Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

@Paddington det verkar inte finnas några restriktioner om att BOP:ar är förbjudna?

Jag har troligen inte tid att komma in mer innan DL, då jag har fyra essays att skriva. Så jag känner mig något pressad att rösta, eller åtminstone säkerhetsrösta, men det finns inget att bygga en teori om...
Varför skriver ingen något jätteulvigt/tjuvigt? :mad:
 
Du menar detta? @Ferrari
Jo det har jag sett och lite det jag också reagerade på. Samtidigt vet jag att man som ny väldigt gärna vill godförklara sig.

Ja precis, det är aldrig lätt första gången man spelar, eller andra, eller tredje... 😁 Speciellt denna lek ser ut att bli en ovanligt aktiv lek där många skriver, så det kommer inte göra det mindre förvirrande.

Rent statistiskt sett så är det inte omöjligt att hon skulle vara göteborgare eller kanske tjuv, med tanke på att hon tidigare också skrev något om att bara få ut ulvarna och helt utelämnade tjuvarna. Men känner att jag vill se mer av hennes spelteknik innan jag "dömer". Då hon är ny och antagligen nervös. 😁
 
@Paddington det verkar inte finnas några restriktioner om att BOP:ar är förbjudna?

Jag har troligen inte tid att komma in mer innan DL, då jag har fyra essays att skriva. Så jag känner mig något pressad att rösta, eller åtminstone säkerhetsrösta, men det finns inget att bygga en teori om...
Varför skriver ingen något jätteulvigt/tjuvigt? :mad:

Jag tycker det finns en del småsaker man hade kunnat basera en röst på om man behöver säkerhetsrösta tidigt, innan dl1 är det ju sällan något rejält att ta i ändå 😮
 
Jag har enorm beslutsångest. Kommer sitta framför datorn hela kvällen och följa leken. Men ska jag äta popcorn eller ostkrokar? :arghh:
 
Studsade till på riktigt när jag läste det första citerade från @Madalitso
kände att hoppsan! Här är en som räknar alla andra som goda (för att man ska det) minus de två i den tredje sidan? Kan hon tillhöra den sidan?
Sedan rättar hon sig ju men känns ändå konstigt ?
noterar , men självfallet vet jag inte, men det sticker ut!
( förlåt om någon mer tagit upp detta innan och det blivit kommenterat, jag ligger som sagt efter i läsning av leken såsom sådan - tar bara upp det jag reflekterar över)
Kan berätta att det var rent hjärnsläpp. Satt och räknade att vi hade 6 goda med specialroller, och sedan när jag skulle räkna antalet bybor tänkde jag att bybor + ulva + tjuvar skulle bli 20. Sen strax efter jag postat inlägget kände jag att det var väldigt mycket med 11 bybor, och skulle kontroll räkna, och då när jag kom till där jag skrivit upp antalet goda med specialroller blev det plötsligt 26 deltagare inte 20, och kände då ungefär så här :banghead:
Vet inte varför jag plötsligt glömde att goda med specialroller också ska finnas med bland deltagarna :rofl:
 
En till spontan tanke är att iom varkens lyan eller onda spionen känner till varandra så tvivlar jag på att dom kommer försöka vinak till varandra genom att följa i röstning eller så, för tänker att de borde veta lika lite om vem den/de andra kan vara som alla andra. Om nån hint sker där så skulle jag gissa på att det I såna fall är onda spionen som försökee hinta om sin roll.
 
Nu ska jag hinna klart med annat, innan jag ska försöka hitta någon att rösta på då jag hinner det innan jag blir upptagen.
 
En till spontan tanke är att iom varkens lyan eller onda spionen känner till varandra så tvivlar jag på att dom kommer försöka vinak till varandra genom att följa i röstning eller så, för tänker att de borde veta lika lite om vem den/de andra kan vara som alla andra. Om nån hint sker där så skulle jag gissa på att det I såna fall är onda spionen som försökee hinta om sin roll.
Säger du inte emot dig själv lite här? Du tvivlar på att dom kommer försöka vinka till varandra. Men om det är nån hint så är det onda spionen? Får inte ihop det. Dom skulle ju inte hinta sa du först.
 
Säger du inte emot dig själv lite här? Du tvivlar på att dom kommer försöka vinka till varandra. Men om det är nån hint så är det onda spionen? Får inte ihop det. Dom skulle ju inte hinta sa du först.

Jag tänker att det gör mindre för den onda sidan om onda spionen försvinner. Tanken med den rollen är ju att den ska hjälpa ulvarna och då kanske den vill försöka hinta ändå? Även om jag inte tror den försöker sig på nåt sånt förrän längre fram i leken. Som det är nu är det ju ingen som känner till varandra, förutom ulvarna, tjuvarna och tvillingarna.

Hm... Nu när jag tänker efter så är det ändå ganska många som känner till varandra.
 
Säger du inte emot dig själv lite här? Du tvivlar på att dom kommer försöka vinka till varandra. Men om det är nån hint så är det onda spionen? Får inte ihop det. Dom skulle ju inte hinta sa du först.
Nej? Hon skriver att de inte lär vinka genom att följa röstning t.ex (för att de inte kan), inte att de inte skulle vinka alls.
 
Varför hittar jag bara vettiga, grävande inlägg i den här leken? :cautious: Tänkte precis skriva att madalitso och hedinn känns seriöst grävande och cirkus har jag en känsla av försöker bena ut grejer. Det gör mig vansinnigt nojig att jag bara hittar såna grejer.
 
Jag tycker det finns en del småsaker man hade kunnat basera en röst på om man behöver säkerhetsrösta tidigt, innan dl1 är det ju sällan något rejält att ta i ändå 😮
Jag är den personen som inte fattar vem som har vilken roll förrän personen skriver "JAG HAR ROLLEN X FATTAR DU VÄL?!" :rofl: :angel:
 
Varför hittar jag bara vettiga, grävande inlägg i den här leken? :cautious: Tänkte precis skriva att madalitso och hedinn känns seriöst grävande och cirkus har jag en känsla av försöker bena ut grejer. Det gör mig vansinnigt nojig att jag bara hittar såna grejer.

Jag tycker det är trevligt, vi kanske får en lite mer vettig dl1 än massa bop röster. 😁
 
Varför hittar jag bara vettiga, grävande inlägg i den här leken? :cautious: Tänkte precis skriva att madalitso och hedinn känns seriöst grävande och cirkus har jag en känsla av försöker bena ut grejer. Det gör mig vansinnigt nojig att jag bara hittar såna grejer.
Haha va? Vem blandar du ihop mig med nu? Var har jag grävt? Jag är slut i huvudet och har väl i princip enbart skrivit OT-inlägg hittills? :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
9 303
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 834
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp