Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag läser och försöker hänga med men jag får så svårt att läsa om leken när det skrivs så mkt

tycker det har varit mkt bra frågor om regler och specialroller. Reagerade på räkneinlägget från @Madalitso precis som andra men jag tycker inte det är så konstigt att det är svårt att ha koll på hur många som är med i leken

tycker @godisklubba lägger en konstig röst på Lena, vad är det som gör henne mer misstänkt än övriga med få inlägg?
 
Som sagt, jag hittade inte något bättre just nu. Visst kan man få förhinder, men eftersom LL föredrog svaga teorier framför BOP:ar så försökte jag i alla fall hitta en teori.

Okej, bra att veta för framtiden! Dock räknar jag det som kväll nu ;)
Nä men seriöst, fåt jag tid över innan DL så ska jag gå igenom tråden igen och om jag hittar något mer ulvigt så är jag beredd att ändra min röst. Nothing is set in stone, liksom :)
men varför just Lena? Varför valde du henne framför fio eller snurrfian?
 
Jag är klar i stallet nu men ska handla och åka hem sedan vilket gör att jag måste lägga en säkerhetsröst eftersom jag inte vet om jag hinner rösta annars.

Fio röstar på Habina

Eftersom hon fortsätter tjata om förra leken och jag röstade på Habina och lynchades så kan väl inte samma scenario utspela dig en gång till :p

Jag vet att det är världens kassaste röst, sorry 😥

Ska verkligen försöka checka av innan DL
 
ptja, ska jag försöka mig på att teoria också kanske.

Hedinn skrev ETT inlägg och jag nailade henne som ond spion. ( :rofl: jag skriver bara detta nu on the off chance att jag har rätt).
Vad fan? Undrar ni nu. Förmodligen Hedinn mest av alla. Men vänta, hear me out. Okej?
Hedinn skrev i sitt första inlägg(#40):
"Börjar med att hålla koll på min roll så får jag försöka förstå resten efter hand tror jag."
ETT: Var det ett accidental rim eller ett försök att få någons uppmärksamhet?
TVÅ: HÅLLA KOLL, ja. Det är ju något spioner brukar försöka roa sig med.
Jag tänker att hon drar till sig lite uppmärksamhet genom att "råka" rimma mitt i allt, och samtidigt hintar försynt om att hon har en roll som håller koll och efterhand kommer försöka förstå resten.

Ja, hon skulle kunna vara en god spion. Men en sådan hade nog inte velat försöka sig på att vinka såhär tidigt. Men en ond spion vill att lyan ska se den så snart som möjligt så de inte käkar hen.
Så. Hedinn som ond spion.

BAM.

:cool:
 
Nu har jag läst igenom leken men måste erkänna att det är svårt att få överblick när vi är så många :) men är tacksam över att alla (?) frågetecken ang roller och dess funktioner verkar vara uträtade.
Antalet verkar också ha avhandlats men för mig känns det helt abstrakt än så länge iom att A) vi är många och B) @Paddington verkar vilja köra masslakt för att slippa hålla på i flera veckor. :up: :D
 
Jag känner mig rätt säker på att Cirkus inte är god, enbart grundat på att jag inte tyckt hon känts skum hittills. Jag tror att jag 100% av gångerna vi spelat tyckt hon varit skitskum när hon varit god och vice versa.
 
Hittat hit!

Kul, både med stor lek och massa regler jag inte är van vid! :D

Så goda kan inte vinna alls om inte Mästertjuven rykt först. Men det verkar vara säkrast att få ut båda innan leken är slut grundat på övriga regler. Spännande, känns som bäddat för en tvist i slutet. :D

"han som sa det han var det".

Det här inlägget har gnagt lite i bakhuvudet hela dagen och eftersom jag inte lyckas hitta nånting som är i närheten av misstänkt i övrigt (har fortfarande lust att rösta på Hedinn som förvirrar mig), så får det bli världens tunnaste förstadagsteori.

Jag får känslan av att Mistimed är mästertjuven, det är nåt med "så goda kan inte vinna alls" och "bäddat för en tvist i slutet". Jag vill såklart gärna ha ut mästertjuven, så jag lägger min röst på Mistimed.

Habina röstar på Mistimed
 
ptja, ska jag försöka mig på att teoria också kanske.

Hedinn skrev ETT inlägg och jag nailade henne som ond spion. ( :rofl: jag skriver bara detta nu on the off chance att jag har rätt).
Vad fan? Undrar ni nu. Förmodligen Hedinn mest av alla. Men vänta, hear me out. Okej?
Hedinn skrev i sitt första inlägg(#40):
"Börjar med att hålla koll på min roll så får jag försöka förstå resten efter hand tror jag."
ETT: Var det ett accidental rim eller ett försök att få någons uppmärksamhet?
TVÅ: HÅLLA KOLL, ja. Det är ju något spioner brukar försöka roa sig med.
Jag tänker att hon drar till sig lite uppmärksamhet genom att "råka" rimma mitt i allt, och samtidigt hintar försynt om att hon har en roll som håller koll och efterhand kommer försöka förstå resten.

Ja, hon skulle kunna vara en god spion. Men en sådan hade nog inte velat försöka sig på att vinka såhär tidigt. Men en ond spion vill att lyan ska se den så snart som möjligt så de inte käkar hen.
Så. Hedinn som ond spion.

BAM.

:cool:
Shit, jag är impad! :up:

Och följer upp med att goda spionen inte har någon anledning att vinka blint för imorgon (om hen överlever) har hen ju chansen att veta lite bättre VEM hen kan vinka till, till skillnad från onda spionen.
 
ptja, ska jag försöka mig på att teoria också kanske.

Hedinn skrev ETT inlägg och jag nailade henne som ond spion. ( :rofl: jag skriver bara detta nu on the off chance att jag har rätt).
Vad fan? Undrar ni nu. Förmodligen Hedinn mest av alla. Men vänta, hear me out. Okej?
Hedinn skrev i sitt första inlägg(#40):
"Börjar med att hålla koll på min roll så får jag försöka förstå resten efter hand tror jag."
ETT: Var det ett accidental rim eller ett försök att få någons uppmärksamhet?
TVÅ: HÅLLA KOLL, ja. Det är ju något spioner brukar försöka roa sig med.
Jag tänker att hon drar till sig lite uppmärksamhet genom att "råka" rimma mitt i allt, och samtidigt hintar försynt om att hon har en roll som håller koll och efterhand kommer försöka förstå resten.

Ja, hon skulle kunna vara en god spion. Men en sådan hade nog inte velat försöka sig på att vinka såhär tidigt. Men en ond spion vill att lyan ska se den så snart som möjligt så de inte käkar hen.
Så. Hedinn som ond spion.

BAM.

:cool:

Varför var du tvungen att komma med ett sådär coolt teoriinlägg precis när jag röstat på dig? :arghh:
 
Alltså, 9 sidor och leken har knappt börjat :crazy: .
Måste dessutom jobba vidare, har skummat igenom leken så här långt för att försöka hänga med. Noterar att en av de nya @iiantazie (?) kommer med bra frågor och funderingar.

Återkommer innan DL ikväll.
Noterar att @cirkus och @Habina fortsätter diskutera förra leken. Vilket känns helkonstigt för mig. Det var ju då, liksom.

Noterar också att nån av de nya är snabb på att godförklara sig. En godförklaring är alltid skum, men kanske inte konstigt när man är ny.

Här har Hemlig noterat dels att @iiantazie kommer med bra frågor & funderingar. Och i nästa inlägg har hon noterat att @cirkus och @Habina pratar om gamla leken för att därefter prata om Al's godförklaring. Inte mycket av substans mer än att hon läst det och tycker det är konstigt.

Tycker @godisklubba gör en lite väl lätt röst. Klart man kan få förhinder utan att ha aviserat om det innan.
Samtidigt är det svårt hitta nån att motivera sin röst med i DL1.

Svarar mig själv. Två spelare har 3 inlägg vardera, ytterligare två har 4 inlägg vardera. Osv. Varför just välja @LenaH ?

Snart läggdags för sonen så slänger iväg en röst.
Det jag reagerar på mest hittills är godisklubba, som jag skrev ovan.

hemlig röstar på godisklubba

Ifrågasätter sen @godisklubba och varför hon röstade som hon gjorde, även om hon själv skriver att det är svårt att motivera en röst i dl1. Klubban tyckte jag ändå motiverade sin röst så gott hon kunde i mitt tycke, det ÄR svårt i dl1. Hon valde ändå mellan två spelare och hade en motivering till varför.

Därför Ferrari röstar på Hemlig då hon lägger en i mitt tycke enkel röst på Klubban, utan att motivera det närmare än med ovanstående citat. Detta sticker ut i mina ögon!

Min mobil har 5% batteri och det är läggning av barn, så förhoppningsvis hinner jag in innan DL men ville vara på säkra sidan.
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig

qitis 1
LenaH 1
Godisklubba 1
Habina 1
Mistimed 1
hemlig 1
 
ptja, ska jag försöka mig på att teoria också kanske.

Hedinn skrev ETT inlägg och jag nailade henne som ond spion. ( :rofl: jag skriver bara detta nu on the off chance att jag har rätt).
Vad fan? Undrar ni nu. Förmodligen Hedinn mest av alla. Men vänta, hear me out. Okej?
Hedinn skrev i sitt första inlägg(#40):
"Börjar med att hålla koll på min roll så får jag försöka förstå resten efter hand tror jag."
ETT: Var det ett accidental rim eller ett försök att få någons uppmärksamhet?
TVÅ: HÅLLA KOLL, ja. Det är ju något spioner brukar försöka roa sig med.
Jag tänker att hon drar till sig lite uppmärksamhet genom att "råka" rimma mitt i allt, och samtidigt hintar försynt om att hon har en roll som håller koll och efterhand kommer försöka förstå resten.

Ja, hon skulle kunna vara en god spion. Men en sådan hade nog inte velat försöka sig på att vinka såhär tidigt. Men en ond spion vill att lyan ska se den så snart som möjligt så de inte käkar hen.
Så. Hedinn som ond spion.

BAM.

:cool:

Smula långsökt, men visst det är en möjlighet, hedinn tror jag om vad som helst, hon är en skum typ, tet tycker jag nog ioförsig om alla så här långt:p
 
Habina är den enda jag känt tjuv-vibbar från (och nu ser jag hon försöker sätt mig som tjuv, kul! :D Framförallt med "han som sa det var det", det kanske är Habina som är mästertjuven? TVIST! :D ).

Dels det inlägget jag kommenterat tidigare, där hon skriver:
"Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..

dun dun duuuuuuuun

Möjligtvis Madalitso. BUT WHY?! Undrar ni då. Jo, jag tycker Habina ett par gånger nu gått in och ganska friskt försvarat Mada. Se t.ex #194 och #197, i försvar mot Qitis. Även i #214 var hon blixtsnabb till Madas försvar.
Jag ser en möjlig tjuvlya där.
 
Tvillingarna känner till en annan god.
Javisst och inte ens en ny spelare lär vinka till sin egen tvilling i leken på det viset. Än så länge lägger jag kommentaren från @Aliisa till nybörjarnojjan.

Jag tänker att det gör mindre för den onda sidan om onda spionen försvinner. Tanken med den rollen är ju att den ska hjälpa ulvarna och då kanske den vill försöka hinta ändå? Även om jag inte tror den försöker sig på nåt sånt förrän längre fram i leken. Som det är nu är det ju ingen som känner till varandra, förutom ulvarna, tjuvarna och tvillingarna.

Hm... Nu när jag tänker efter så är det ändå ganska många som känner till varandra.
Jag klurar också på onda spionen- den borde ju även vara väldigt till gagn för tjuvarna - de lär ju leta järnet efter vem som är siare det ligger ju i både tjuvarnas och ulvarnas intresse att hitta siaren (efter att den har siat såklart). Jag tror detta förhoppningsvis kommer göra siaran ännu mer försiktig

Jag känner mig rätt säker på att Cirkus inte är god, enbart grundat på att jag inte tyckt hon känts skum hittills. Jag tror att jag 100% av gångerna vi spelat tyckt hon varit skitskum när hon varit god och vice versa.
Ahhh precis som det är för mig med Hedinn - så fort hon blir grävande blir jag misstänksam för då brukar hon vara ulv.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 992
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp