Ulvlek: Kampen om semestern

hemlig - Lägger en av de första rösterna igår, och röstar då på snurrfian pga hennes semester, vilket vara lite av en trend under gårdagen (att rösta på någon pga deras semesterplaner). Har sedan dess funderat kring om det var någon poäng för onda feen att försöka hinta till lyan. Har också försvarat snurrfians röständring till artline igår, med en teori som ferrari sedan ifrågasätter. En ulv som försöker få bort misstankar från sin kamrat i lyan? Och då kanske gav sig på ett försök till alibiröst i dl1?

Lobelia - Röstade på Mammas med motivationen att hon försöker sprida misstankar. Får sedan försvara den först mot mammas, och säger då att det är så mycket teori hon kunde få ihop dl1, och sedan mot LenaH som undrade varför lobelia inte reagerat mer på rösten hon fått. Säger något kort sedan om att snurrfian inte nödvändigtvis är ond bara för att hon försökte rädda sig igår. Känner att det är jättesvårt att säga något om lobelia än, har inte så många inlägg och dom hon har är korta kommentarer. Tycker alltid lobelia känns lite skum i sättet hon skriver, men det tycker jag oavsett sida hon är på, så det är svårt att säga nått baserat på det.

bollen__ - Missade röstningen igår (vilket jag inte ska säga så mycket om, sten och glashus och allt det där). Har inte skrivit så mycket efter det heller. Nämner att hon inte förstår varför ferraris röst skulle vara skum, samt att hon tycker man blir god bara för att man försöker rädda sig själv.

Snurrfian - Röstade först på lobelia med en typisk förstadagsröst, ändrade sedan till artline för att rädda sig själv, efter att ha skrivit att hon tycker LenaHs röst på henne känns dåligt motiverat, samt för att hon tänker att den tillsammans med artlines röständring kan vara lyans försök till en kupp. Jag tycker det känns konstigt att lyan skulle göra en sådan kupp redan dl1, men dom kanske gör det för "lyan gör aldrig så". Sen reagerar jag lite på att hon skriver att hon tycker att artlines röständring är ett tecken på ulvkupp, däremot var det helt okej för henne att ändra röst för att rädda sig själv? Dessutom till någon som redan hade 3 eller 4 röster, är inte detta ännu mer ulvkuppigt? (Om hon hann se att artline ändrat röst så borde hon ha hunnit se iaf mirtais röst som kom innan röständringen, och precis som ferrari kan jag inte hitta något om att artline tänkte ändra röst förrens i inlägget där hon gör det). Detta gör att än så länge är nog snurrfian den som jag tycker sticker ut mest.

qitis - Har inte skrivit mycket mer än sitt röstinlägg, där hon lägger en fjärde röst på artline med motivering att arts röstinlägg var rörigt. Det känns väldigt tunt för att lägga en fjärde röst på någon, särskilt dl1. Vet inte, tycker det känns märkligt, särskilt som det är svårt att säga något annat om q, eftersom det är det enda hon skrivit utom lite skojsamt om semester.

Artline - Lobbyisten

Idahoe -
Diskuterar om hintar mellan onda feen och lyan, och röstar sedan på mirtai med teorin att hennes vid tillfället enda inlägg kunde vara en hint från onda feen till lyan. Skojar lite om att hon enligt mammas inte kan vara ond pga dålig syn, funderade på om det kune vara en ond fe som ville hålla med nån i lyan, sen kom jag på att onda feen inte känner till lyan... Har en kort växling med hedinn om sin röst samt arts röst på idahoe. Allmänt fortfarande rätt anonym, behöver lite mer innan jag ska kunna säga något om henne, men kan ju alltid vara en ulv som med flit inte är så aktiv.

LenaH - Bybo

Mirtai -
Totalt sätt 3 inlägg än så länge, lägger tredje röst på art med tunn motivering, men kommer senare in och förklarar att hon haft saker som gjort att hon bara kom in snabbt för att rösta och inte visst hur många röster som de olika hade. Det kan ju bara vara en ursäkt, men med tanke på hur frustrerad jag blir när folk misstänker folk som varit inaktiva pga saker i livet för att dom inte skrivit nog, så jag tänker acceptera hennes förklaring, och kan därför säga absolut nada om mirtai tills hon skriver mer.

cirkus - Lägger första rösten på artline, efter att ha diskuterat att bop:ar kan vara ett sätt att smita under radarn. Motiverar rösten med att artlines röstinlägg skaver, tycker det hade varit rimligare om art röstat på ferrari. Reagerar sedan på att det blivit drev på artline. Tycker q är skum som röstade på artline, men snurrfian som röstade på artline precis efter är ok, för det gick så snabbt så hon kanske inte hann se hur många röster art fick? Säger också att att det nog inte var ett organiserat drev på artline från lyan, för det hade inte behövts så många röster. Det betyder ju dock inte att inte någon i lyan röstade på artline för att de såg sin chans att få ut någon utanför lyan? Har sen inte skrivit så mycket mer. Vet inte alls var jag har henne.

Hedinn - Diskuterar om eventuella hintar från onda feen. Röstar på Idahoe för att hon röstat på någon inaktiv, men tycker även röster med ot teorier är lite konstiga. Tycker det känns konstigt att lägga avgörande röster när man röstar i tidsbrist utan att ha hunnit sätta sig in i leken (q coh mirtai). Diskuterar idag om man borde granska någon närmare än någon annan pga röstningen igår. Jag tycker än så länge att hedinn känns vettig. Hon är en av dem som skrivit mest och teoriar en hel del, vilket känns som en bra sak. Sen kan hon ju lura mig totalt.

Ferrari - Röstar först, när det inte varit så mycket mer än ot diskussioner, på bollen baserat på att hon inte vill prata om sin semester, och säger själv att det är en bop för att få ihop en röst. Förstår inte riktig varför folk sen tyckte detta var så skumt? Ja, hon skrev lite om idahoe tidigare, men det fattade jag mer som skämtsamt, precis som alla inlägg ang. diskussionen om man är god om man ser dåligt. Förtydligar också att hon valde att rösta på någon som var mindre aktiv. Har sedan teoriat en del om vad rösterna på artline kan betyda, samt hittat att artline inte verkar ha pratat om att ändra röst förrens hon gjorde det, och funderar även lite på vilka andra röster som kanske borde granskas extra. Som hedinn känns det som hon hänger med och teoriar, vilket gör mig lite lugnare. Men vesom sagt kan jag ju bli totallurad.

Madalitso - Det är jag

Sasse - Säger att det hon tycker är skummast är de lätta bop-rösterna på snurrfian och hemlig, röstar sedan på artline för att art inte förstått ett av sasses inlägg och för att art la en sen bop. Försöker sedan ytterligare förklara sin röst för ferrari, samt påpekar att det är viktigt att studera alla röster inte bara dem som hamnade på artline. Jag vet inte om jag håller med sasse om att det är konstigt med en svag bop lite senare vid dl1. I min erfarenhet kan det mycket väl bli så att alla röster dl1 är bop-röster, för ens när det börjat komma lite teorier så är folk försiktiga dl1. Sen har hon helt rätt i att det är viktigt att granska alla, inte bara de som röstat på artline, men det kan ju också vara ett försök att få folk att titta bort från henne. Teoriade en del igår, men sen känns det som hon mest försvarat sig själv. Är nog någon jag vill titta närmare på.

Mammas - Är den som skrivit mest, och känns som hon var tidig med att börja teoria. Röstar på hedinn för att hon tyckt två personer varit skumma med helt olika anledning (om jag förstod det rätt). Är också med och diskuterar hintar. Har idag skrivit en del, men inte kommit med så mycket handfasta teorier. Tycker att det kan vara rimligt att som god komma in och avgöra även i tidsbrist, för då är det iaf inte onda som avgör. Tycker det är ett lite konstigt sätt att se det, kan ju har varit onda som gjort att det stått mellan två personer? Eller? Kanske ett sätt att avleda misstankar från dom som röstat på artline?

Jag tror att än så länge har jag mest funderingar kring hemlig, snurrfian och sasse. Lobelia, q, idahoe och mirtai känner jag att jag måste få mer ifrån innan jag kan säga nått.

Cirkus och Mammas känns som det varierar lite, oklart vad jag egentligen tänker om dem just nu.

Hedinn och ferrari känns än så länge som de som teoriat mest? Så därför fokuserar jag nog inte på dem ikväll, om de inte plötsligt blir mycket mer skumma.

Alldeles för många spelare att hålla koll på :p
 
hemlig - är tredje person som röstade igår. Det är en OT-teori pga hemlig ska iväg, men jag tycker nog att den är väl svag och nästan lite smygig. Jag menar, det hade ju hänt en del ändå som är spelrelaterat när den rösten lades? Det här får mig att vilja hålla ett extra öga på hemlig.

Ferrari - röstade först igår. Rösten sticker ju ut, men det gör ju alla röster i det läget. Har varit inne och skrivit under dagen idag och well, låter ju ärlig. Men det har jag för mig att Ferrari gör oavsett roll så vågar inte lita bara på det.

Hedinn - känns huggig i den här leken, men det kanske bara är jag som glömt den delen av hens spelsätt? Det sticker i mig att min misstanke om hint buntades ihop med Ferraris röst, som handlade om samma person men helt annorlunda anledning. Det kanske bara är för att i mitt huvud är det så kristallklart, så då tror jag inte på när det inte är det för någon annan? Gillar inte heller detta:
Det behöver inte vara skumt, men det är väl rimligt att granska rösterna på en person vi nu vet är god? Det kan ju i allra högsta grad vara mer misstänkt att lägga en obetydlig röst i ett sånt läge. Men när man varit extremt anonym och kommer in och lägger en avgörande röst på en god tycker jag väl att det är rimligt att man inte kan gå förbi helt osedd.

Varför tycker du att de inte ska granskas? Eller gäller det alla röster?
Jag vet inte om hedinn på riktigt trodde att jag menade att de inte skulle granskas, eller om det skrevs bara för att minska misstankarna mot sig, men något i detta skaver. Samtidigt kan jag inte riktigt sätta fingret på det som är skumt just nu.
Rösten på Idahoe säger varken bu eller bä tycker jag. Bra för att var första dagen, inget som är konstigt alls. Blir nästan mer paranoid av det.

Blev plötsligt jättetrött, så skriver bara lite kort ur minnet om de som är kvar:

Lobelia - jag fattar inte riktigt rösten på mig, den sticker nästan ut pga mitt i Artline-drevet, men det kunde ju Lobelia inte veta... Eller?
bollen__ - missade att rösta igår, i övrigt inte stuckit ut något.
Snurrfian - räddade sig själv, men det säger nog inte så mycket om rollen tänker jag.
qitis - sen snabb röst på art. i övrigt rätt osynlig? Måste kolla närmare på.
Idahoe - skrev mycker igår men inte synts till alls lika mycket idag. Låter vettig och rimlig, men det brukar inte påverka det.
Mirtai - ytterligare en inaktiv med en sen röst på artline. Har inget mer om mirtai just nu.
cirkus - Sticker inte ut alls, gör mig nojjig. Måste kolla närmre på.
Madalito - missade att rösta igår, skrivit sedan dess men jag har inte hunnit kolla så ingående.
Sasse - skriver, men märker att jag håller med om det mesta. Gör mig nojjig men det är ofta så oavsett, så tror inte det säger något om ev ondska.
 
@Madalitso - någon alibiröstning kommer inte härifrån. Ja jag kanske försvarat Snurrfians röst, men inte på nåt sätt Snurrfian i sig. Jag röstade ju själv där.
 
Tacksam för ditt innehållsrika inlägg @Madalitso . Mycket av det du skriver har jag själv upplevt. Men känner också att jag lite hakat upp mig på @Snurrfian och att det är något som inte stämmer där.

Och jag håller med, alldeles för många att hålla koll på. :eek:
 
Jag vet inte varför @Lobelia inte reagerade starkare, men för mig var det mest en röst för att säkerställa att jag röstade, jag lyckades komma in med 5 min tillgodo men det hade lika gärna kunna slutat med att jag kom in fem minuter efter DL och det hade varit trist.
Det var ett himla tjat om att jag borde reagera starkare. Nu menar jag inte att just du tjatar. Hög bara ditt inlägg.

@Snurrfian röstade på mig med en usel motivering, jag påpekade detta och hon höll med. Vad ska jag göra mer? Hämndrösta på en som jag inte hittat något misstänksamt om, fortsätta att gnugga in att motiveringen var dålig eller gå vidare? Jag valde att gå vidare. Hade Snurris hävdat att det var en väl underbyggd röst och hon misstänkte mig starkt hade jag reagerat betydligt mer och frågat vad hon menade.
 
Vad jag menar är att det är väldigt få som ens reagerar på en räddningsröst, för vi är ju själviska och vill vara kvar så länge som möjligt. Oavsett roll.
Nja en sanning med modifikation, det finns lägen där folk offrar sig för att rädda någon med viktigare roll. Har aldrig sett det i DL1 dock
 
Åh andra sidan kanske det var meningen? Det känns som du är lite snabb med att godförklara Snurris. Även som ond vill man vara kvar och att då rösta på en annan med fler röster för att skydda sig själv är varken konstigt för goda eller onda.

Jag skrev att jag trodde inte på henne i lyan, det finns en ond utanför lyan också - så godförklara....nja.
 
Nja en sanning med modifikation, det finns lägen där folk offrar sig för att rädda någon med viktigare roll. Har aldrig sett det i DL1 dock

Absolut. Men nu finns det ingen sån roll som kan vara värd att skydda i denna leken för den onda sidan. Skulle väl vara om dom hade hittat den där snubben utanför lyan men känns långsökt i dl1.

Och nu efter att Artline dog gör ju inte den rollen någon skillnad heller för de onda.
 
Där håller jag med dig faktiskt. Att rädda sig själv ör väl inte något som tydet på att man är god.
Jag korrigerar dig också - inte i lyan. Skillnaden må vafra hårfin men faktiskt rätt viktig eftersom tanken är att lyan i regel är någotsånär synkad
 
Varför just Snurrfian? Eller menar du att hon fick flera röster? Skillnaden på rösterna mot Artline och mot Snurrfian är ju att vi vet att de som röstade på Art röstade på en god. Rösterna på Snurrfian kan ju lika gärna vara på en ond?
Var rösterna på Art för att rädda @Snurrfian, vilket är möjligt, så finns det alla anledning att granska rösterna på Snurris. Det kanske inte ger så mycket nu men senare kan det vara så. Det kan också vara ett tecken på att ulvarna försökte rädda Snurris, en lya kompis.


Nu tror jag inte så jättemycket på det scenariot men jag noterar att du smått försöker leda bort misstankar från Snurris.
 
Fast jag tror inte att @Lobelia tänker på onda i första hand utan faktiskt på goda.

Det vet jag. Men jag påpekade att Snurris inte måste vara god för att hon skyddade sig själv och ändrade röst för att bli kvar. Även onda kan göra det.

Då påpekade @Lobelia att man kan offra sig för en viktigare roll. Vilket gäller både goda och onda. Så att skydda sig själv vs att offra sig själv kan gå för vilken sida som helst.
 
Var rösterna på Art för att rädda @Snurrfian, vilket är möjligt, så finns det alla anledning att granska rösterna på Snurris. Det kanske inte ger så mycket nu men senare kan det vara så. Det kan också vara ett tecken på att ulvarna försökte rädda Snurris, en lya kompis.


Nu tror jag inte så jättemycket på det scenariot men jag noterar att du smått försöker leda bort misstankar från Snurris.
Nu hänger jag inte med. Om det var räddningsförsök bör ju rimligtvis de som röstat på Snurrfian varit goda? När nån skriver att den vill granska rösterna på en viss person så tolkar jag det som att den tänker sig att det kan finnas onda där.

Intressant att du tolkar det som att jag försöker leda bort misstankar från Snurrfian i ett inlägg där jag poängterat att Snurrfian kan vara ond.
 
Det vet jag. Men jag påpekade att Snurris inte måste vara god för att hon skyddade sig själv och ändrade röst för att bli kvar. Även onda kan göra det.

Då påpekade @Lobelia att man kan offra sig för en viktigare roll. Vilket gäller både goda och onda. Så att skydda sig själv vs att offra sig själv kan gå för vilken sida som helst.

Ja och de i lyan kan ha hjälp av varandra och vara synkade vilket inte goda kan
 
Jag korrigerar dig också - inte i lyan. Skillnaden må vafra hårfin men faktiskt rätt viktig eftersom tanken är att lyan i regel är någotsånär synkad
Sant. Men jag syftade nog mer på att man kan rädda sig själv oavsett roll. Iallafall gör jag det, om jag inte tror starkt att den som är jämns med mig har en viktigare roll. Annars försöker jag rädda mig själv. Känns rätt vanligt oavsett sida :)
 
Nu är jag klar med pluggandet för idag, skapligt mör i huvudet har jag popcornläst lite och nu ska jag ut i regnet och sköta djur ett tag, men borde komma in nån timme innan DL.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 962
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 902
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp