Ulvlek - Once Upon a Time

Jag tror som sagt inte att någon av de tre uppe för lottning sitter i lyan.
Där har jag Snurris och cirkus. Ev också Lenis fortfarande men jag måste gå igenom henne lite bättre om jag får chansen.

Övriga ger mig inte direkt några ondvibbar hittills.
Men vad bygger du det på? Det är ju väldigt enkelt att säga att man tycker en massa saker, men utan att kunna bygga under det med något så är det du som känns mest skum av alla. Du väljer att tolka det jag skriver så att det passar in i dina tankar, trots att Niyama som ändå har misstänkt mig också, inte heller hänger med i din tolkning. Vad är det som gör att du är så tvärsäker på att de andra är goda? Det finns ingen siare kvar i leken, och det finns igen spion med överhuvudtaget. Så de enda som med tvärsäkerhet kan veta vilka som är goda eller onda är just ulvarna. Och just nu ser du mest ut som en ulv, och om något ser ut som en ulv så är det antagligen en ulv enligt din egen devis...

Men vad bygger du det på? Det är ju väldigt enkelt att säga att man tycker en massa saker, men utan att kunna bygga under det med något så är det du som känns mest skum av alla. Du väljer att tolka det jag skriver så att det passar in i dina tankar, trots att Niyama som ändå har misstänkt mig också, inte heller hänger med i din tolkning. Vad är det som gör att du är så tvärsäker på att de andra är goda? Det finns ingen siare kvar i leken, och det finns igen spion med överhuvudtaget. Så de enda som med tvärsäkerhet kan veta vilka som är goda eller onda är just ulvarna. Och just nu ser du mest ut som en ulv, och om något ser ut som en ulv så är det antagligen en ulv enligt din egen devis...
Jag skriver TROR, inte att jag VET. Ingen har ju info utom ulvarna och då får man ju lira på känsla och kunskap om hur olika spelare brukar spela.

Där har jag Snurris och cirkus. Ev också Lenis fortfarande men jag måste gå igenom henne lite bättre om jag får chansen.

För att jag inte gick på Q efter DL1? Det har jag redan svarat på. När började jag dra mig för att gå på en kollega om det skulle vara så? . På vilket sätt menar du att min röst på Killa var svag? Jag är bara uppriktigt förvånad över hur du läser mig

Själv börjar jag allvarligt fundera på dig. Du sprider en massa misstankar och går mer på känsla än på teoriande. Jag tolkar ditt inlägg #441 som att du vet att det var tre goda uppe för lottning. Varför la du en uddaröst? Ville du inte avgöra och bli skärskådad? Dessutom har jag fortfarande i bakhuvudet att Q faktiskt inte försökte rädda sig själv igår i lynchen när du var inblandad.

Jag skriver TROR, inte att jag VET. Ingen har ju info utom ulvarna och då får man ju lira på känsla och kunskap om hur olika spelare brukar spela.
Men det är rätt frusterande att spela med någon som hela tiden hänvisar till magkänslan och man själv försöker läsa spelet och inläggen för att hitta ulvarna. Det blir en rätt värdelös lek om alla bara skriver vad de tror istället för att genom inlägg eller hur folk har röstat eller inte röstat visa vad man bygger sin tro på. Ditt första inlägg om mig i leken är din första röst
LenaH röstar på Snurrfian för att hon tycker att Killaloes teorier skulle vara en rökridå när jag mest upplever att Killa ville få igång leken. Det känns som något en luden Snurr drar till med.
Du hade alltså inte en enda fundering över mig innan röstning, men väljer att rösta på mig för att "det känns som". Det var inte ens så att jag röstade på Killaloe utan jag röstade på Q... Jag hade visserligen kunnat kontra med att en ond LenaH alltid röstar på mig i dl 1 därför måste hon vara ulv, men jag försöker se större och försöker leka utifrån det som visar sig i leken. Men just nu ser det ut som om du försöker se ut som en siare och eftersom det inte längre finns någon sån i leken så funderar jag ännu mer varför du försöker spela som en siare...

Jag undrar vilka som blev upptagna av kvällsfodring och vilka som blev upptagna i lyan? :angel:
Mina killar kan vittna om att jag blev upptagen med fodring (minst 5 minuter försenad dessutom!:eek:) Det var väldigt kallt ute utan vantar...

Och efter att ha skummat vad som hänt här så tror jag åtminstone inte att LenaH och Snurrfian sitter i lyan ihop, om de gör det så förtjänar de varsin Oscar för utomordentligt skådespeleri :p
Till viss del måste man gå på magkänslan , men det är svårt om man bara gör det tycker jag. Då får man försöka hitta nåt som stödjer ens känsla :)

Mina tankar kring Killaloe kvarstår. Överlever jag så vill jag förutom Killaloe titta närmare på Snurrfian och LenaH framförallt, men kanske även cirkus och Mirtai.
Bollen/Habina och Lenis känns rätt neutrala och jag skulle nog vilja ha Paddington/Lobelia och Niyama det något godare hållet. Ännu så länge är detta mest baserat på magen, hoppas överleva och kunna bygga på mer med teorier imorgon under dagen någon gång
Godnatt på er!

Tja, jag kan ju bara rösta på en och Snurris har jag ju redan röstat på. En i taget tänker jag. :p

Det här greppar jag inte riktigt. Ok om man är har en roll som vet saker och vill visa att den o den har jag misstankar mot, eller om man skriver att det o det hänt, men detta är för mig lite oklart. Blev misstankarna starkare mot cirkus än snurris och isf varför?

Jag tror inte att någon av dem som har flest röster är ulv.

Skulle önska mer info här om varför du tänker så. Både om mig o övriga, o varför du tänker att resten är goda utöver snurr o cirkus. Själv har jag verkligen ingen sådan tydlig uppfattning om samtliga än. Jag tycker det är en klurig lek faktiskt. Jag har flera jag verkligen inte har någon uppfattning om något håll om och det gör det än mer intressant att du har så tydlig uppfattning om i princip samtliga (utom mig då, än :p).

Jag upprepar vad jag skrivit tidigare - Snurrfian och cirkus har jag ju redogjort för varför jag tror som jag gör om, att jag inte tror Klara vinkade till lyan genom att rösta på Mirtai gör att jag släpper Mirtai just nu.

Killaloe-teorin tycker jag inte heller har en speciellt god grund, jag tror inte att ett sagofigursval är en vink.

Habina hade jag ju lagt åt sidan iom att Klara var fåret.

Därför trodde jag inte att någon av dem var ulv.

För övrigt så måste jag väl stå för vad jag TROR? Jag är inte alls säker men jag kan ju inte släppa alla jag misstänker bara för att någon säger emot?

Någonstans finns ju ulvarna.

Jag har heller inte hunnit granska alla spelare så noga och då har jag heller inte fått några ulvVIBBAR av dem, det innebär inte att jag håller dem för goda än. :)

Förskräckliga dagbok.
Jag är fortfarande grinig över att jag är osynlig. Häxskrällen, latmaskarna har inte gjort någon nytta i natt.

Hoppas på mer onda planer senare idag eller kanske inte. Just nu skulle jag gärna se häxorna bortskrämda från stan om de inte gör mig synlig igen.

Dag DL 21:30

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe ...................... I
18:27 Lenis röstar på hemlig ..........................I
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__ .....I
20.04 hemlig röstar på Lenis .........................I
20.47 Habina röstar på hemlig........................II
20.58 cirkus röstar på Habina.........................I
21.12 Klara röstar på Mirtai.............................I
21.13 Idahoe röstar på cirkus.........................I
21.14 Paddington/Lobelia röstar på LenaH...I

21.18 LenaH röstar på Snurrfian....................I
21.22 Mirtai röstar på hemlig..........................III
21.25 bollen__ röstar på Killaloe....................I
21.29 Niyama röstar på LenaH........................II

Noterbart är att här skulle Q kunnat rösta på LenaH och fått en lottning, något som i vanliga fall skulle tilltala Q både som ond och god. I perspektivet att Q dessutom reagerat på hemligs godförklarande med att dra en parallell till förra leken som jag har noll koll på med andemeningen att det inte sa något om hemlig eller hemlig är god. Lite osäker, jag tar det ur minnet.

21.30
Q röstar på hemlig.................................IIII

Men Q väljer hemlig, safear hon och vill inte riskera en sen röständring/röst på lyakompisen?

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

DL 2

21:10 LenaH röstar på Lenis......................................I
21:13 cirkus röstar på habina....................................I
21:13 Mirtai röstar på Killaloe....................................I
21:14 Paddington/Lobelia röstar på quarter4ever....I
21:15 Habina röstar på LenaH....................................I
21:18 Surrfian röstar på LenaH..................................II
21:24 Killaloe röstar på bollen__...............................I
21:26 Niyama röstar på quarter4ever........................II
21:27 Klara röstar på Mirtai.........................................I
21:28 Idahoe röstar på Lenis......................................I
21:29 quarter4ever röstar på Niyama........................I
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever.................III
21:30 Lenis röstar på bollen__...................................II

I den här lynchen ser noterar jag att Q lägger en komplett meningslös förstaröst på Niyama och inte någon röst som har betydelse (vilket Q vanligen gör) eller en att rädda sig själv (vilket Q ofta gör men ibland verkar få hjärnsläpp eller ha en helmystisk teori om varför hon inte gör).

Jag tyckte här att min föregångare @Paddingtons analys och röst på Q var suverän (det innan jag såg resultatet) och jag skulle som god följt den om jag inte haft någon bra teori själv. Jag noterade i kommentarerna från DL 1 att Q betedde sig skumt med röstningen kring samma tema.

Det får mig lite fundersam kring Lenis röst, hon lägger en röst på bollen_ som visserligen har en röst sen tidigare. Är det för hon tror på bollen_ som ond eller handlar det om att få fram en god (till?) till eventuell lottning. Klart är att Q verkar lägga sig platt och försöker inte ens rädda sig, det kan finnas många skäl, exempelvis att LenaH är i Lyan och Q har den fantastiska planen att LenaH sak bli godförklarad genom att rösta ut Q. Säker är jag inte men...

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai....................................I
17:26 cirkus röstar på Killaloe..................................I
18:04 bollen__ röstar på Mirtai.................................II
20:05 Killaloe röstar på Habina................................I
20:54 Mirtai röstar på Habina....................................II
21:08 LenaH röstar på cirkus....................................I
21:17 Idahoe röstar på Killaloe.................................II
21:27 Snurrfian röstar på Habina.............................III
21:27 Lenis röstar på LenaH....................................I

21:28 Niyama röstar på Habina....................................IIII
21:28 Lobelia röstar på Killaloe................................III
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai..........................II

Noterbart här är att LenaH tycks ha bestämt sig för att Snurris är hårig och sedan med en (vad jag minns utan att kolla upp) helkonstig teori som byggde på känsla röstar på Cirkus. Motiveringen är att ingen verkade följa mot Snurris och och då valde hon Cirkus istället. Hon trodde om jag minns rätt att de som fått röster nog var goda. Klart man inte vill rösta på någon som man tror är god, men varför Cirkus som knappt fått några misstankar och inte Snurris som hon kämpat så för att misstänkliggöra? Är Snurris också i lyan och det är ett spel för gallerierna och ett försök att godförklara snurris om LenaH själv ryker?

Niyamas röst ändring till Habina är skum, hon lägger ena minuten upp Habina för lynch för att i nästa minut lägga en obetydlig röst och sedan skriver hon något om att hon borde röstat på Kill (som jag röstade på ungefär samtidigt). Ändringen käns märklig, men det är i och för sig Niyamas vana att ändra sig strax före DL så inget konstigt i sig. @Niyama du kanske kan tala om hur du tänkte här? Vad ville du uppnå här, varför ändrade du dig?

Mirtai 3
Killaloe 3
Habina 3

cirkus 1
LenaH 1

Jag blir, mer och mer, nåja jag har ju inte skrivit särskillt mycket alls och mest ägnat mig åt att läsa i kapp, misstänksam mot LenaH, vad pysslar hon med egentligen? @LenaH kan du kanske förklara hur det blivit som det blivit i omröstningarna. Och framförallt varför du trodde dig kunna få med fler mot den inte alls misstänkta Cirkus än mot snurris som i vart fall haft lite misstankar?

Jag ser misstagen och logikluckorna hos @Snurrfian, men också dina desperata försök att tolka allt hon skriver till misstänkt helt utan eftertanke om vad hon verkligen menat. Jag ser de flesta misstag hos Snurris som något man kan göra som såväl ond som god men jag hade alla gånger lättare hakat på mot henne än mot Cirkus. Åtminstone innan jag på allvar började analysera röstlistorna och jag tror det gäller för flertalet.

Men det är rätt frusterande att spela med någon som hela tiden hänvisar till magkänslan och man själv försöker läsa spelet och inläggen för att hitta ulvarna. Det blir en rätt värdelös lek om alla bara skriver vad de tror istället för att genom inlägg eller hur folk har röstat eller inte röstat visa vad man bygger sin tro på. Ditt första inlägg om mig i leken är din första röst
Jag kan bara hålla med om att hänvisning till magkänslan är heljobbig. Hur i hela fridens namn försvarar och förklarar man sig mot sådana teorier. "Jag vet att du åt skaldjur och majonäs igår och det är inte din magkänsla utan magknip" eller?

Förskräckliga dagbok.
Jag är fortfarande grinig över att jag är osynlig. Häxskrällen, latmaskarna har inte gjort någon nytta i natt.

Hoppas på mer onda planer senare idag eller kanske inte. Just nu skulle jag gärna se häxorna bortskrämda från stan om de inte gör mig synlig igen.

Dag DL 21:30
men neeeej!
:arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka