Ulvlek: Kampen om semestern

Jag hinner tyvärr inte gå igenom leken ordentligt men det jag hunnit med så reagerar jag mest på cirkus eller hennes avfärdande av gårdagens röster på snrris och art. Av det lilla som hänt i leken hittills så är det det enda handfasta.

Kan det vara så att sätta stod mot en ond och fick någon extra röst och misstankar mot sig. Det är inte så att jag nödvändigtvis tror att cirkus ens har med det att göra men det väckte tanken min röst hamnar på snurris för att ag misstänker det var en ond mot en god igår.

Lobelia röstar på snurrfian
 
Men gud vad klockan drar iväg när jag ska hålla på och övertala eländet att skicka det jag skriver. Jag behöver få iväg en röst för att vara på den säkra sidan. Jag har egentligen ingen jag tycker är riktigt så skum som jag skulle önska. Så därför blir det kanske snarare en röst för att jag tycker att det är roligare med aktiva spelare. Snurrfian röstar på @qitis som inte har kommit med några teorier och tankar och det känns inte som en god Q. Samtidigt inser jag att det kan handla om tidsbrist men jag får ut mer av de som faktiskt skriver.
 
Mirtai röstar på Ferrari

För att jag inte kan se hennes resonemang om en ev hint som annat än ett sätt att antingen försöka hinta själv, eller som ett sätt att försöka få ihop en teori som ulv.
 
hemlig röstar på Ferrari för att hon tar upp alla som röstar på Art utom Q och alltså kan vara ulv som försöker skydda kollegan Q. Fast i inlägget som hemlig citerar så står det ju "Sen är det Mirtai och qitis som båda röstar på Artline för att hon blandat ihop vad som sagts. ", alltså har ju Ferrari visst skrivit om Q. Hur tänkte @hemlig där? O_o Ser att flera har reagerat liknande, är det en sak som är lätt att haka på och rösta på eller är det en skum sak? Hm...

Cirkus röst på Q känns ju också minst sagt märklig, snarare som en förstadags röst än en röst som är tillräckliigt motiverad för DL2. Det känns inte likt cirkus att komma med en så lös teori och röst, jag tycker hon brukar vara skarp... :cautious:

@Sasse skrev att hon la en tredjeröst på cirkus fastän hon i själva verket la en andraröst. Det skulle (rätt långsökt tänkt) kunna vara en ulv som vill visa att den inte är ulvig utan minsann sticker ut och gör saker som "en ulv aldrig skulle göra för att det blir för misstänkt", medan hon i själva verket kanske försöker rädda kollegan hemlig genom att göra så cirkus får lika många röster. Mer troligt är ändå att det bara var en miss :)
Baserat på ovanstående är cirkus och hemlig mest skumma. Men, min erfarenhet är att cirkus brukar vara riktigt skarp i sina teorier, medan hemlig ibland kan jag uppfatta som tänker lite mer annorlunda mot hur jag själv resonerar och därför lätt kan få röster emot sig.
Jag tror hon är lätt att haka på och rösta mot, och cirkus blir mer misstänkt för mig eftersom hennes röstmotivering känns så udda för hur jag upplever hon brukar spela som god.
Därför:
Idahoe röstar på cirkus
 
Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

Ferrari 2
Hemlig 3
cirkus 3
qitis 2
snurr 2
 
Känner att jag måste rösta på någon nu. Lite lätt stressad.

Så jag gör som så att Ferrari röstar på Cirkus
Just för hennes övertygelse om att Snurris inte sitter i lyan och för att hon istället för att komma med egna teorier bara ifrågasätter det man skriver.
 
Röstlista DL2

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus
20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 Sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 Madalitso röstar på Snurrfian
21.26 Lobelia röstar på snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på Ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 Ferrari röstar på Cirkus
 
Jag hinner tyvärr inte gå igenom leken ordentligt men det jag hunnit med så reagerar jag mest på cirkus eller hennes avfärdande av gårdagens röster på snrris och art. Av det lilla som hänt i leken hittills så är det det enda handfasta.

Kan det vara så att sätta stod mot en ond och fick någon extra röst och misstankar mot sig. Det är inte så att jag nödvändigtvis tror att cirkus ens har med det att göra men det väckte tanken min röst hamnar på snurris för att ag misstänker det var en ond mot en god igår.

Lobelia röstar på snurrfian
Alltså, jag kanske är korkad nu... :o Men du misstänker cirkus men röstar på Snurrfian? Eller va? Jag förstår inte din motivering, kan du förklara lite?
 
Alltså, jag kanske är korkad nu... :o Men du misstänker cirkus men röstar på Snurrfian? Eller va? Jag förstår inte din motivering, kan du förklara lite?
Inte riktigt, cirkus är klurig och hon fick mig att se mer åt lynchen igår. Delvis för att hon vill avleda eller snarare sätta snurris lite åt det god utan en för mig förklarlig anledning.

Om ovan stämmer så kan snurris vara ond. Samtidigt så kan det oberoende av detta vara så att ond stod mot god igår. Ganska vanligt när det blir många snabba röster.

Jag valde snurris och inte cirkus för att jag har dubbel misstanke där.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 004
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp