit med dig om det här resonemanget, men förra leken svarade det Svarta Fåret på obligatoriska frågan med den i mina LL-ögon sjukt tydliga hinten om hur hon var beredd att " offra sig" för laget när det gällde att äta upp nån mindre god sorts godis eller hur det nu var. Och INGEN noterade det, framförallt inte lyan! :p
Efter det kan jag nog vara misstänksam mot det mesta, framförallt när folk gör sånt som en "ond aldrig skulle göra så tydligt" ;)

Funkar ens hintar mellan onda och onda i lyan, ens någonsin? Om det inte ändrat sig de senaste åren är det större chans att hitta den onda genom en bop än att utläsa hintar? :laugh:
 
Den första debatten i FNs rådsförsamling ser ut att bli oerhört spännande. De flesta talare håller sina kort väldigt nära och vägrar prata med den samlade presskåren

19 minuter kvar till första sammandrabbningen!
Ja, debatten alltså ;)
 
Alltså geriper inte hur Sasse kan få det till att ulvar ser dåligt? @Sasse har du någon källa på det?

Jag håller nog med Sasse att det är lite konstigt av Ferrari att hon inte röstade på Idahoe som hon hade bättre teori mot men första lynchen är svår så jag kan ändå förstå det.. Sedan håller jag med Ferrari om Ida.

Artline röstar på Idahoe
För att hon påstått att hon måste vara god för hon ser för dåligt för att vara ulv. Känns som inte väl bra försvars tal :p


Bättre än såhär blir det inte ikväll!
 
Ferrari röstar på bollen_
Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Mirtai
Artline röstar på Idahoe
 
Alltså geriper inte hur Sasse kan få det till att ulvar ser dåligt? @Sasse har du någon källa på det?

Jag håller nog med Sasse att det är lite konstigt av Ferrari att hon inte röstade på Idahoe som hon hade bättre teori mot men första lynchen är svår så jag kan ändå förstå det.. Sedan håller jag med Ferrari om Ida.

Artline röstar på Idahoe
För att hon påstått att hon måste vara god för hon ser för dåligt för att vara ulv. Känns som inte väl bra försvars tal :p


Bättre än såhär blir det inte ikväll!
Vänta nu, JAG har inte påstått något sånt, det var minsann Mammas! :p Sådeså! ;)
 
DL är ju SNART! Jag känner att jag måste rösta.

Dels är det lite läskigt med många tysta. Å andra sidan tycker jag att @Hedinn är himla märklig som tycker att det är samma sak att tycka att en person beter sig skumt med helt olika motiveringar. Så det lutar åt en röst där. Åh, ja men så blir det, om inget annat juicy dyker upp innan DL.

mammas röstar på hedinn
 
Jag kan hålla med om att det är många som är osynliga ännu s länge, vilket gör mig nojig när det är mindre än en halvtimme till DL. :cautious:

De tre som skrivit minst är:

@Mirtai har som enda inlägg en fråga om drällraden till lyan, sedan inget mer. Är det en hint att hon är intresserad av och vill hjälpa lyan måntro?

@Madalitso har skrivit att hon hittat hit men inte kommer vara aktiv idag, samt att hon överlevt sin presentation (bra jobbat!)

@Artline har badat spapool (ytterst orättvist :cautious: ) men ännu inte bidragit till leken

Jag reagerar lite på att Mirtai kanske försöker hinta till lyan, eftersom hennes ända inlägg är just om lyan igårkväll och sedan inget mer, vare sig OT eller att hon kommer in sent ikväll eller nåt...
Därför hamnar min röst där ikväll

Idahoe röstar på Mirtai
Det här gör mig fundersam. Visst, jag fattar att poängen är att rösta på nån mindre aktiv, men det kan ju finnas specialroller bland dem också, som då har dålig möjlighet att försvara sig. Jag förstår ändå poängen och har själv röstat på det sättet tidigare - så det har jag inga större problem med egentligen. Dock att av dessa välja den enda som skrivit något om leken reagerar jag på. Det kan ju finnas bra många anledningar till att man är intresserad av att veta om drällraden och/eller anser att andra bör ha koll.

Hedinn röstar på Idahoe
 
Jag tycker än så länge de väldigt lätta bop-rösterna från Snurrfian och hemlig är de som skaver mest. För jag tycker att om man nu ändå ska bopa kan man väl bopa någon som är mer aktiv och på så sätt kanske ha en mer förklädd bop :D

Sedan håller jag även med @LenaH att det tenderar vara lättare att gömma sig bland de första rösterna än de sista...
Alltså geriper inte hur Sasse kan få det till att ulvar ser dåligt? @Sasse har du någon källa på det?
Det har jag ju skrivit tidigare. Varulvar = hunddjur. Hundar ser dåligt imo. Åtminstone vår :p
 
Och nu såg jag Artlines röst på Ida... En OT-röst baserad på saker som skrevs innan första rösten lades känns ändå lite väl enkelt när det diskuterats en hel del annat efter det? Eller?
 
Funkar ens hintar mellan onda och onda i lyan, ens någonsin? Om det inte ändrat sig de senaste åren är det större chans att hitta den onda genom en bop än att utläsa hintar? :laugh:
Jag tror det var @Snurrfian som gjorde en supertydlig hint vid ett tillfälle riktad till mig. Så gott som alla förstod den så den lönade sig inte alls
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 509
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 809
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 254
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp