Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Ojoj, nu har jag varit i stallet och ätit, drygt en timme till DL men ganska många röster redan. Ingen som vågat lägga andraröst dock. Men som påpekats så är det ju ändå ganska många kvar att rösta också... Ska gå igenom leken igen och se om något sticker ut.
 
Som många här så tycker jag det är lite skumt med @Madalitso och hennes felräkningsinlägg, men fel gör vi alla. Det jag tycker är mer intressant är hennes förklaring:

Kan berätta att det var rent hjärnsläpp. Satt och räknade att vi hade 6 goda med specialroller, och sedan när jag skulle räkna antalet bybor tänkde jag att bybor + ulva + tjuvar skulle bli 20. Sen strax efter jag postat inlägget kände jag att det var väldigt mycket med 11 bybor, och skulle kontroll räkna, och då när jag kom till där jag skrivit upp antalet goda med specialroller blev det plötsligt 26 deltagare inte 20, och kände då ungefär så här :banghead:
Vet inte varför jag plötsligt glömde att goda med specialroller också ska finnas med bland deltagarna :rofl:

Det jag kommer att tänka på här är att det känns som hon skriver ur lyans perspektiv när hon försöker förklara, goda som goda och så råkar hon bunta ihop dem och skriva bybor där. Jag tror inte riktigt att en god skulle blanda bort de sina på det viset.

Vidare

@Hedinn var rätt på det med hur jag menade.

För att onda kanske utnyttjar hur lätt det är att bara flyta med i en så här stor lek, medan alla andra måste kämpa mer?

@Madalitso skriver en hel del i tråden, fruktansvärt mycket faktiskt, kan det vara så att hon på detta viset vill framstå som god genom att inte flyta med och lättare kunna misstänka folk som är inaktiva och mena på att aktiva måste kämpa mer (som hon själv).

Lobelia röstar på Madalisto, hon försöker visa godhet genom att producera en massa inlägg och peka på att onda är de som behöver kämpa mer och så virrar hon till räkningen av roller på ett ulvigt vis.
 
Lobelia har hållit sig väldigt anonym, några OT-inlägg och sen detta:
Stooor lek och redan många inlägg, det här kommer att bli jobbigt.

Jag gillar att det är tre sidor, men det gör det inte lättare och sen diskuteras förra leken livligt så jag har huvudvärk innan jag börjat fundera över misstänkta men spontant verkar alla skumma som vanligt.
Inget mer än ett konstaterande om att alla verkar skumma. Såklart individuellt hur man upplever saker, men som jag ser det är det väl snarare få som verkar skumma i det här skedet av leken, just för att det inte hänt så mycket.

Hedinn röstar på Lobelia
 
Så var det dags att ge mig in i leken på riktigt. Tycker det är himla svårt, ser ingenting jag riktigt reagerar på (vet inte ens vart jag ska titta :confused:)
 
Som många här så tycker jag det är lite skumt med @Madalitso och hennes felräkningsinlägg, men fel gör vi alla. Det jag tycker är mer intressant är hennes förklaring:



Det jag kommer att tänka på här är att det känns som hon skriver ur lyans perspektiv när hon försöker förklara, goda som goda och så råkar hon bunta ihop dem och skriva bybor där. Jag tror inte riktigt att en god skulle blanda bort de sina på det viset.

Vidare



@Madalitso skriver en hel del i tråden, fruktansvärt mycket faktiskt, kan det vara så att hon på detta viset vill framstå som god genom att inte flyta med och lättare kunna misstänka folk som är inaktiva och mena på att aktiva måste kämpa mer (som hon själv).

Lobelia röstar på Madalisto, hon försöker visa godhet genom att producera en massa inlägg och peka på att onda är de som behöver kämpa mer och så virrar hon till räkningen av roller på ett ulvigt vis.
Jag älskar att virrighet alltid ses som ulvigt, när iaf jag alltid dubbelkollar allt jag skriver mycket mer när jag är ulv :rofl:
Sen tror jag jag sa igår att jag skrev en massa för jag hade tråkigt och ingen svarade mig :p
 
Det jag reagerat mest på just nu är att mistimed verkar mer fokuserad på att leta tjuvar och onda spioner än ulvar och det tycker jag är skumt för det skulle kunna vara en ulv som försöker å goda att hjälpa en hitta de rollerna(för det vill ju ulvarna också veta) och få bort fokus från att hitta ulvarna.

glömmerallt röstar på mistimed
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed

Mistimed 2
qitis 1
LenaH 1
Godisklubba 1
Habina 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
Lobelia 1
 
Majoriteten har väl inte röstat än så känns lite tidigt att dra en sådan slutsats?

Försöker läsa om leken för att analysera, men det dyker ju nu nya inlägg röster hela tiden och snurrar till det ,Kan ni inte bara hålla tyst en stund så min hjärna kan hänga med lite lättare?:idea:

Jag går på toa nu, så blir det lite tystare en stund iaf. :rofl:

Edit: dvs till skillnad från cirkus tar jag inte med mig mobilen på toa. :angel:
 
Det jag reagerat mest på just nu är att mistimed verkar mer fokuserad på att leta tjuvar och onda spioner än ulvar och det tycker jag är skumt för det skulle kunna vara en ulv som försöker å goda att hjälpa en hitta de rollerna(för det vill ju ulvarna också veta) och få bort fokus från att hitta ulvarna.

glömmerallt röstar på mistimed

Så du röstar på mig för att du tycker att jag letar efter "fel" onda? :rofl:
 
Bläh jag borde rösta för nu har sambon kommit hem och lagat mat medan jag ligger i soffan och försöker ulv-leka.

Så svårt när några verkligen inte har bidragit alls så mycket samtidigt så kanske de filar på historiens längsta analys-inlägg. Nu kom både Hedinn och Lobelia med röster - båda två har varit antingen *mest* OT eller inte skrivit nåt alls särskilt Lobelia reagerade jag på då hon har typ 5 inlägg and no juicy. Jag tycker inte heller att hennes röstinlägg på Mada är vad jag reagerar på hos Mada - jag tycker ju att det är lite udda att säga - jag kommer inte kunna vara så aktiv efter 19:30 oh sen är typ den som producerat flest inlägg efter det- det slår mig att att man inte behöver vara ond för det, kan vara en oroad god som vill bevaka sina intressen och kanske se till att inte bli utröstad. Så därmed

cirkus röstar på Lobelia
pga hennes röst och även motivering angående Mada - för att jag reagerar också på Mada och faktiskt just för stunden verkar som en god som vill bevaka sina intessen. Hade hon varit ulv tror jag att hon hade varit mer chill
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia

Mistimed 2
Lobelia 2
qitis 1
LenaH 1
Godisklubba 1
Habina 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
 
Svarar mig själv. Två spelare har 3 inlägg vardera, ytterligare två har 4 inlägg vardera. Osv. Varför just välja @LenaH ?
För att jag tittade på de två som hade två inlägg var.

Förresten, jag tycker nog att du gjorde din röst lite väl enkel. Du sa själv att det är svårt i första DL, men du själv hade ju inte någon du "jämförde" mig med? Jag hade två personer uppe som jag misstänkte, och valde en av dem. Du tog mig rakt av och motiverade den med min röst på LenaH, det känns inte som en så jättemycket bättre motivering?


men varför just Lena? Varför valde du henne framför fio eller snurrfian?
Jag tittade som sagt bara på de två som hade minst inlägg och var deltagare i leken. Det råkade vara LenaH och fio och jag "jämförde" dem därför och röstade utifrån det. Jag har som sagt fyra essays att skriva och en av dem har tagit mer tid än jag räknade med.

Nu tror jag i alla fall att jag är klar och ska gå igenom leken en gång till och se om jag hittar något bättre att bygga teori på.
 
Det jag reagerat mest på är just godisklubbans röst så min röst hamnar där. Tycker det är skumt att hon väljer en med låg aktivitet som skum utan att förklara varför Lena är mer skum än någon av de andra

mirtai röstar på godisklubban
 
Jag tycker det är svårt av flera skäl idag, dels det uppenbara - det har inte hänt så mycket men också att så många är hands-off - dvs de är nya, de är återvändare, de rök tidigt i förra leken osv osv ... :rofl:
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubban

Mistimed 2
Lobelia 2
Godisklubba 2
qitis 1
LenaH 1
Habina 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
 
Det verkar vara mycket snack om tjuvarna. Eftersom tjuvarna inte är speciellt vanligt förekommande i lekarna (väl?) så är det inte helt oväntat. Deras mål är väl helt enkelt att undgå att bli upptäckta, eftersom de inte behöver bry sig nämnvärt om vem de lynchar, bara att de gärna ska hitta siaren och psykopaten. Tror precis som många andra skriver att de kommer försöka gömma sig lite bakom radarn, men med samma logik kan de inte vara för tillbakadragna utan att sticka ut åt andra hållet. Kan tänka mig att de blir svårhittade

Ulvarna verkar det däremot inte vara speciellt mycket snack om alls. Skulle kunna tänka mig att de gärna gömmer sig bakom tjuvarna. Ulvarna behöver hitta den onda spionen, och tvärtemot vad andra tror så tycker jag inte att det är omöjligt att spionen redan har hintat, eftersom att det brukar vara ganska så teorilöst innan DL1 så man brukar inte gå tillbaka och titta. @Mistimed teoriar duktigt (om än löst) på om både ond spion som hon tror sig ha hittat i Hedinn, samt lyckats pricka in båda tjuvarna. @glömmerallt tycker att Mistimed letar fel onda (tjuvar istälet för ulvar), men det verkar de flesta i leken göra

Kan det vara så att glömmerallt sitter i tjuvlya och därför tycker att Mistimed letar fel onda, eftersom glömmerallt också borde vilja få ut tjuvarna om nu inte hen är tjuv själv?

iiantazie röstar på glömmerallt eftersom jag tror att hon kan vara tjuv som försöker leda spåret tillbaka mot onda.
 
Det verkar vara mycket snack om tjuvarna. Eftersom tjuvarna inte är speciellt vanligt förekommande i lekarna (väl?) så är det inte helt oväntat. Deras mål är väl helt enkelt att undgå att bli upptäckta, eftersom de inte behöver bry sig nämnvärt om vem de lynchar, bara att de gärna ska hitta siaren och psykopaten. Tror precis som många andra skriver att de kommer försöka gömma sig lite bakom radarn, men med samma logik kan de inte vara för tillbakadragna utan att sticka ut åt andra hållet. Kan tänka mig att de blir svårhittade

Ulvarna verkar det däremot inte vara speciellt mycket snack om alls. Skulle kunna tänka mig att de gärna gömmer sig bakom tjuvarna. Ulvarna behöver hitta den onda spionen, och tvärtemot vad andra tror så tycker jag inte att det är omöjligt att spionen redan har hintat, eftersom att det brukar vara ganska så teorilöst innan DL1 så man brukar inte gå tillbaka och titta. @Mistimed teoriar duktigt (om än löst) på om både ond spion som hon tror sig ha hittat i Hedinn, samt lyckats pricka in båda tjuvarna. @glömmerallt tycker att Mistimed letar fel onda (tjuvar istälet för ulvar), men det verkar de flesta i leken göra

Kan det vara så att glömmerallt sitter i tjuvlya och därför tycker att Mistimed letar fel onda, eftersom det är i allas intresse (utom tjuvarnas dårå) att få ut tjuvarna?

Fast om glömmerallt var tjuv, så skulle hen vara ganska nöjd med att Mistimed letade på fel ställe? Eller menar du att glömmerallt sitter tillsammans med nån av de som Mistimed tror är tjuv?
 
Motivera mera? Jag förstår inte varför hon valde just LenaH.
Precis som @Mirtai poängterade lite senare.

För att @fio hade flaggat för inaktivitet idag och @LenaH igår? Så hon utgick väl från att Fio inte hade haft möjlighet att skriva idag, medans Lena bara hade flaggat för gårdagen. En tidig röst, utan något egentligen att ta på, då är det oftast lätt att lägga en röst på de mer aktiva.

Jag försvarar inte klubban, inte alls. Jag tycker att ingen av era motiveringar var särskilt mycket att ta på, men reagerade över att du la en röst på lika bristande motivering. Även om den var en annan.
 
Bläh jag borde rösta för nu har sambon kommit hem och lagat mat medan jag ligger i soffan och försöker ulv-leka.

Så svårt när några verkligen inte har bidragit alls så mycket samtidigt så kanske de filar på historiens längsta analys-inlägg. Nu kom både Hedinn och Lobelia med röster - båda två har varit antingen *mest* OT eller inte skrivit nåt alls särskilt Lobelia reagerade jag på då hon har typ 5 inlägg and no juicy. Jag tycker inte heller att hennes röstinlägg på Mada är vad jag reagerar på hos Mada - jag tycker ju att det är lite udda att säga - jag kommer inte kunna vara så aktiv efter 19:30 oh sen är typ den som producerat flest inlägg efter det- det slår mig att att man inte behöver vara ond för det, kan vara en oroad god som vill bevaka sina intressen och kanske se till att inte bli utröstad. Så därmed

cirkus röstar på Lobelia
pga hennes röst och även motivering angående Mada - för att jag reagerar också på Mada och faktiskt just för stunden verkar som en god som vill bevaka sina intessen. Hade hon varit ulv tror jag att hon hade varit mer chill
Jag spelar ett annat spel med kompisar, och det är väldigt olika hur mycket tid vi har mellan omgångar, ibland hinner jag inte ens tabba ur, och ibland har jag mer tur. SÅ vågade inte lova något, mne nu har jag hunnit in med korta inlägg trots allt :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 877
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 715
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 453
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 247
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp