Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag är redan alldeles försenad med att rösta, så det blir rakt ur minnet.
Kommer förhoppningsvis kunna titta in korta ögonblick under kvällen, men är inte alls säker på att jag kommer hinna läsa igenom allt som skrivs.

Madalitso röstar på Quitis för att hon tyckte min räknemiss var skum, när det verkligen bara var ren förvirring. Trodde dessutom jag räknat in ulvarna i antalet bybor som att "alla utom tjuvarna är på samma sida", när det i själva verket var så att jag räknat med de goda med specialroller i antalet bybor.

Är kanske en dålig röst, men jag lutar mig på statistiken, alla gånger q sagt jag är skum för något jag skrivit skojsamt eller virrigt i dl1 så har hon varit ond :rofl:
 
De som sticker mest i mina ögon just nu är LenaH och fio, då de båda två bara skrivit två inlägg på över ett dygn. LenaH skrev sitt senaste inlägg igår 15.37, alltså för mer än 26 timmar sedan. Då flaggade hon för tidsbrist igår kväll då hon ska träna.
fio däremot skrev i förmiddags och flaggade för tidsbrist ikväll pga träning.

godisklubba röstar på LenaH
För att jag tycker att det är konstigt att hon inte har varit in och skrivit något på hela dagen, utan att ha flaggat för tidsbrist idag. I alla fall inte i denna tråden. Det känns som att hon vill flyta med och eventuellt bli bortglömd, vilket i mina ögon kan vara ulvigt.
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH

qitis 1
LenaH 1

Jag tycker det är gulligt att vi följer reglerna om att feta och motivera rösten fast LL glömt posta reglerna. ;)
 
Om du har regler kan jag lägga in dem i första inlägget. Tänker att det kanske kan vara en fördel med nya spelare med också, för att underlätta för dem?
LÖV YOU :love:

Denna skulle ha varit med

Regler:
- Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt "tala om" sin egen roll annat än att man är allmänt god.
- BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras.
- Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
- Vid missade röstningar utan att ha sagt till LL i förväg kan man bli kickad från leken. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst en andra spelare per dag.
- För att underlätta för LL så fyll gärna på röstlistan efter att ni röstat.
- Icke deltagare får skriva i tråden, men använd gärna OT färg.
 
Tycker @godisklubba gör en lite väl lätt röst. Klart man kan få förhinder utan att ha aviserat om det innan.
Samtidigt är det svårt hitta nån att motivera sin röst med i DL1.
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH

qitis 1
LenaH 1

Jag tycker det är gulligt att vi följer reglerna om att feta och motivera rösten fast LL glömt posta reglerna. ;)
OCH även LLs önskemål om att ni ska fylla på röstlistan :love:
 
Haha, de kom inte med när jag postade inlägget 😂

Skulle du kunna lägga in regler nu?

Känns so m att det är risk för tjafs annras för vissa kanske utgår från att en regel ska gälla för att "den alltid gör det" Medan någon som är ny ,eller inte har varit med på ett tag som jag inte har koll på vad som "brukar gälla".
 
De som sticker mest i mina ögon just nu är LenaH och fio, då de båda två bara skrivit två inlägg på över ett dygn. LenaH skrev sitt senaste inlägg igår 15.37, alltså för mer än 26 timmar sedan. Då flaggade hon för tidsbrist igår kväll då hon ska träna.
fio däremot skrev i förmiddags och flaggade för tidsbrist ikväll pga träning.

godisklubba röstar på LenaH
För att jag tycker att det är konstigt att hon inte har varit in och skrivit något på hela dagen, utan att ha flaggat för tidsbrist idag. I alla fall inte i denna tråden. Det känns som att hon vill flyta med och eventuellt bli bortglömd, vilket i mina ögon kan vara ulvigt.
Ja alltså, jag jobbar heltid och har häst så mitt ulvlekande är begränsat till kvällar när jag inte tränar då. :)
 
Snart läggdags för sonen så slänger iväg en röst.
Det jag reagerar på mest hittills är godisklubba, som jag skrev ovan.

hemlig röstar på godisklubba
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba

qitis 1
LenaH 1
Godisklubba 1
 
Tycker @godisklubba gör en lite väl lätt röst. Klart man kan få förhinder utan att ha aviserat om det innan.
Samtidigt är det svårt hitta nån att motivera sin röst med i DL1.
Som sagt, jag hittade inte något bättre just nu. Visst kan man få förhinder, men eftersom LL föredrog svaga teorier framför BOP:ar så försökte jag i alla fall hitta en teori.
Ja alltså, jag jobbar heltid och har häst så mitt ulvlekande är begränsat till kvällar när jag inte tränar då. :)
Okej, bra att veta för framtiden! Dock räknar jag det som kväll nu ;)
Nä men seriöst, fåt jag tid över innan DL så ska jag gå igenom tråden igen och om jag hittar något mer ulvigt så är jag beredd att ändra min röst. Nothing is set in stone, liksom :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 397
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 968
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 008
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 913
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp