Ulvlek - Once Upon a Time

Men seriöst?! Jag har nu hunnit räkna inavelsgrad på två tilltänkta betäckningar 2017, göra röstlistor OCH byta avatar. Medan ingenting hänt i leken. Vad gör alla? :nailbiting:
Du kan inte byta avatar sådär :eek: Men häftig bild! Jag såg i "just nu" listan att någon med den avataren skrivit om inavelsgrad, jag trodde det var någon utomstående som hamnat fel :rofl:

Sen har jag ett helt gäng som jag känner att jag har missat nästan helt...
Cirkus- hon har egentligen inte kommit med så mycket teorier, klagar lite på att leken är stor vilket jag kan förstå, jag tycker det samma utan någon historia av stroke. Men samtidigt så gör det henne varken god eller ond, hon hänger fast i habina två röstningar för att sedan byta till Killaloe i dl 3.
Bollen_/Habina - väldigt osynlig, även om habina har varit rätt aktiv idag, men inte kommit med några större tankar utan lägger en tidig röst på LenaH. Jag kan visserligen förstå hur hon tänker, men samtidigt så blir jag alltid fundersam när det blir ett drev. LenaH har betett sig märkligt, men samtidigt ger det utrymme för ulvarna att gömma sig där oavsett om LenaH är god eller ond.
Idahoe- har skrivit väldigt lite, vilket kan förklara att jag inte får någon bild av henne. Har lagt udda röster i första två dl för att sedan lägga en andra röst i dl 3, frågan är vad det säger?
Lenis- Skrivit absolut minst, jag vet inte om vi har spelat ihop någon gång tidigare? Lite knepigt tänk i första dl men har sedan inte stuckit ut på något sätt. Frågan är om det är en ulv som ligger lågt eller en god som ligger lågt?

Jag kan tycka att det som skrivs om LenaH är vettigt, samtidigt som det aldrig känns helt bra när alla drevar och lägger röster på samma person :crazy:

Goddammit. Här trillar man hem och blir än mer förvirrad trots att det skrivits en del.. Jag blir lite förvirrad av Lenas teoriande och sedan röst, jag vet ju att jag ofta tycker hon är skum så försöker att inte ta intryck av just det, men sedan blev jag fundersam över röständringen och att Q inte försökte få ut henne istället för sig själv. Det där med att rösta på en i taget vet i fasen om jag tycker jag köper. Bollen fick min röst igår av tidspress men hon skriver ju inte mycket och är supersvår att värdera. Jag får iaf inte direkta ulvvibbar av Killa så som vissa andra får.

Lenis röstar på LenaH

Se tidigare inlägg samt detta.

Citerar mig själv från senaste. Sammanfattningsvis: Tycker att Lena generellt varit skum och jag tycker att hon uttalar sig som om hon har rätt bra koll på hela listan med deltagare, jag tycker det var lite skumt med utröstningen där Q kunde ha försökt rädda sig själv genom att rösta på Lena men inte gjorde det utan la en meningslös röst på Niyama, hennes byten mellan snurris o Cirkus lite bara för att som hon presenterat som om suttit på info ingen kan ha med nuvarande rollista, och slutligen för att jag just nu inte har någon jag misstänker mer. Röstar således på samma som igår:

Lenis röstar på LenaH

Sedan med tanke på antalet röster så tror jag definitivt att det döljer sig nån ulv bland rösterna på Lena, men det är inte mycket att göra åt. Drevet går liksom, men jag vill inte ändra min linje bara för att andra är på samma spår. Förhoppningsvis är det rätt.

Jag blir jättegärna lynchad för jag har ledsnat på leken och förhoppningsvis kan ni sluta fokusera på mig när jag dött för det leder er bara in i en återvändsgränd.

För övrigt tänker jag försöka lämna leken med vad jag tror är en perfect score och med det tänker jag rösta på Lenis för jag tror att eftersom lyan visste att hemlig inte var fåret (eftersom lyan vet att jag inte är ulv) så var det en enkel röst att inleda med som också hade en vettig teori för att vara DL1 och som också skulle kunna dra med sig en del goda röster också eftersom teorin verkade rätt stark.
För att toppa det hela så avslutade ulven quarter4ever med att spika igen kistan för en nästan 100%-igt säker god.

LenaH röstar på Lenis

edit: Jag tror som jag tidigare skrivit att q inte var säker på att jag inte var fåret och därför inte röstade på mig DL2.

Sen har jag ett helt gäng som jag känner att jag har missat nästan helt...
Cirkus- hon har egentligen inte kommit med så mycket teorier, klagar lite på att leken är stor vilket jag kan förstå, jag tycker det samma utan någon historia av stroke. Men samtidigt så gör det henne varken god eller ond, hon hänger fast i habina två röstningar för att sedan byta till Killaloe i dl 3.
Bollen_/Habina - väldigt osynlig, även om habina har varit rätt aktiv idag, men inte kommit med några större tankar utan lägger en tidig röst på LenaH. Jag kan visserligen förstå hur hon tänker, men samtidigt så blir jag alltid fundersam när det blir ett drev. LenaH har betett sig märkligt, men samtidigt ger det utrymme för ulvarna att gömma sig där oavsett om LenaH är god eller ond.
Idahoe- har skrivit väldigt lite, vilket kan förklara att jag inte får någon bild av henne. Har lagt udda röster i första två dl för att sedan lägga en andra röst i dl 3, frågan är vad det säger?
Lenis- Skrivit absolut minst, jag vet inte om vi har spelat ihop någon gång tidigare? Lite knepigt tänk i första dl men har sedan inte stuckit ut på något sätt. Frågan är om det är en ulv som ligger lågt eller en god som ligger lågt?

Haha, tycker du 20:20 är tidigt? ;) Jag tycker det varit rätt så tyst här inne hela dagen och jag kan inte ha monolog med mig själv som @quarter4ever brukar ha... :rofl:

20:20 Habina röstar på LenaH
20:30
Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis

LenaH: 5 röster

Lenis: 1 röst

Jag blir jättegärna lynchad för jag har ledsnat på leken och förhoppningsvis kan ni sluta fokusera på mig när jag dött för det leder er bara in i en återvändsgränd.

För övrigt tänker jag försöka lämna leken med vad jag tror är en perfect score och med det tänker jag rösta på Lenis för jag tror att eftersom lyan visste att hemlig inte var fåret (eftersom lyan vet att jag inte är ulv) så var det en enkel röst att inleda med som också hade en vettig teori för att vara DL1 och som också skulle kunna dra med sig en del goda röster också eftersom teorin verkade rätt stark.
För att toppa det hela så avslutade ulven quarter4ever med att spika igen kistan för en nästan 100%-igt säker god.

LenaH röstar på Lenis

Vad menar du med det jag fetat?

Nu har jag försökt tagit mig igenom alla, det har inte gjort mig så mycket klokare mer än jag hoppas att dagens dl ger att LenaH är ulv för det skulle kunna klara ut en del. Men för att se framåt så gör det mig orolig att det är så många som jag har missat, jag hade hoppats att jag skulle hinna titta närmare på dem men jag tror inte att jag hinner klart innan dl.

LenaH röstar på Lenis

edit: Jag tror som jag tidigare skrivit att q inte var säker på att jag inte var fåret och därför inte röstade på mig DL2.

Fast va? Du röstar på mig NU pga min röst i DL1 som du nu vetat om länge? Och vad har Qs röst med mig att göra?

Och här tycker jag att du har satt fingret på något - den röststatistiken ser kanske inte helt lysande ut och rösten på mig känns inte heller helt solklar eftersom den baseras på en ev hint pga en bok :)

Det har hänt en grej i dag som gjort mig helt ur balans. Typ helvetet har brakat lös igen(jag är inte drabbad längre, men shit det är sjukt jobbigt)

Jag tycker att det både känns bra och dåligt med alla röster på LenaH. Bra för att jag tror att hon är ulv, dåligt för med största sannolikhet så gömmer sig ulvarna i en ström av alibiröster. Efter dagens diskussion med LenaH som jag hade tidigare plus tankarna om att hon inte riktigt försvarade sig från Niyama (som jag faktiskt inte tog så allvarligt på då vid DL1), men i ljuset av hennes allmänt spridande av misstankar och förklaringar som jag inte riktigt köper (tex den om att min teori om att Klara vinkat till Killa är kass för att det handlade om en figur, jag ser svagheten och det är inte figuren utan tanken på att en ond @Killaloe kanske borde fattat den tydliga vinken i den direkta dialogen) så kommer min röst också hamna där med största sannolikhet. Samtidigt så ogillar jag drev. Jag har inte direkt någon bättre kandidat idag

cirkus röstar på LenaH

Och här tycker jag att du har satt fingret på något - den röststatistiken ser kanske inte helt lysande ut och rösten på mig känns inte heller helt solklar eftersom den baseras på en ev hint pga en bok :)
Ja jag har funderat en del på det, det känns som om Cirkus gör det lite lätt för sig men samtidigt vet jag inte om det är en ond eller en god som inte riktigt har haft orken att hänga med i leken.

Mmm. jag har vridit och vänt den teorin ett par gånger. Du ser i mitt röstinlägg att jag ser svagheter i den rösten. Samtidigt så hade jag ingen bättre teori igår. Jag tror ju fortfarande att Klara på något sätt vinkat till lyan. Frågan är bara om det var SÅ tydligt som att göra det direkt i dialog med en ulv. Jag vet faktiskt inte

Killaloe röstar på cirkus idag eftersom jag faktiskt känner mig väldigt osäker på LenaH, så vill inte bidra till det drevet riktigt. Och jag tycker att @Snurrfian sätrer fingret på en rätt märklig röstning från cirkus sida vilket får mig att känna mig minst sagt osäker på cirkus roll

(Jag noterade ditt svar nu också @cirkus och jag typ förstår hur du menar - jag håller bara inte med ;) )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Evolve
  • Core by D vs equiband
  • Stärka 3 åring
Tillbaka