Ulvlek: Kampen om semestern

Sasse - Säger att det hon tycker är skummast är de lätta bop-rösterna på snurrfian och hemlig, röstar sedan på artline för att art inte förstått ett av sasses inlägg och för att art la en sen bop. Försöker sedan ytterligare förklara sin röst för ferrari, samt påpekar att det är viktigt att studera alla röster inte bara dem som hamnade på artline. Jag vet inte om jag håller med sasse om att det är konstigt med en svag bop lite senare vid dl1. I min erfarenhet kan det mycket väl bli så att alla röster dl1 är bop-röster, för ens när det börjat komma lite teorier så är folk försiktiga dl1. Sen har hon helt rätt i att det är viktigt att granska alla, inte bara de som röstat på artline, men det kan ju också vara ett försök att få folk att titta bort från henne. Teoriade en del igår, men sen känns det som hon mest försvarat sig själv. Är nog någon jag vill titta närmare på.
Nu kommer du väl tycka att jag försvarar mig själv igen :p Men jag tycker det är viktigt att svara på teorier från andra, och förklara hur jag tänkt på saker och ting.

Bopröster dag 1 tycker jag inte är konstigt, det jag kan tycka är skumt är att man väljer att lägga en bopröst med motivering helt ut i det blå (baserat på OT) istället för att åtminstone basera sin bop på on topic, sas. Det hade skrivits en del teorier vid det tillfället, det borde kunnat gå att få ihop något lite vettigare än en bop på OT. Jag håller med att folk generellt kan vara försiktiga dag 1, men det var det jag tyckte var mest anmärkningsvärt under gårdagen.

Angående min kommentar att även andras röster än de som röstade på Artline ska granskas, så var det inte på något sätt ett försök att rikta misstankar åt annat håll. Det är helt enkelt min erfarenhet att folk lätt låser sin blick vid de som röstat ut en god. Jag vill inte heller att folk inte granskar mina inlägg. Det är ju bara roligt att folk teoriar om en? Eller? Jag tycker i alla fall det är tråkigt när en hel lek går och alla bara "Sasse känns neutral". Jag vill ha lite spänning :D
 
Var rösterna på Art för att rädda @Snurrfian, vilket är möjligt, så finns det alla anledning att granska rösterna på Snurris. Det kanske inte ger så mycket nu men senare kan det vara så. Det kan också vara ett tecken på att ulvarna försökte rädda Snurris, en lya kompis.


Nu tror jag inte så jättemycket på det scenariot men jag noterar att du smått försöker leda bort misstankar från Snurris.
Men om rösterna på Art var för att rädda Snurrfian så borde ju rimligen de onda ha röstat på Art och inte på Snurrfian i scenariot att snurr är ond? Eller hur menar du att rösterna på Snurr borde granskas? Visserligen borde väl alla röster granskas, inte så. Men varför skulle chansen vara större att där är onda som röstat på snurr, om art fick röster för att snurr skulle bli räddad?
 
Letat lite efter saker om @cirkus som det känns som jag missat trots att hon svarar på mina inlägg stup i kvarten.

Konstigt inlägg - var kom maktpositionen ifrån? och hmmmm... tycker det är logiskt att vilja ha en massa semester själv men missunna andra? Är detta en som relaterar till de som är emot semester?

Nu gör jag det jag sagt åt mig själv att inte göra för jag blir fan alltid lynchad då - men @Mammas har redan gjort ett inlägg med "vink" tema och jag känner att jag ville lufta den här tanken.

Nu var detta väldigt ot och precis i början. Så jag tror inte det är så väsentligt till leken nu. Mer än att jag inte förstår vad som inte gick att förstå med folk i maktposition. Alltså chefer och högre som styr längden semester och när.

Men det var väl ett konstigt resonemang? Ferrari hade väl ungefär lika bopiga teorier om både Ida och bollen?


cirkus röstar på Artline
för att detta inlägg skaver. Varför inte rösta på Ferrari om hon nu hade en bättre teori om nån annan?Teori

Första rösten på Artline. Vilket kändes lite ur det blå. En diskret förstaröst av en ond? Jag hade förstått om inlägget skavde om hon nu hade röstat på mig pga mitt röstinlägg. Men nu gjorde hon inte det.

Asså - vad säger man nu då?
Känns som värsta drevet hur fan kunde det bli så?

Förlåt - jag kan lika gärna dra nåt gammalt över mig som la första rösten.....

Gud vad jag saknar @Niyama hon hade skrikit högt vid ett sånt drev.

Har väl ingen specifik kommentar om ovanstående citat.

Ja det är konstigt också. Hon kanske inte behövde oroa sig?
Vad menar du med detta? I sammanhanget att @Lobelia inte reagerade på @Snurrfian s röst. På vilket sätt skulle hon inte behöva oroa sig? För att hon skulle potentiellt kunna vara ond och därför skulle lyan skydda henne?

Ja det gick snabbt och det är därför jag inte tror att hon är i lyan

Detta inlägg har jag redan svarat på.

Fast jag tror inte att @Lobelia tänker på onda i första hand utan faktiskt på goda.

Likaså detta.

Jag har svårt att sätta fingret på var jag har @cirkus . Hon känns som en av de få som ifrågasätter mig och vad jag skriver. Sen skaver det väldigt med kommentaren om att Snurris inte skulle vara i lyan för att det gick för fort.. nja. Men det har jag redan ältar en stund.
 
Ska försöka få iväg en röst snart, då jag har kvällsfodring i stallet igen.
Hade ju hoppats på en lek där folk kan få info om varandra, nu är det ju bara lyan som vet vilka de är :cautious: .
 
Ovan är alla röster på @Artline .

Det som sticker ut mest i mina ögon är dels @Sasse som i princip lägger en röst på Artline för att Artline har feltolkat Sasses inlägg. Och på grund av att Artline la en bop röst såpass sent. Jag vet inte, det känns som en massa halmstrån som famlas efter. När det är svårt att lägga en förstdagsröst och dessutom var Artline i den första tredjedelen att rösta och oftast är det lättare att lägga en röst när det börjat komma igång.

Sen är det @Mirtai och @qitis som båda röstar på Artline för att hon blandat ihop vad som sagts. Mirtai säger att det kan vara för att att hon är ulv och inte behöver koncentrera sig på att leta ulvar. Men det känns ganska långsökt. Nu var ju Artline god så jag ser det kanske ur ett annat perspektiv. Men onda upplever jag vara mer taktiska än goda som måste gripa i det som finns i början. De onda vet ju vem som är vem och kan därför lugnt leta "falska teorier" och därför lätt komma med argument om varför det är just så.

@Snurrfian la en "räddningsröst", men däremot så tycker jag att Snurrfian gjorde en för stor sak av att Artline la en röst på henne i ett försök att rädda sig själv. Och sen gör hon samma sak själv. Jag vet inte riktigt.

Självklart kan det vara så att oddsen är såna att bara goda har röstat på Artline, men kände att jag behövde börja någonstans för att räta ut mina tankar.
Jag saknar inlägg från @qitis i denna lek. Tycker hon brukar vara med mer när hon är god än ond. Och så en rätt lätt röst första DL, men de säger ju dock inte mycket.
En sak jag också reagerar på är i ovan citerade inlägg. @Ferrari skriver i stort sett nåt om alla som röstade på Artline, utom Q. Sätter det F som ulv som försvarar Q?
Ole dole doff på vem av dom jag funderar mest på.

Tills vidare, då jag ska till stallet, så hemlig röstar på Ferrari, med motiveringen att hon utelämnar Q i sina funderingar, vilket gör att jag funderar på om bägge är ulvar.

Borde hinna hem innan DL och kan ev ändra mig då.
 
Jag saknar inlägg från @qitis i denna lek. Tycker hon brukar vara med mer när hon är god än ond. Och så en rätt lätt röst första DL, men de säger ju dock inte mycket.
En sak jag också reagerar på är i ovan citerade inlägg. @Ferrari skriver i stort sett nåt om alla som röstade på Artline, utom Q. Sätter det F som ulv som försvarar Q?
Ole dole doff på vem av dom jag funderar mest på.

Tills vidare, då jag ska till stallet, så hemlig röstar på Ferrari, med motiveringen att hon utelämnar Q i sina funderingar, vilket gör att jag funderar på om bägge är ulvar.

Borde hinna hem innan DL och kan ev ändra mig då.

Jag har inte kommit så långt och upplever inte att jag sett Q i leken något nämnvärt. Vid 21 får jag datortid och då är det lättare att leka :)
 
Jag saknar inlägg från @qitis i denna lek. Tycker hon brukar vara med mer när hon är god än ond. Och så en rätt lätt röst första DL, men de säger ju dock inte mycket.
En sak jag också reagerar på är i ovan citerade inlägg. @Ferrari skriver i stort sett nåt om alla som röstade på Artline, utom Q. Sätter det F som ulv som försvarar Q?
Ole dole doff på vem av dom jag funderar mest på.

Tills vidare, då jag ska till stallet, så hemlig röstar på Ferrari, med motiveringen att hon utelämnar Q i sina funderingar, vilket gör att jag funderar på om bägge är ulvar.

Borde hinna hem innan DL och kan ev ändra mig då.
Intressant. Ferrari är väl en av de som teoriat mest och det du har att reagera på är ett inlägg från efter första DL? Borde ju finnas mer att ta med i beräkning där, kan jag tycka...

Nedanstående inlägg får mig dessutom att fundera på om du är den onda fen som försöker hinta till lyan.
Hur vet du att den hintar?
Men det är ju det vanliga tänker. Gör lyan sig? Gör lyan så? Dom borde inte göra si...osv.
Hade ju hoppats på en lek där folk kan få info om varandra, nu är det ju bara lyan som vet vilka de är :cautious: .

Hedinn röstar på hemlig
 
Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig

Ferrari 1
Hemlig 1
 
Nu kommer du väl tycka att jag försvarar mig själv igen :p Men jag tycker det är viktigt att svara på teorier från andra, och förklara hur jag tänkt på saker och ting.

Bopröster dag 1 tycker jag inte är konstigt, det jag kan tycka är skumt är att man väljer att lägga en bopröst med motivering helt ut i det blå (baserat på OT) istället för att åtminstone basera sin bop på on topic, sas. Det hade skrivits en del teorier vid det tillfället, det borde kunnat gå att få ihop något lite vettigare än en bop på OT. Jag håller med att folk generellt kan vara försiktiga dag 1, men det var det jag tyckte var mest anmärkningsvärt under gårdagen.

Angående min kommentar att även andras röster än de som röstade på Artline ska granskas, så var det inte på något sätt ett försök att rikta misstankar åt annat håll. Det är helt enkelt min erfarenhet att folk lätt låser sin blick vid de som röstat ut en god. Jag vill inte heller att folk inte granskar mina inlägg. Det är ju bara roligt att folk teoriar om en? Eller? Jag tycker i alla fall det är tråkigt när en hel lek går och alla bara "Sasse känns neutral". Jag vill ha lite spänning :D
Jag håller delvis med men om jag går till mig själv så är sällan mina bop röster så himla on topic, de kan mycket väl vara en blå motivering för att faktiskt få till en röst, oavsett vilken roll jag har. Jag menar inte att försvara någon utan tänker bara att det är en grej att ha i åtanke också. Som allt annat :D
 
Jag saknar inlägg från @qitis i denna lek. Tycker hon brukar vara med mer när hon är god än ond. Och så en rätt lätt röst första DL, men de säger ju dock inte mycket.
En sak jag också reagerar på är i ovan citerade inlägg. @Ferrari skriver i stort sett nåt om alla som röstade på Artline, utom Q. Sätter det F som ulv som försvarar Q?
Ole dole doff på vem av dom jag funderar mest på.

Tills vidare, då jag ska till stallet, så hemlig röstar på Ferrari, med motiveringen att hon utelämnar Q i sina funderingar, vilket gör att jag funderar på om bägge är ulvar.

Borde hinna hem innan DL och kan ev ändra mig då.
Jag tänker att det är svårt att skriva något om vi som varit mindre aktiva, så det är kanske inte så konstigt? Visst kan skenet bedra eftersom Ferrari varit typ mest aktiv, men oavsett sida så är det ju bra med aktiva personer i leken tycker jag. Även om det nu var en tidigt röst för att du skulle iväg så blir det för min del lite skumt faktiskt. Hade varit mindre skumt om du röstade på Q :p
 
q brukar ha en jäkla bra radar för när Art är ond - missade grovt och följde med drevet - SKUM
Snurrfian la sin röst på art när det låg 4 röster där redan, hon la sistarösten - konstigt och rent onödigt - känns inte synkroniserat om hon är i lyan - då hade den rösten varit onödig.
Mirtai och Sasse - mmmmm ja alltså känns som lite olika. Den ena har teoriat på - den andra not so much.
Artline hade ju typ inte skrivit något i leken, så kanske svårt för Q att få ett hum om vilken sida Artline kunde ha?
Varför hade det varit onödigt för Snurrfian att rädda sig själv om hon är ond?
På mobilen så det blir lite snabbt från minnet men regaerar såhär spontant på att ingen (?) plockar upp @Mammas tanke om @qitis och min eventuella vink till lyan. Liksom DL1. När jag läste det inlägget och såg att jag fått en röst tänkte jag att jag nog inte ens var levande när jag snabbläste ikapp.
Vad var det för kommentar? Citat?
@Snurrfian la en "räddningsröst", men däremot så tycker jag att Snurrfian gjorde en för stor sak av att Artline la en röst på henne i ett försök att rädda sig själv. Och sen gör hon samma sak själv. Jag vet inte riktigt.
På vilket sätt gjorde Snurrfian en stor sak av att Artline ändrade röst till henne? Citat?
Men artline skrev att hon tänkte ändra sin röst från Idahoe så då hade jag fått tre röster eftersom jag redan hade två, hemlig och lenah. Alltså var den enda lösningen som jag såg det för mig att rösta på artline som då hade två röster, cirkus och Sasse. Det handlar om minuter på slutet och det var väldigt segt med uppdateringen. Det syns exempelvis på att hemlig missade att qitis hade röstat, jag missar att hon gör ett tillägg osv.
Var skrev Artline det? Jag har letat och kan inte hitta att hon skrev att hon skulle ändra sin röst, däremot skrev Art att hon tyckte du var lite skum.
Jag saknar inlägg från @qitis i denna lek. Tycker hon brukar vara med mer när hon är god än ond. Och så en rätt lätt röst första DL, men de säger ju dock inte mycket.
En sak jag också reagerar på är i ovan citerade inlägg. @Ferrari skriver i stort sett nåt om alla som röstade på Artline, utom Q. Sätter det F som ulv som försvarar Q?
Ole dole doff på vem av dom jag funderar mest på.

Tills vidare, då jag ska till stallet, så hemlig röstar på Ferrari, med motiveringen att hon utelämnar Q i sina funderingar, vilket gör att jag funderar på om bägge är ulvar.

Borde hinna hem innan DL och kan ev ändra mig då.
Intressant teori. Å andra sidan kan det ha varit för att Q i princip inte skrivit något alls i leken? Svårt att teoria om någon som inte synts till.

Vad tycker du om de teorier Ferrari kommit med senare under dagen?
 
Jag tänker att det är svårt att skriva något om vi som varit mindre aktiva, så det är kanske inte så konstigt? Visst kan skenet bedra eftersom Ferrari varit typ mest aktiv, men oavsett sida så är det ju bra med aktiva personer i leken tycker jag. Även om det nu var en tidigt röst för att du skulle iväg så blir det för min del lite skumt faktiskt. Hade varit mindre skumt om du röstade på Q :p
Jo, jag vet att det är svårt, men jag kan inte låta bli att inte reagera när någon väljer en BOP i kombination med OT-röst när det faktiskt finns en del teorier i leken och man då skulle kunna rösta med något som är mer lekrelaterat. Det är en annan sak om det sker tidigt och inget/inte mycket har kommit upp. Det är för lätta röster helt enkelt för att gå mig helt förbi.
 
Artline hade ju typ inte skrivit något i leken, så kanske svårt för Q att få ett hum om vilken sida Artline kunde ha?
Varför hade det varit onödigt för Snurrfian att rädda sig själv om hon är ond?

Q brukar ha en jäkla Artline radar och ganska snabbt få styr på vilken sida Art är om q är god. Då tycker jag att den där snabba rösten är lite skum, om hon vore god så borde hon ha väntat på kalibreringen.

Jag tänker att om Snurrfian var i lyan borde hon kunnat lita på att ha kompisar som hjälper henne att inte bli lychad.
 
Ja och jag ska också kvällsfodra hästar -
eftersom det är för många i leken för min stackars hjärna och som nuläget är klarar jag bara några få saker.

Jga kommer lägga min röst på q eftersom jag tycker hennes röst på Art är väldigt olikt en god q.

cirkus röstar på qitis
 
Jaha, när jag skulle iväg för att tentaplugga till kvällens tenta så blev det stopp i avloppet, så jag måste vara hemma till rörmokaren Micke kommer hit, givetvis sätter jag mig och läser hemma då! Bwaahaha, nope!

Läst tråden lite snabbt och det som sticker ut är att @hemlig frågar vad som står i min GIF, vill hen antyda att hen ser dåligt och därför inte kan vara ond? När en inte kan läsa längre behövs ju verkligen semester, men hen kanske bara vill lura oss?

@LenaH ska ut och rida mitt på dagen, eller är det något som sägs bara för att få oss att tro att det inte är en semesterhatare vi har att göra med?

Både @bollen__ och @qitis pratar om sina jobb, men inte om semester. Hintar till lyan/fen?

@Sasse
 
Q brukar ha en jäkla Artline radar och ganska snabbt få styr på vilken sida Art är om q är god. Då tycker jag att den där snabba rösten är lite skum, om hon vore god så borde hon ha väntat på kalibreringen.

Jag tänker att om Snurrfian var i lyan borde hon kunnat lita på att ha kompisar som hjälper henne att inte bli lychad.
Det förutsätter ju dock att alla lyamedlemmar var närvarande. Två missade att rösta och i alla fall två (minns inte om det var nån mer?) dök upp i sista minuten och la röster, så det är ju inte helt osannolikt att det var glest i lyan och därmed inte nödvändigtvis möjligt att lita på kollegorna i ett sånt scenario.

Syftar alltså på räddning av Snurrfian, inte delen om Q/Art.
 
Det förutsätter ju dock att alla lyamedlemmar var närvarande. Två missade att rösta och i alla fall två (minns inte om det var nån mer?) dök upp i sista minuten och la röster, så det är ju inte helt osannolikt att det var glest i lyan och därmed inte nödvändigtvis möjligt att lita på kollegorna i ett sånt scenario.

Syftar alltså på räddning av Snurrfian, inte delen om Q/Art.

Ja så kan det vara också
 
Jag tacklade av någonstans vid sida 10 när jag läste ikapp, men lite tankar från mig...

Dag 1

Ferrari röstar på bollen_
Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Mirtai
Artline röstar på Idahoe
mammas röstar på hedinn
Hedinn röstar på Idahoe
LenaH röstar på Snurrfian
cirkus röstar på Artline
Lobelia röstar på Mammas
Sasse röstar på Artline
Mirtai röstar på Artline
Artline röstar på snurrfian
Qitis röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline

Ferrari – Lade förstarösten igår. Inget märkvärdigt med den tycker jag. Det är svårt att vara först ut när det inte finns mycket att gå på. Har kommit in med en del teorier därefter.

Snurrfian – Tycker fortsatt Snurrfians andraröst är skum, och då som jag skrivit tidigare, för att hon väljer att både BOP:a och OT-rösta fast det kommit in en del teorier vid det laget.
Sedan kan det tyckas vara skumt att snurr röstade på just Lobelia. Hon hade ändå skrivit 3 ord mer än mig i tråden. Varför fick inte jag den rösten?
Alltså, du lägger fram mig med två röster för att jag la en säkerhetsröst i god tid? Det gör mig till ulv? Det känns väldigt tunt. Ännu mer fundersam blir jag när @Artline verkar fundera på att rösta på mig, kan det vara så att lyan just visat sig och försöker sig på en kupp första dagen? För att lyan aldrig skulle rösta på det viset? Så för att rädda mig själv om inte annat så Snurrfian röstar på Artline, att reagera på att man inte får en röst? Lobelia låg högre på listan på deltagare, alltså hann jag kolla henne i tidsbristen. Men LenaH och Artline känns skumma och för att ha en chans att överleva så hamnar min röst på Artline.
Hur fick du det till att Artline skulle rösta på dig? Hon skrev ju bara att du kunde tyckas skum, inget annat.

Hemlig – Samma sak som med Snurrfian.

Idahoe – Har jag knappt sett? Röstade på Mirtai igår och då var det inte något jag reagerade på, men kan hålla med Hedinn om att det kan vara skumt att lägga en röst på någon frågat LL om drällraderna och sedan inte skrivit mer i leken. En rätt lätt röst.

Mammas – Mammas försöker dra igång teorier genom OT-teorier. Heller inget jag reagerar på, för jag vill minnas att Mammas gör så oavsett vad för roll hon har. Dock – och detta är bara en känsla – tycker jag att hon mer som en muräna när hon är ond, men nu känns hon rätt from.

Lite misstänkt att hon inte tycker jag är misstänkt, men jag kanske skjuter mig själv i foten eftersom jag tycker lika om henne.

Hedinn – Spelar alltid som en muräna oavsett roll :angel: Nä men, jättesvår att ta på. Hon teoriar en del och jag håller med i det mesta, mao inget misstänkt i nuläget.

cirkus – Röstade först ut på Artline. Inget att anmärka på rösten, tycker den var rätt logisk i sammanhanget.

Lobelia – Tycker att Snurrfian hade den sämsta motiveringen hon sett hittills i leken. Lite förvånande att Lobelia därefter slänger in teorier (?) baserat på OT.
Det som slår mig mest här att vissa snarare har lov än semester då de studerar, är det för att de är emot semester. @Snurrfian jobbar i vart fall hårt på att inte ha ledigt på sitt lov.

Jag funderade lite på om någon är chef här? Den enda jag hört gnälla över andras ledighet är min f.d chef, han försökte också tvinga mig att ta ut semester på en dag då jag både var ledig enligt schema och det var en klämdag. Han är Irländare så det kan vara ett annat spår, problemet är att jag har noll koll på någotdera och jag tvivlar på att någon räcker upp handen.
I slutändan röstar hon på Mammas.

Idag skriver hon något om att Hedinn försöker få bort misstankar från Snurrfian, vilket inte jag alls tolkade det som.

(Edit. Har missat spara citatet till detta, men ska se om jag kan finna det)

Mirtai – Tidsbrist eller annat? Jag reagerar på den här kommentaren av någon anledning. Gissningvis pga uteslutningsmetoden. Cirkus röst kändes logisk, Qitis såg ut som en äkta tidsbristsröst, och jag vet min egen roll… Sedan kan alla som röstade på Artline vara goda, men om det inte är så, är den Mirtais röst jag reagerar mest på.

Edit. Snurrfian röstade även på Artline, men det säger varken till eller från egentligen, eftersom det var en räddningsröst.

Mirtai röstar på Artline

För att hon blandar ihop vem som skrivit vad, vilket kan vara en ulv som inte behöver koncentrera sig på att leta ulvar
Qitis – Med 2 minuter till godo till DL har jag viss förståelse för att det blev som det blev. Tycker det ser ut som en röst á tidsbrist.

Madalitso – har skrivit en del idag, men inget jag kan ta på direkt.

bollen__ Har skrivit några inlägg, men rätt svår att ta på hon också. Jag får inte riktigt grepp om henne när hon skriver "ströinlägg" istället för att t.ex. teoria om alla likt ovan eller teoria om några i ett och samma inlägg.

Edit. Gick inte att tagga så många på en gång, så har redigerat bort taggen...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 004
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp