Ulvlek: Kampen om semestern

Och nu såg jag Artlines röst på Ida... En OT-röst baserad på saker som skrevs innan första rösten lades känns ändå lite väl enkelt när det diskuterats en hel del annat efter det? Eller?
De flesta röster är typiskt första dags röster. Att rösta på någon bara för hen behöver rösta tidig är för tidigt för att säga något om personens roll.
 
Och nu såg jag Artlines röst på Ida... En OT-röst baserad på saker som skrevs innan första rösten lades känns ändå lite väl enkelt när det diskuterats en hel del annat efter det? Eller?

Jag håller med dig, även om det är första DL har det ju hänt en del!
 
Jag tror det var @Snurrfian som gjorde en supertydlig hint vid ett tillfälle riktad till mig. Så gott som alla förstod den så den lönade sig inte alls
:o Bara för att du påminde alla om det eländet så borde jag låta min röst stå kvar på dig. :cautious: Men jag har några minuter till godo och äntligen en dator istället för eländes telefon så jag ska se om jag inte kan hitta något som inte är riktigt lika svagt.
 
Jag borde hinna in senare men eftersom det finns en risk att jag inte gör det så lägger jag en röst för säkerhets skull. Det är många som inte har skrivit något än men @Lobelia skrev att hon har hittat hit men inget mer. Frågan är om hon har fullt upp med att jobba för mindre semester och hänga i lyan istället? Snurrfian röstar på Lobelia eftersom hon inte har pratat om semester och därför kanske är emot den.
Det här tycker jag är lite skumt, flera spelare hade varit aktiva i tråden men @Snurrfian drar till med en röst på @Lobelia som inte varit det vid den tidpunkten.
Jag veeet att jag ofta röstar på Snurris DL1 men det här är lite i linje med vad jag funderade på tidigare - att lägga en tidig röst är ett sätt att smyga under radarn och därmed inte bli ifrågasatt.

LenaH röstar på Snurrfian
 
Det här gör mig fundersam. Visst, jag fattar att poängen är att rösta på nån mindre aktiv, men det kan ju finnas specialroller bland dem också, som då har dålig möjlighet att försvara sig. Jag förstår ändå poängen och har själv röstat på det sättet tidigare - så det har jag inga större problem med egentligen. Dock att av dessa välja den enda som skrivit något om leken reagerar jag på. Det kan ju finnas bra många anledningar till att man är intresserad av att veta om drällraden och/eller anser att andra bör ha koll.

Hedinn röstar på Idahoe
Och nu såg jag Artlines röst på Ida... En OT-röst baserad på saker som skrevs innan första rösten lades känns ändå lite väl enkelt när det diskuterats en hel del annat efter det? Eller?
Förstår jag dig rätt nu, när du tycker först att det är misstänkt att jag röstar på en som faktiskt skrivit något som rör leken, och sen är Artline misstänkt för att hon röstar på mig med en teori som INTE rör leken? Det verkar lite väl Damned if you do, damned if you don't kanske? O_o
 
Alltså geriper inte hur Sasse kan få det till att ulvar ser dåligt? @Sasse har du någon källa på det?

Jag håller nog med Sasse att det är lite konstigt av Ferrari att hon inte röstade på Idahoe som hon hade bättre teori mot men första lynchen är svår så jag kan ändå förstå det.. Sedan håller jag med Ferrari om Ida.

Artline röstar på Idahoe
För att hon påstått att hon måste vara god för hon ser för dåligt för att vara ulv. Känns som inte väl bra försvars tal :p


Bättre än såhär blir det inte ikväll!

Men det var väl ett konstigt resonemang? Ferrari hade väl ungefär lika bopiga teorier om både Ida och bollen?


cirkus röstar på Artline
för att detta inlägg skaver. Varför inte rösta på Ferrari om hon nu hade en bättre teori om nån annan?Teori
 
Lobelia röstar på Mammas

Jag tycker det är ulvigt att först leta upp något som är skumt men att konstatera att det är det inte alls för det var en bop. Det är att sprid misstankar i mina ögon.
 
Det här tycker jag är lite skumt, flera spelare hade varit aktiva i tråden men @Snurrfian drar till med en röst på @Lobelia som inte varit det vid den tidpunkten.
Jag veeet att jag ofta röstar på Snurris DL1 men det här är lite i linje med vad jag funderade på tidigare - att lägga en tidig röst är ett sätt att smyga under radarn och därmed inte bli ifrågasatt.

LenaH röstar på Snurrfian

Fast det vill väl viktiga goda roller också göra?
 
Tycker ni har väldigt höga krav på hur en bra en första röst ska vara.

Sedan kan det tyckas vara skumt att snurr röstade på just Lobelia. Hon hade ändå skrivit 3 ord mer än mig i tråden. Varför fick inte jag den rösten?
 
DL1

Ferrari röstar på bollen_
Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Mirtai
Artline röstar på Idahoe
Mammas röstar på Hedinn
Hedinn röstar på Idahoe
LenaH röstar på Snurrfian
 
Jag håller nog med Sasse att det är lite konstigt av Ferrari att hon inte röstade på Idahoe som hon hade bättre teori mot men första lynchen är svår så jag kan ändå förstå det.. Sedan håller jag med Ferrari om Ida.
Jag har aldrig skrivit att jag tyckte @Ferraris röst var udda för att hon inte röstade på Idahoe? Jag skrev enbart att jag inte tyckte Ferraris misstanke mot Idahoe var något speciellt att reagera över.

Läser du slarvigt eller hittar du på en massa?

Det i tur med att du lägger en BOP så pass sent, när det ändå hänt en del, får mig att... Sasse röstar på Artline

Lite väl lätt röst i mitt tycke!
 
Men det var väl ett konstigt resonemang? Ferrari hade väl ungefär lika bopiga teorier om både Ida och bollen?


cirkus röstar på Artline
för att detta inlägg skaver. Varför inte rösta på Ferrari om hon nu hade en bättre teori om nån annan?Teori
Ferrari skrev en teori om Ida innan hon röstade på Bollen. Jag röstade inte på Ferrari eftersom jag ändå kan förstå att förstadags rösten inte är lätt.
 
Förstår jag dig rätt nu, när du tycker först att det är misstänkt att jag röstar på en som faktiskt skrivit något som rör leken, och sen är Artline misstänkt för att hon röstar på mig med en teori som INTE rör leken? Det verkar lite väl Damned if you do, damned if you don't kanske? O_o
Så kan man tolka det, men jag ser en rätt stor skillnad på att välja mellan de tre minst aktiva och plocka ut den enda av de tre som faktiskt skrivit annat än rent OT och att lägga en röst baserad på väldigt tidigt OT även efter att det diskuterats mer lekrelaterade grejer. För mig två helt skilda saker. :)

Men annars - ja, det är en ulvlek. Damned either way. :D
 
Mirtai röstar på Artline

För att hon blandar ihop vem som skrivit vad, vilket kan vara en ulv som inte behöver koncentrera sig på att leta ulvar
 
Artline röstar på snurrfian

för att rädda mig och att hennes motivering hade passat mig bättre än lobelia. En aning.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 006
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 396
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 960
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 911
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp